1. „Kim jestem?” słuchanie wiersza T. Fiutowskiej:
Rozwijanie umiejętności uświadamiania związków w rodzinie.
Dziecko określa członków rodziny i nazywa relacje między nimi
Dla mamy jestem synem,
dla taty też.
Dla Ciebie jestem bratem
- to dobrze wiesz.
Dla prababci jestem prawnukiem.
Dla babci i dziadka wnukiem bez „pra”.
Kim jestem dla innych?
Ha!
Dla Tomka jesteś kolega.
On dla Ciebie też.
Dlaczego? Nie mówi przecież do mnie kolego.
No wiesz?
Dla pani w przedszkolu
jesteś starszym zuchem...
dobrze, że już dla nikogo
nie jesteś... maluchem.
2. Moja rodzina:
utrwalenie pojęć związanych z nazwami członków rodziny na podstawie wiersza.
MAMA, TATA, BABCIA, DZIADEK, SYN, CÓRKA, WNUCZEK,
WNUCZKA
- Dopasowywanie napisów do ilustracji przedstawiających
członków rodziny.
3. Poznajcie moją
rodzinę swobodne wypowiedzi dzieci na temat najbliższych.
N kieruje rozmową z dziećmi na temat ich rodzin. Zadaje pytania, np.:
-kto należy do Waszej rodziny?
-czym zajmują się rodzice?
-co robi rodzeństwo?
4.
„Ukłony dla Babci i Dziadka”- zabawa ruchowa
Dz.
poruszają się po sali w rytm muzyki. Podczas przerwy w muzyce wykonują ukłon.
5. Drzewo genealogiczne- prezentacja
sylwety
Zapoznanie z pojęciem drzewo genealogiczne.
Dziecko rozumie pojęcie drzewo genealogiczne i porządkuje chronologicznie członków rodziny: od
dziadków do rodzeństwa.
Drzewo genealogiczne- inaczej drzewo rodowe, jest graficznym
przedstawieniem rozwoju rodowego określonego gatunku (tym wypadku rodziny) w
postaci pnia. Od pnia rozchodzą się poszczególne odgałęzienia, linie rozwojowe.
Na pniu i gałęziach drzewa umieszcza się imiona, nazwiska, a także wizerunki
osób należących do tego samego rodu.
- Umieszczanie „zdjęć” członków rodziny na sylwecie drzewa.
6. „Babcia z dziadkiem”- zabawa ruchowa
Dzieci poruszają się po sali w rytmie wystukiwanym na tamburynie. Na hasło Babcia z dziadkiem tworzą pary (chłopiec z dziewczynką) i podskakują w kółku (za każdym razem tworzą inne pary).
7. „Drzewo genealogiczne”- karta pracy
8. Kim jest moja mama? Kim jest mój tata? zagadki tematyczne-ćwiczenia
dramowe.
Chętne dziecko prezentuje za pomocą mimiki, gestów, dźwięków,
charakterystyczne czynności dla zawodu swojej mamy lub taty. Pozostałe dzieci
próbują odgadnąć nazwę przedstawianego zawodu.
9. „Babcia
i dziadek”- origami z koła.
Kształtowanie
umiejętności twórczych, poprzez własnoręczne przygotowanie upominków dla
najbliższych.
Dziecko
tworzy portrety dziadków przy wykorzystaniu techniki origami z koła
-wykonuje
czynności wymagające zaangażowania mięśni dłoni i końców palców.
10. „Śniadanie
dla Babci i Dziadka” zabawa ruchowa z elementem równowagi
Dz.
stoją w dwóch szeregach naprzeciwko siebie: trzymają w rękach talerzyki z
kącika dla lalek ( tace), na których mają po dużym klocku. Na sygnał- 1szereg
idzie w kierunku 2 szeregu, przekazuje im talerzyki i zajmuje ich miejsca.
Drugi szereg musi donieść talerzyki na miejsce 1 szeregu.
Inne pomoce, które mogą się Wam przydać :)
Świetne materiały !!!!
OdpowiedzUsuńdziękuję :)
UsuńFantastyczne 😀Jak zawsze 👍
OdpowiedzUsuńMateriały sa fantastyczne��
OdpowiedzUsuń