do zabawy doskonałe.
Te różowe i brązowe,
białe, szare i kremowe.
Dziś ich święto,
więc świętujmy.
Z Misiakami pokodujmy!
Agata Bober
Dzień Pluszowego Misia, to święto wyjątkowe. Lubiane zarówno przez dzieci, jak i nauczycielki.
Cztery lata temu, z okazji tego dnia nietypowego, przeprowadziłam zabawy z kodowaniem, zainspirowane scenariuszem z Uczymy Dzieci Programować. Dostosowałam go do umiejętności moich ówczesnych 4-latków ale i zmodyfikowałam wg własnego uznania.
Dziś, po tak długim czasie, w końcu się z Wami dziele moją propozycją na obchody Zakodowanego Dnia Misia.
Oczywiście, zajęcia można przeprowadzić w dowolnej grupie wiekowej, bo uważam, że nie są trudne,
ale mogą być bardzo ciekawe nawet dla starszaków :) Zapraszam do inspiracji :)
Przebieg zajęć:
Wprowadzeniem do tematyki zajęć, może być scenariusz który znajdziecie TUTAJ
Wszak świętowanie urodzin Pluszowego Misia może trwać cały przedszkolny dzień :)
Oczywiście, w tym dniu wszystkie przedszkolaki przynoszą ze sobą swoje pluszaki :)
1. "Portret Dzielnego Misiaka" - wysłuchanie wiersza Moniki Czoik-Nowickiej.
2. Rozmowa nt. wiersza.
Przypomnienie harmonogramu dnia w przedszkolu.
Wskazanie cech dzielnego misia - przedszkolaka.
Prezentacja pomysłów na najbardziej lubiane aktywności misia (rodzaje zabaw), na podstawie doświadczeń osobistych dzieci.
3. "Sto lat, urodziny masz" - zabaw taneczna w parach z misiami do piosenki
Misie duże, średnie, małe
do zabawy doskonałe.
Te różowe i brązowe,
białe, szare i kremowe.
Dziś ich święto,
więc świętujmy.
Z Misiakami pokodujmy!
Stwórzcie mate do kodowania, składającą się z 9 pól.
Do jej wykonania można użyć piankowych puzzli, kartek papieru A3, poduszek lub czegokolwiek innego, co jest większych rozmiarów-tak, by na ich powierzchni zmieściły się nawet te największe Misiaki :)
Do pomocy w wyznaczaniu właściwego miejsca na planszy możecie użyć lasek gimnastycznych lub po prostu bibuły :)
Wzdłuż tej sylwety układają laskę (przechodzić musi ona przez wszystkie 3 pola na macie).
Na osi poziomej (wielkości) odszukują rozmiar, który odpowiada ich misiowi. Łatwo go określić np. spoglądając na pluszaki kolegów i koleżanek i porównując je. Na tej osi także układamy laskę (musi ona także przechodzić przez wszystkie 3 pola maty).
W punkcie przecięcia lasek znajduje się pole, na którym dziecko umieszcza swojego misia.
W starszych grupach, które już bawiły się wcześniej w kodowanie, odszukiwanie pól na których umieszczane mają być misie, odbywa się już bez konieczności zaznaczania linii przecięcia.
Na koniec zadania, dzieci mogą szacować, których misiów jest więcej: małych, średnich, dużych; białych, brązowych czy różowych.
Możecie przeliczać, stworzyć zbiory w kołach hula-hop i co tam sobie jeszcze wymyślicie :)
5. "Pluszowy miś" - zabawa z chusta animacyjną do piosenki.
N-l rozkłada chustę na dywanie, dzieci kładą na jej środku misiaki. W trakcie trwania zwrotek piosenki, dzieci poruszają się wokół chusty trzymając się za ręce. Na refrenie, dzieci chwytają za chustę i podrzucają na niej misie.
6. "Misie w ubrankach" - karta pracy.
Wykonanie tego zadania będzie rozszerzeniem zabawy w kodowanie. Tym razem jednak zamiast, dzieci szukają odpowiednich ubranek. Ta propozycja pochodzi z Printoteki.
7. "Miś origami" - praca manualna
Jako podsumowanie zajęć, można wykonać portret misia techniką origami. Drukujemy wzór na np. brązowych kartkach i składamy go wg instrukcji. Ja swoje misiaki znalazłam także na Printotece, jednak pewnie w Internecie można też coś fajnego wyszukać.
Miłego świętowania i do usłyszenia <3
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz