W związku ze zbliżającą się 100-tną rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości,
w naszym przedszkolu odbędzie się wewnątrzprzedszkolny Przegląd Piosenki Patriotycznej.
Aby przygotować moje maluszki do tej uroczystości,
postanowiłam już teraz, a nie jak to mam w zwyczaju w maju,
przeprowadzić zajęcia dotyczące Polski.
By tematyka nie była dla moich Krasnali zbyt trudna,
stwierdziłam, że oprę się głównie na legendach,
które pięknie prezentują najważniejsze zagadnienia dotyczące naszego państwa,
a przy okazji są ciekawą i przystępną formą przekazu dla tak małych dzieci.
Póki co, w poście zamieszczam zdjęcia z zajęć, które prowadziłam w ubiegłych latach.
Jak wykonam aktualne zdjęcia, uzupełnię wpis właśnie o nie :)
W konspektach zawarłam tylko najważniejsze elementy zajęć,
wszystkie około zajęciowe działania nie zostały uwzględnione ;)
Poniedziałek
II.
1. Prezentacja piosenki "Kiedy pada deszcz, Polsko kocham Cię!" Monika & Mateusz Kluza
Jak mam powiedzieć to, że bardzo kocham Ją?
Jakich słów użyć mam, by wyrazić to, by wyrazić to, by wyrazić to.
Kiedy pada deszcz, Polsko kocham Cię.
Kiedy wicher dmie, ja uwielbiam Cię.
Słońce czy śnieg, o Tobie wciąż śnię. Polsko, kocham Cię!
Polsko tak bardzo chcę, zabliźnić rany Twe.
Ukoić smutki, łzy i szczęśliwie żyć i spokojnie śnić, i w miłości żyć.
Kiedy pada deszcz, Polsko kocham Cię.
Kiedy wicher dmie, ja uwielbiam Cię.
Słońce czy śnieg, o Tobie wciąż śnię. Polsko, kocham Cię!
Piosenka pochodzi z Polskiego Maratonu Artystycznego. Jeśli na nim nie byliście, a chcielibyście ją wykorzystać na swoich zajęciach, można ją legalnie zakupić TUTAJ
Powyższą piosenkę będziemy prezentować na akademii z okazji 100-tnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę :D
2. Rozmowa kierowana.
- Jak nazywa się kraj w którym mieszkamy?
Prezentacja napisu "Polska" i mapy Polski.
- Za co możemy lubić i kochać nasz kraj?- burza mózgów
3. Prezentacja układu tanecznego do piosenki.
Jeśli jesteście ciekawi jak wygląda układ do piosenki, zerknijcie TUTAJ.
Jednak, żeby móc zobaczyć filmik, musicie dołączyć do fejsbukowej grupy "Polska nasz piękna cała"
4. Nauka piosenki metodą powtarzania słów za nauczycielem.
5. Próba układu tanecznego do piosenki z wykorzystaniem wstążek na kółkach.
Jako, że na wykorzystanie tych gadżetów wpadłam dosyć późno,
i nie byłabym w stanie zamówić kółek i jeszcze ozdobić ich wstążkami,
postanowiłam ruszyć swoją boberkową głową i wpadłam na pomysł,
by wykorzystać ranty kubeczków plastikowych.
By po odcięciu nie raniły dzieci w ręce, owinęłam je tasiemką,
a następnie do każdego kółka doczepiłam po 3 białe i 3 czerwone wstążki.
PS. Praktyczna rada- lepiej wykorzystać mniejsze wersje kubeczków,
mają one twardsze brzegi i nie zginają się tak łatwo jak w przypadku standardowych kubeczków plastikowych.
PS. Praktyczna rada- lepiej wykorzystać mniejsze wersje kubeczków,
mają one twardsze brzegi i nie zginają się tak łatwo jak w przypadku standardowych kubeczków plastikowych.
PS. 2 Już od jakiegoś czasu marzyły mi się takie wstążki na kółkach,
jednak jak dotąd nie miałam do czego ich wykorzystać.
Teraz nadarzyła się okazja :)
I co z tego, że będę je robić praktycznie na ostatnią chwilę ;)
W końcu to cała ja! :D
III.
1. "Mazurek Dąbrowskiego"- utrwalanie słów i melodii hymnu Polski.
Z racji tego, że bierzemy udział w biciu " Rekordu dla Niepodległości",
od zeszłego tygodnia uczymy się hymnu i codziennie go powtarzamy :)
Wtorek
I.
1. Nauka wiersza „Polska” M. M
Skrobacz
Polska to nasza
ojczyzna,
każdemu dziecku
tak bliska,
my zaś jesteśmy
Polakami,
bo w naszym kraju,
w Polsce mieszkamy.
II.
1."Kiedy pada deszcz, Polsko kocham Cię!"- wspólne śpiewanie piosenki i ćwiczenie układu tanecznego.
2. "Jak powstała Polska- legenda"- słuchowisko, które możecie znaleźć TUTAJ
3. „Powstanie państwa polskiego”- historyjka obrazkowa.
4. Zabawa ruchowa „Orły”
Dzieci biegają po sali przy muzyce, naśladując lot orła. Na hasło: „Orły
lądują”i zatrzymanie muzyki kucają na podłodze i opuszczają ręce.
5. Układanie godła z puzzli będących częścią układanki "Polak mały"
III.
1. „Muzyka Słowian”- relaksacja.
Poszerzanie horyzontów,
rozwijanie wrażliwości muzycznej.
2. Układane puzzli „Początki państwa Polskiego”
Muszę nadmienić, że moje Krasnale uwielbiają układanie puzzli, dlatego chcę sprawdzić, czy dadzą radę z takim dużym projektem ;)
O puzzlach i innych pomysłach na zabawę nimi, poczytacie TUTAJ
3. "Mazurek Dąbrowskiego"- utrwalanie słów i melodii hymnu Polski.
Środa
I.
1. „Polska” M. M
Skrobacz- utrwalanie wiersza
2. "Lech, Czech i Rus"- kolorowanka od wydawnictwa Qbum
II.
1."Kiedy pada deszcz, Polsko kocham Cię!"- wspólne śpiewanie piosenki i ćwiczenie układu tanecznego.
2. "Legenda o Warsie i Sawie"- prezentacja legendy wg W. Chotomskiej
3. "Syrenie skoki"- zabawa z elementem skoku i współzawodnictwa
N-l obwiązuje bandażem nogi dzieci. W ten sposób powstają syrenie ogony. Dzieci dzielą się na drużyny. Zadaniem członków drużyn jest przeskoczenie wyznaczonego dystansu. Zwycięża
drużyna, która jako pierwsza znajdzie się po drugiej stronie dywanu.
Ps. W przypadku licznej grupy, takie obwiązywanie to bardzo pracochłonna rzecz. Dlatego gorąco polecam skoki w workach. Worki przewiązane tasiemką w pasie też wyglądają jak syrenie ogony :D
Ps. W przypadku licznej grupy, takie obwiązywanie to bardzo pracochłonna rzecz. Dlatego gorąco polecam skoki w workach. Worki przewiązane tasiemką w pasie też wyglądają jak syrenie ogony :D
Ps. W przypadku licznej grupy, takie obwiązywanie to bardzo pracochłonna
rzecz. Dlatego gorąco polecam skoki w workach. Worki przewiązane
tasiemką w pasie też wyglądają jak syrenie ogony :D
- Czy łatwo poruszać się z takim syrenim ogonem?
- Czy łatwo poruszać się z takim syrenim ogonem?
- Gdzie taki ogon się przydaje bardziej?
4. "Warszawska Syrenka"- kolorowanie wg kodu
Troszkę ją zmieniłam na swoje potrzeby.
Ale zachęcam do zerknięcia na tę publikacje, bo znajdziecie tam krótkie legendy polskie i inne kolorowanki.
5. "Płynie Wisła"- zabawa bieżna.
III.
1. „Warszawa- stolica” M. M. Skrobacz- nauka rymowanki
Warszawa swym pięknem
Polaków zachwyca.
Warszawa, Warszawa
to Polski stolica.
Polaków zachwyca.
Warszawa, Warszawa
to Polski stolica.
2. "Mazurek Dąbrowskiego"- utrwalanie słów i melodii hymnu Polski.
Czwartek
I.
1. „Polska” - utrwalanie wiersza
2. "Kiedy pada deszcz, Polsko kocham Cię!"- utrwalanie piosenki i ćwiczenie układu tanecznego.
3. "Warszawa-stolica"- utrwalanie rymowanki
II.
1. "Legenda o Smoku Wawelskim"- praca z obrazkiem
2. "Owce dla smoka"- zabawa z elementem rzutu i celowania
N-l informuje dzieci, że zamienią się teraz w szewczyków z legendy, którzy będą karmić smoka owieczkami- woreczkami. Dzieci ustawiają się na przeciwko kosza z zielonym workiem, nad którym zawieszona jest podobizna smoka wycięta z brystolu. Każdy przedszkolak po kolei stara się rzucić woreczkiem do kosza- umieścić owcę w brzuchu smoka. Wspólne przeliczanie woreczków wrzuconych do kosza.
3. „Krakowiaczek” - zabawa muzyczno-ruchowa
W takt muzyki dzieci poruszają się
cwałem bocznym, trzymając prawą rękę
wyprostowaną w kierunku tańca, a lewą
pod bokiem. Na sygnał nauczyciela
np. klaśnięcie zmieniają ręce i
kierunek tańca.
III.
1. „Król na tronie siedzi w koronie”- zabawa grupowa
Nauczyciel
ustawia na środku sali krzesełko-tron, na którym kolejno będą siadać
wszystkie
dzieci. Zadaniem „króla” jest wydać rozkaz (zadanie dla poddanych) możliwy do
wykonania, np.: „Król na tronie siedzi w koronie i rozkazuje: wszyscy chodzą do
tyłu, itp.
2. "Mazurek Dąbrowskiego"- utrwalanie słów i melodii hymnu Polski.
3. Tworzenie kokard narodowych na akademię.
Inspiracja internetowa.
Piątek
I.
1. „Polska” - utrwalanie wiersza
2. "Mazurek Dąbrowskiego"- utrwalanie słów i melodii hymnu Polski
3. "Warszawa-stolica"- utrwalanie rymowanki
II.
Inspiracja internetowa
2. "Rekord dla niepodległości"- ogólnoprzedszkolne odśpiewanie hymnu Polski.
3. "Kiedy pada deszcz, Polsko kocham Cię!"- utrwalanie piosenki i ćwiczenie układu tanecznego.
III.
1. „"Smok ziejący ogniem"- praca przestrzenna
Inspiracja internetowa
I tak prezentuje się mój plan zajęć na przyszły tydzień.
Jeśli ktoś z Was ma jakieś ciekawe propozycje do powyższych tematów,
które mogłabym wykorzystać na zajęciach,
a które byłyby odpowiednie dla maluszków,
z miłą chęcią przygarnę i zamieszczę w powyższym poście :)
Wystarczy, że opiszecie je w komentarzu tak tutaj na blogu,
jak i na Fejsbukowym profilu bloga, pod postem reklamującym ten wpis :)
Do usłyszenia niebawem ! <3
Świetne materiały. Czerpie inspiracje z bloga które mogę wykorzystać na zajęciach z moimi dzieciaczkami��
OdpowiedzUsuńŚwietny plan. Super pomysły
OdpowiedzUsuńPomysły świetne, jednak mam wrażenie że w większości za trudne dla 3-latków.
OdpowiedzUsuń