Wczoraj obchodziliśmy urodziny Książki (Międzynarodowy Dzień Książki i Praw Autorskich).
Z tej okazji, nadchodzący tydzień postanowiłam poświęcić na przybliżenie moim maluszkom wiadomości na temat tego jakże istotnego w życiu każdego człowieka, dokumentu.
Z tej okazji, nadchodzący tydzień postanowiłam poświęcić na przybliżenie moim maluszkom wiadomości na temat tego jakże istotnego w życiu każdego człowieka, dokumentu.
Zajęcia wprowadzające (z racji poniedziałku i mojej zeszłotygodniowej nieobecności) były bardzo skromne, ale moje maluszki mimo wszystko, aktywnie w nich uczestniczyły, a o wyjątkowej samodyscyplinie jaką zaprezentowali, już nie wspomnę!
Przebieg zajęć.
1. „Na powitanie”- zabawa integracyjna wg M.
Bogdanowicz
2. „Tajemnicze pudełko”- zabawa rozwijająca zmysł dotyku.
Dzieci
po kolei wkładają rękę do pudełka i za pomocą dotyku próbują odgadnąć, co się w
nim znajduje.
„Jak myślicie, o czym będą nasze dzisiejsze zajęcia?- dzieci podają swoje propozycje.
„Chciałabym zaprosić Was teraz do obejrzenia teatrzyku, który za pomocą ilustracji przybliży nam bardziej temat
dzisiejszych zajęć”.
3. „ To jest mała książka”-
teatrzyk kamishibay (teatr ilustracji).
Pół soboty spędziłam na wertowaniu Internetu w poszukiwaniu odpowiedniego materiału literackiego.
Chciałam, by był bardzo prosty jeśli chodzi o treść i dodatkowo, okraszony ilustracjami.
Niestety, "na polskim podwórku" nic nie udało mi się znaleźć. Jak zwykle uratował mnie You Tube, na którym odkryłam cudowną książeczkę "It's a little book" Lane Smith.
Zdobyte przeze mnie ilustracje pochodzą z rożnych amerykańskich stron, a i tak nie udało mi się skompletować wszystkich ;)
Dodatkowym atutem prezentacji książeczki była forma- dzieci po raz kolejny, jak zaczarowane siedziały gdy wystawiłam teatrzyk kamishibai.
Teatrzyk nieco udoskonaliłam, co możecie zobaczyć na filmiku. Jeśli jednak nie znacie filmiku prezentującego wykonanie tego teatrzyku, to zapraszam TUTAJ
4. Rozmowa na temat obejrzanego teatrzyku.
- Jakie
zwierzęta wystąpiły w teatrzyku?
- Czy
Osiołek wiedział co przyniósł Gorylek?
- Czy
Osiołek wiedział do czego służy przyniesiona przez Gorylka rzecz?
- Do
czego próbował użyć Osiołek rzeczy, którą przyniósł Gorylek?
- Jak
nazywa się rzecz, którą przyniósł Osiołek?
- Do
czego służą książki? (czytania i oglądania)
5. „Czym różnią się książki?”-
zabawa dydaktyczna
Nauczyciel
prosi, aby po kolei dzieci podeszły do biblioteczki, która znajduje się w sali
i wybrały po jednej książeczce.
Następnie układają je na kocyku i rozmawiają o nich.
- Czy wszystkie książki są takie
same?
- Jakiej wielkości mogą być książki?
- Jakiej wielkości mogą być książki?
- Proszę wskazać jakąś dużą/ małą książkę.
- Czy wszystkie książki mają taką samą grubość?
- Czy wszystkie książki mają taką samą grubość?
- Proszę wskazać książkę, która jest
gruba/cienka?
- Czy wszystkie książki mają taki
sam kolor?
- Wskażcie jakąś książkę i
powiedzcie, w jakim jest kolorze?
6.
„Małe-duże”- zabawa ruchowa.
Nauczyciel rozkłada na dywanie
kolorowe obręcze. Wewnątrz nich umieszcza książki małe i duże.
Podczas trwania utworu, dzieci
swobodnie poruszają się po dywanie. Na pauzę w muzyce n-l podaje hasło: duże
lub małe, a zadaniem dz. jest ustawić się przy obręczy, wewnątrz której
znajduje się odpowiedniej wielkości książka.
7.
„Książki”- ćwiczenia logopedyczne
Zamienimy na dosłownie chwilkę, nasze buzie w książki. Ciekawi jesteście jak? Zobaczcie:
- „otwieranie i zamykanie książki” – otwiera i zamyka szeroko usta
– „przekładnie kartek w książce”- przesuwa czubek języka z jednego kącika ust do drugiego.
- „otwieranie i zamykanie książki” – otwiera i zamyka szeroko usta
– „przekładnie kartek w książce”- przesuwa czubek języka z jednego kącika ust do drugiego.
8.
Podsumowanie zajęć:
- Powiedzcie mi kochani, o czym
dziś rozmawialiśmy?
- Do czego służą książki?
- Jakie mogą być książki?
W nadchodzącym tygodniu korzystać będę z planu pracy, który znalazłam na blogu Pedagogicznie.
Oczywiście będę go modyfikować, ale to bardzo fajna baza, jeśli np. ktoś nie ma zbytnio czasu na opracowanie czegoś autorskiego :)
Mam nadzieję, że ktoś z Was skorzysta z zaprezentowanego konspektu.
Jeśli chcielibyście wejść w posiadanie ilustracji i tekstu do nich
(tekst zinterpretowany przeze mnie, różni się nieco od oryginału),
to znajdziecie je TUTAJ
GIT :)
OdpowiedzUsuńSuper...☺Poproszę
OdpowiedzUsuńBardzo fajny materiał super🙂czy mogę prosić o ilustracje?pozdrawiam
OdpowiedzUsuńSkrzyneczkę na teatrzyk już przygotowałam🙂🍒
OdpowiedzUsuńPoproszę 😊
OdpowiedzUsuńCzy mogłabym prosić o ilustracje do teatrzyku? Pozdrawiam :)
OdpowiedzUsuńSuper pomysł, poproszę o przesłanie ilustracji.
OdpowiedzUsuńŚwietny pomysl :) czy moge prosic o ilustracje do teatrzyku?
OdpowiedzUsuńsuper scenariusz poproszę o ilustracje
OdpowiedzUsuńŚwietne materiały bardzo przydatne w obecnym czasie.Poproszę o ilustracje.Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńŚwietny scenariusz. Fajna ta książeczka. Wykorzystam do zajęć zdalnych. Dziękuję
OdpowiedzUsuńPoproszę o ilustracje
OdpowiedzUsuńMożna prosić o ilustracje
OdpowiedzUsuńŚwietne materiały. Czy mogłabym prosić ilustracje?
OdpowiedzUsuńSuper pomysł. Właśnie czegoś takiego szukałam. Czy mogę prosić o ilustracje? Jak duży karton wykorzystała Pani do zrobienia teatrzyku?
OdpowiedzUsuńPozdraeiam 🤗