Współpraca

środa, 30 kwietnia 2014

Mapa Polski z nakretek i godło z piór- prace plastyczne

Tak jak obiecałam na końcu wpisu z literaturą do zajęć o Polsce, prezentuję prace plastyczne, które wykonały moje maluchy.

Na poniedziałkowych zajęciach dzieci malowały czerwoną farba tarcze i żółtą korony, a gdy farba już wyschła, naklejały pióra na postać orła. W ten sposób powstały poniższe godła :)


niedziela, 27 kwietnia 2014

Polska - moja ojczyzna: literatura do zajęć, piosenki, zabawy

W nadchodzącym tygodniu, tematem naszych zajęć będzie Polska.
Propozycje prac plastycznych do powyższej tematyki znajdziecie TUTAJ

Konspekt zajęć podsumowujących tematykę "Polski", znajdziecie TUTAJ i TUTAJ

Eko- Instrumenty

Na czwartkowych zajęciach, po omówieniu tematu segregacji śmieci, postanowiłam pokazać moim maluchom, jakie cuda można zrobić z odpadów :) Postawiłam na instrumenty.

I tak powstały nam:
- gitary z pudełek po chusteczkach higienicznych, rolek po ręcznikach papierowych i gumek recepturek,
- grzechotki z plastikowych łyżeczek i plastikowych jajek po "Jajku niespodziance", owiniętych taśmą, do których wsypana została kasza oraz ryż,
- fletnia ze sklejonych słomek,
- mikrofon- grzechotka ( 2 w 1) z  dużego jajka plastikowego i rolki po papierze toaletowym.

Muszę przyznać, że instrumenty zrobiły dużą furorę wśród moich maluchów. Teraz każdą wolną chwilę wykorzystują na zabawę nimi. Nie ważne, że z grzechotkami tylko biegają i grzechoczą, a gitarę trzymają nie tak jak trzeba, " bo po co mam ją trzymać jak gitarzysta, skoro jak będę dorosły zostanę strażakiem?" ;), a przez fletnię przechodzi więcej śliny niż powietrza :P To wszystko jest nie ważne w momencie, kiedy oni się świetnie bawią, ich buzie są radosne, a ich śmiech jest muzyką dla mych uszu :)


piątek, 25 kwietnia 2014

Planszowa gra dydaktyczna, utrwalajaca wiadomości o ochronie środowiska przyrodniczego i miejskiego

Gra dydaktyczna jest jedną z metod nauczania, która wykorzystuje grę jako formę ułatwiającą zdobywanie wiedzy i umiejętności. Dzięki tworzeniu takich gier i wprowadzaniu ich do zajęć przedszkolnych, dzieci nie tylko mają swego rodzaju odskocznię od standardowych metod nauczania, ale i kształtują takie umiejętności jak:
- respektowanie wspólnie ustalonych zasad,
- stosowanie się do reguł gry,
- zdrowego, bo opartego na zabawie, współzawodnictwa,
- akceptowania porażki,
- cieszenia się z wygranej własnej i innych.

czwartek, 24 kwietnia 2014

Dzień Ziemi- prace plastyczne

Na wtorkowych zajęciach plastycznych trochę eksperymentowaliśmy :)
Na początku wykonaliśmy plakat zachęcający do dbania o nasza planetę. Był to pierwszy plakat w naszej karierze :)  Dzieci malowały kontury kuli ziemskiej, dobierając odpowiednie kolory i zamalowując nimi odpowiednie "obszary". Następnie, wycięte dłonie naklejały na kartkę papieru, odpowiednio je układając. Gdy "Ziemia" wyschła, dzieci naklejały ją na środek dłoni, zaginały pace w tej dłoni i przyklejały napis "chrońmy Ziemię".
Zobaczcie, jak przebiegała praca i jakie były jej efekty :)


poniedziałek, 21 kwietnia 2014

piątek, 18 kwietnia 2014

Wielkanocny kącik

Moi drodzy, prezentuję Wam zdjęcia naszego Wielkanocnego kącika, w którym oprócz koszyczka, mazurka i babki z masy solnej, umieściłam szynkę i chlebek, wykonane tą samą techniką co ciasta :)


czwartek, 17 kwietnia 2014

Mazurek i babka wielkanocna- ciasta z masy solnej

Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy o święconce i potrawach, które powinny znaleźć się na świątecznym stole. Przystroiliśmy i zaopatrzyliśmy nasz koszyczek wielkanocny, po czym umieściliśmy go na obrusie w kąciku wielkanocnym. Stoi tam taki samotny i biedniutki, mimo, że w nim zając, baranek, kurczątko, pisanki, a także sól i pieprz. Nie mogłam na to pozwolić, aby nasz kącik wielkanocny był taki ubogi. Dlatego też postanowiła "upiec" mazurka i babkę z masy solnej. Zobaczcie jakie smakowite ciasta mi wyszły :)


Wielkanocne baranki- praca plastyczna

Dziś prezentuję pracę plastyczną, którą wykonały moje dzieci na wtorkowych zajęciach. Jest to baranek, jeden z symboli Świąt Wielkanocnych.
Zadaniem dzieci było wycięcie pasków z 2 kartek papieru, wzdłuż wydrukowanych linii. Następnie ja wraz z moją panią pedagog, nożyczkami zawijałyśmy paski, a dzieci naklejały je na owal "głowy". Później
rolowały kawałki plasteliny i układały je w kształt mordki. Na konie naklejaliśmy uszy, oczy i nosy, a ja zszywaczem przytwierdzałam kokardkę.

Prezentuję tylko niektóre prace, gdyż zabrakło mi miejsca w telefonie na sfotografowanie wszystkich - przyznaję się bez bicia ;)


środa, 16 kwietnia 2014

Bingo wielkanocne- zabawa z sylabami

W tym tygodniu rozmawiamy o zbliżających się świętach. Zapewne spora część przedszkoli, także realizuje tę tematykę. Dlatego postanowiłam zaprezentować ciekawy sposób na podsumowanie wiadomości z  tygodnia, rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazu na sylaby oraz rozwijanie percepcji słuchowej.

Grę wymyśliłam na "chypcika" dzisiaj. Bazą była dla mnie poznana na wczorajszych warsztatach zabawa
"Głoskowe bingo".

Do zabawy potrzebne nam będą:
- karty z ilustracjami symboli wielkanocnych ( karty stworzyłam z obrazków znalezionych w Internecie :). Liczba obrazków na jednej karcie może być dowolna. Z racji tego, że moje pociechy dopiero rozpoczną przygodę z bingo obrazkowym, to nie chciałam im za bardzo mieszać i umieściłam tylko 4 lustracje na każdej karcie.

1

środa, 9 kwietnia 2014

W wiejskiej zagrodzie - pomoce dydaktyczne


 
W tym tygodniu rozmawiamy o zwierzętach hodowlanych. Poniżej przedstawiam pomoce, z których korzystamy przy okazji różnych zadań i zabaw dydaktycznych. Zostały one wykonane przeze mnie własnoręcznie. Sylwety zwierząt wykonałam w zeszłym roku ( jak ja znalazłam czas, żeby je tak dopracować?), natomiast plansza gospodarstwa wraz z "domkami" zwierząt w ten weekend :)
Domek i rodzina pochodzą z gotowych pomocy dydaktycznych, będących uzupełnieniem publikacji E. Gruszczyk- Kolczyńsiej i E. Zielińskiej pt.: "Dwulatki w domu i przedszkolu. Jak świadomie uczyć i wychowywać".

poniedziałek, 7 kwietnia 2014

"Kultura spożywania posiłków"- praca plastyczna

Na piątkowych zajęciach podsumowujących tematykę zdrowego i racjonalnego odżywiania, moje maluchy skomponowały posiłek z obrazków wyciętych z gazetek reklamowych. Dodatkowo, utrwaliły zasady kulturalnego spożywania posiłków, nauczyły się rozmieszczenia sztućców podczas nakrywania do posiłku, przy okazji rozwijając umiejętność określania prawej i lewej strony.

Talerzyki oraz sztućce zostały przyklejone do kartki- podkładki i zawisły na naszej przedszkolnej wystawce :)


sobota, 5 kwietnia 2014

Pieczywo z masy solnej.

Na czwartkowych zajęciach, w ramach utrwalania nazw grup produktów z piramidy żywieniowej, dzieci z masy solnej wykonały produkty zbożowe, takie jak: chleb, bułki, rogale, warkocze. Wśród nich znalazła się także pizza, która powstała z pełnoziarnistej mąki ;) Dzieci miały możliwość rozwijania sprawności manualnej poprzez wyrabianie masy solnej oraz nadawanie odpowiednich kształtów swym "wypiekom" :)


środa, 2 kwietnia 2014

Międzynarodowy Dzień Książki Dla Dzieci

Dziś w naszej grupie, obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Książki Dla Dzieci.
Moje maluchy przyniosły do przedszkola swoje ulubione bajki.
Po tym, jak wyjaśniłam dzieciom, jaki dzień dziś świętujemy,  każdy przedszkolak króciutko opisał, 
o czym jest jego książeczka. Zaprezentował jej okładkę oraz ilustrację. 
Następnie maluchy dowiedziały się, jak powstaje książka. 
Wiadomości te przybliżyliśmy sobie dzięki historyjce obrazkowej.


wtorek, 1 kwietnia 2014

Piramida żywieniowa

W tym tygodniu rozmawiamy o zdrowym i racjonalnym odżywianiu, a także o kulturze spożywania posiłków. W ramach przybliżenia owej tematyki, na naszej tablicy dydaktycznej, zagościła olbrzymia piramida żywieniowa, dzięki której dzieci zapoznały się z produktami spożywczymi, niezbędnymi do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Tym samym, przyswoiły wiedzę na temat tego, jakich produktów powinniśmy spożywać najwięcej, a których unikać.
Do stworzenia piramidy posłużyły paski brystolu oraz wycięte z gazetek reklamowych, zdjęcia produktów. Dzieci podzielone zostały na grupy, których zadaniem było doszukać, a następnie nakleić na żółty brystol, te obrazki, które odpowiadają przyporządkowanej im grupie produktów:
gr. I- produkty zbożowe;
gr. II - warzywa i owoce;
gr III- produkty mleczne i nabiał oraz mięsa i wędliny
gr V- słodycze.