Współpraca

środa, 12 marca 2014

W marcu jak w garncu - praca plastyczna.

Marzec jak na razie nas rozpieszcza słoneczną pogodą. 
Nie wiadomo jednak, jak długo tak będzie. 
Musimy być przygotowani na to, że tak jak w znanym przysłowiu, tak i w prawdziwym życiu, postanowi pokazać na co go stać :)
Tematyka kaprysów marcowej pogody, jak mniemam, jak najbardziej na czasie :) 
Dlatego proponuje wykonanie nieco innej niż dotąd znane, pracy plastycznej, ilustrującej zmienność marcowej pogody.
Ostatnio lubuję się w zegarach, dlatego i tym razem postanowiłam jeden z nich wykonać. 
Całość ma przypominać garnek (czy tak  jest, pozostawiam Waszej ocenie ;), 
na którym znajdują się najważniejsze symbole pogodowe, 
przestawiające zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla miesiąca marca.


Jak robimy zegarowy garniec?
Potrzebny nam będzie talerzyk ( może być papierowy, ja użyłam plastikowego. 

Ostatnio nasze sklepy cierpią na deficyt dużych papierowych talerzyków ;/ )


Ścinamy górną część koła, którą z kolei rozcinamy na 2 części.



Rozcięte części, przyklejamy ( ja zszyłam je zszywaczem ;) po bokach pozostałej części koła, 
tworząc tym samym uszka garnka. 
Naklejamy symbole pogodowe, wcześniej pokolorowane przez dzieci, wbijamy pinezkę z wyciętą sylwetą parasola w środek garnka, od spodu mocujemy plasteliną i voila! 
Marcowy garnek jak ta lala :D


Moje maluchy dziś kolorowały tylko symbole pogodowe, resztę pracy wykonają jutro.
 Ja jednak, nie mogłam wytrzymać by podzielić się z Wami pomysłem i zaprezentowałam własną pracę ;) 
Mam nadzieję, że choć w minimalnym stopniu wyszła mi tak fajnie, jak gdyby robiły to moje pociechy :D
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz