Współpraca

środa, 16 kwietnia 2014

Bingo wielkanocne- zabawa z sylabami

W tym tygodniu rozmawiamy o zbliżających się świętach. Zapewne spora część przedszkoli, także realizuje tę tematykę. Dlatego postanowiłam zaprezentować ciekawy sposób na podsumowanie wiadomości z  tygodnia, rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazu na sylaby oraz rozwijanie percepcji słuchowej.

Grę wymyśliłam na "chypcika" dzisiaj. Bazą była dla mnie poznana na wczorajszych warsztatach zabawa
"Głoskowe bingo".

Do zabawy potrzebne nam będą:
- karty z ilustracjami symboli wielkanocnych ( karty stworzyłam z obrazków znalezionych w Internecie :). Liczba obrazków na jednej karcie może być dowolna. Z racji tego, że moje pociechy dopiero rozpoczną przygodę z bingo obrazkowym, to nie chciałam im za bardzo mieszać i umieściłam tylko 4 lustracje na każdej karcie.

1



2

3

4

5

6

7

8

9

- kartoniki z sylabami, na które zaczynają się symbole wielkanocne uwieszone na obrazkach;


- klamerki do bielizny :D


Zabawa polega na tym, że nauczyciel kolejno losuje kartoniki z daną sylabą. Wymawia tę sylabę, a zadaniem dzieci jest odszukanie na swoich kartach takiego symbolu, którego nazwa rozpoczyna się właśnie od tej sylaby. Gdy już dany obrazek zostanie znaleziony, dziecko przypina na niego klamerkę, by zaznaczyć zaliczony obrazek. Dziecko, które jako pierwsze będzie miało przypięte klamerki na wszystkich obrazkach, krzyczy " Bingo" i zwycięża.

Takie Bingo obrazkowe, można stworzyć do dowolnie omawianej tematyki. Zawsze się znajdą jakieś obrazki, które będziemy mogli umieścić na kartach. Taką formę zabawy, można także wykorzystać do rozwijania kompetencji matematycznych: umieszczając obrazki figur geometrycznych, przedmiotów położonych w określony sposób w przestrzeni, kropek o określonej liczbie, cyfr, prostych działań matematycznych. Możliwości jest mnóstwo, a i mam nadzieję, zabawa przednia ;)
 Zobaczymy w piątek :) Nie omieszkam Was poinformować :)


3 komentarze:

  1. POmysł przedni:) Pewnie była zabawa:) Aga, plansze drukowałaś czy jakieś gotowce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Basiu, zabawa będzie dopiero jutro :) A plansze sama stworzyłam, z obrazków ściągniętych z internetu :)

      Usuń
  2. Bingo :)trafiła Pani w moje gusta :) świetny pomysł do nauki przez zabawę

    OdpowiedzUsuń