Współpraca

środa, 6 maja 2020

Moja miejscowość, mój dom - propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania

Mały domek daszek ma,
a na daszku ptaszki dwa.
Duże okna, z przodu drzwi,
a przed domem schody trzy.
Agnieszka Karcz


Tematyka tygodniowa: „Moje miasto, mój region”
Temat dnia:  „Moja miejscowość, mój dom”; czwartek, 07.05.2020 r.

Propozycje aktywności:

1.  „Poszła Karolinka do Gogolina”- utrwalanie słów śląskiej pieśni ludowej.

Poszła Karolinka do Gogolina
Poszła Karolinka do Gogolina
A Karliczek za nią, a Karliczek za nią
Z flaszeczką wina.
A Karliczek za nią, a Karliczek za nią
Z flaszeczką wina.

Szła do Gogolina przed sie patrzała
Szła do Gogolina przed sie patrzała
ani sie na swego
synka szykownego
nie obejrzała. (2x)

Prowadźże mnie, dróżko, hen, w daleki świat
Prowadźże mnie, dróżko, hen, w daleki świat
znajdę tam inkszygo
syneczka miłego
co mi bydzie rad. (2x)

Nie goń mnie Karliczku, czego po mnie chcesz?
Nie goń mnie Karliczku, czego po mnie chcesz?
Jam ci już pedziała,
nie byda cie chciała,
som to przeca wiesz. (2x)


2. "Tańcowały dwa Michały" - zabawa ruchowa do piosenki.

Rodzicu, odtwórz piosenkę i zatańcz z dzieckiem. Naśladuj jego ruchy.

3. "Miejsce" – słuchanie wiersza I. Salach.

Każdy kocha swoje miasto                                  
czy jest duże, czy jest małe.                                 
Każdy kocha swoją wioskę,                                 
w której mieszka życie całe.                                
   
I pamięta też przedszkolak                                 
nazwę miejsca zamieszkania,                              
by kłopoty mógł omijać,
by nie było zamieszania.


Przedszkolaku powiedz:
- Jak nazywa się kraj w którym mieszkamy?
- Jak nazywa się nasz region?
- Jak nazywa się miasto w którym mieszkasz?
- Jaki jest Twój adres zamieszkania?

Rodzicu, w razie problemów z podaniem przez dziecko adresu zamieszkania,
przypomnij mu go i postaraj się, aby go utrwalić.

4. "Moja miejscowość, mój dom" - zabawa z elementami kodowania.

Przedszkolaku, przypomnij sobie jakie rodzaje budynków można zobaczyć w mieście.
Zobacz ilustracje i nazwij te budynki. (domek jednorodzinny, blok, wieżowiec)


Rodzicu, wydrukuj planszę i obrazki budynków.

Zadaniem dziecka jest ułożenie w odpowiednim miejscu kolorowych budynków wg określonych cech: rodzaj budynku, kolor.
Następnie dziecko przykleja budynki na miejscach, w których zostały one ułożone.

Plansza i obrazki budynków do pobrania TUTAJ - Karta pracy 2, Materiał pomocniczy 10

Jeśli nie ma możliwości wydrukowania planszy, można skorzystać z gry on-line:

https://learningapps.org/watch?v=p1oj1kq4j20

Gra może posłużyć także jako dodatkowe ćwiczenie po wykonaniu zadania z planszą.

5. Spacer po najbliższej okolicy.

Wybierzcie się na spacer w pobliżu Waszego domu.
Nazywajcie rodzaje domów.
Rodzicu, jeśli w Waszej okolicy znajdują się  "familoki", wyjaśnij dziecku to pojęcie.

Familok (niem. Familien-Block „rodzinny blok”) – budynek wielorodzinny,
przeznaczony dla pracowników przemysłu ciężkiego i ich rodzin, przede wszystkim górników czy hutników. Familoki wchodziły w skład osiedli robotniczych.
Aktualnie zamieszkują je nie tylko pracownicy zakładów przemysłowych.


Jeśli w okolicy nie ma żadnych familoków, można pokazać dziecku zdjęcie i wyjaśnić,
że ten rodzaj budynków jest charakterystyczny dla naszego regionu i miasta.



6. "Rysujemy domek mały"- ćwiczenia w rysowaniu.

Rodzicu, puść filmik i po jego obejrzeniu, zachęć dziecko do samodzielnego narysowania domku.


Utrwalcie przy okazji nazwy figur geometrycznych.

7.„Domek” – masażyk do słów wierszyka E. M. Skorek.

Rysowanie na plecach dziecka wg instrukcji słownej.

Na domek Tereski
Rysuję trzy kreski.
Na nich deska położona,
Linia z linią połączona.
Prostokąt i kwadraty dwa,
Drzwi i okna domek ma.


 Udanej zabawy <3

***
Post powstał w ramach cyklu:

https://boberkowy-world.blogspot.com/search/label/Zdalne%20nauczanie

Drodzy rodzice,
Zdajemy sobie sprawę, że większość z Państwa pracuje, macie Państwo także swoje domowe obowiązki,
dlatego też powyżej znajdują się jedynie propozycje, które możecie realizować w całości bądź wybiórczo.
Możecie Państwo także całkowicie z nich zrezygnować według własnego pomysłu zorganizować zabawy w proponowanych kręgach tematycznych.
Chcemy być dla Państwa wsparciem, a nie dodatkowo Państwa obciążać.
Dlatego z proponowanych aktywności wybierzecie Państwo to, co uznacie za stosowne.
Życzymy cudownych chwil spędzonych na nauce i zabawie ze swoimi pociechami
z utęsknieniem czekam na powrót do przedszkola! 

1 komentarz: