Zajączek Wielkanocny
do drzwi domku zapukał,
z koszyczkiem pełnym jajek
wesołych dzieci szukał.
do drzwi domku zapukał,
z koszyczkiem pełnym jajek
wesołych dzieci szukał.
Elżbieta Krystek-Jones
Propozycje aktywności:
1. "Gimnastyka buzi i języka z zajączkiem"- ćwiczenia aparatu artykulacyjnego.
N-l drukuje karty z obrazkami. Dziecko losuje jedną kartę i wykonuje ćwiczenie.
N-l nadzoruje poprawność wykonywanego zadania.
Karty z obrazkami można pobrać w ramach abonamentu TUTAJ.
2. "Święta Wielkanocne" – utrwalanie słów i melodii piosenki.
Wspólne śpiewanie piosenki z dni poprzednich i zabawa ruchowo - naśladowcza.
N-l odtwarza piosenkę. Podczas trwania każdej ze zwrotek:
- zajączki - skaczą i wydają dźwięki kicania: kic, kic, kic
- baranki- klękają na kolanach i udają, że że skubią pyszczkiem trawę, wydając przy tym odgłosy beczenia: be, be, be,
- kurczaczki- dziobią ziarenka w przysiadzie stukając o podłogę zgiętym paluszkiem i wydając dźwięk: pi, pi, pi.
3. "Śladami zajączka"- słuchanie wiersza A. Bober
Od samego rana niezłe zamieszanie.
Ktoś tu przeszukuje, calutkie mieszkanie.
Śladami zajączka dzieci wyruszyły,
że znajdą prezenty bardzo się cieszyły.
Kilka kroków w przód, czasem w lewo, w prawo,
szukają podarków przedszkolaki żwawo.
A zajączek cicho, za oknem przycupnął,
rudą marcheweczkę w międzyczasie chrupnął.
Pełen jest podziwu, dla tych małych ludzi,
żeby znaleźć prezent, każdy z nich się trudzi.
Ale to nie prezent jest dziś najważniejszy,
to czas z najbliższymi bowiem jest cenniejszy.
Bo wspólna zabawa, wspólne przebywanie,
na długo w pamięci wszystkich pozostanie.
4. Rozmowa na temat wiersza.
- Kto ukrył prezenty w domu dzieci?
- Skąd dzieci wiedziały, że to był zajączek?
- Czy w świętach najważniejsze są prezenty, które dostajemy?
- Co oprócz dostawania prezentów, lubisz w świętach najbardziej?
5. "Poszukiwania prezentu od zajączka"- zabawa ruchowa.
N-l chowa w sali zabawki.
Informuje, że to ćwiczenia przed jedną z wielkanocnych tradycji, kiedy to po śniadaniu wielkanocnym dzieci wyruszają na poszukiwanie prezentów, które zostawił gdzieś w pomieszczeniu lub w ogrodzie zajączek wielkanocny.
Wariant 1
Dziecko będzie musiało poruszać się tak, jak wskaże n-l, np.:
- 5 kroków do przodu
- 1 krok w lewo (żeby dziecku ułatwić rozróżnianie stron, na lewej ręce można zawiązać wstążkę)
- 2 kroki w prawo,
- 2 kroki do tyłu, itd.
N-l układa ślady zajączka w dowolnej konfiguracji, ale tak, by w efekcie końcowym prowadziły do zabawki.
Dziecko chodzi po śladach mówiąc, jak się porusza. Np. :
- Idę do przodu, do przodu, do przodu,
- w lewo (żeby dziecku ułatwić rozróżnianie stron, na lewej ręce można zawiązać wstążkę),
- w prawo.
6. "Zajączek"- praca przestrzenna
Zobaczcie filmik. Spróbujcie zrobić podobnego zajączka.
7. „Zajączki” – zabawa paluszkowa.
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
8. "List do zajączka"
Napiszcie list do zajączka.
Dzieci wycinają z gazetek reklamowych lub katalogów obrazki z tym, co chciałyby dostać od zajączka w prezencie.
Mogą też samodzielnie narysować swój wymarzony, świąteczny prezent.
Listu do zajączka nie wysyłamy, tylko chowamy pod wiklinowym koszyczkiem przygotowanym na święconkę.
Po wyjściu dz do domu, zajączek przychodzi i zabiera listy ;)
Udanej zabawy <3
***
Post powstał w ramach cyklu:
***
Post powstał w ramach cyklu:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz