Współpraca

niedziela, 24 maja 2020

Moja rodzina - propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania

R - ja radość, O - jak opieka,
D - jak dobranoc, gdy zamyka się dziecka powieka.
Z - jak zaufanie, I - jak integracja,
N - jak nadzieja, że w tym roku zaszalejemy znów na wakacjach.
A - jak alfa, bo od niej się wszystko zaczyna,
dlatego tak ważna w życiu każdego jest rodzina. 
A. Bober


Tematyka tygodniowa: „ Święto naszych rodziców ”
Temat dnia:  „Moja rodzina”

Proponowane aktywności:

1. Poranna gimnastyka dla smyka.

2. "Moja rodzina i ja" - wysłuchanie wiersza B. Szelągowskiej.

Mama i tata,
i jeszcze ja!
Babcia i dziadek, chomiki dwa!
Pod jednym dachem w zgodzie mieszkamy
i się wzajemnie bardzo kochamy.
I nikt nikomu nie przypomina,
że najważniejsza w życiu rodzina!


Rozmowa na temat wiersza. R. zadaje pytania:
−O kim jest ten wiersz?
−Co jest najważniejsze w rodzinie?
−Kto mieszka z tobą w domu?
−Kto należy do twojej najbliższej rodziny?
−Jaka jest twoja rodzina?

Dzieci opowiadają o swoich rodzinach.

3. "Rodzinne fotografie" - oglądanie rodzinnych albumów. Wzbogacanie wiedzy o rodzinie.

R. wraz z dzieckiem ogląda rodzinne fotografie w albumach lub na komputerze.
Dzieci wypowiadają się na temat swoich rodzin.
Podają imiona: mamy, taty, brata, siostry.
Z pomocą R. nazywają członków bliższej rodziny i dalszej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, wujek, ciocia, kuzyn, kuzynka.

4. "Moja rodzina" - zabawa do piosenki.

Dz. wskazuje poszczególne osoby wymienione w piosence.
Na słowa "A to rodzina ma" rysuje rękoma koło przed sobą.


5. Karta pracy "Olek i Ada, A++" cz. 1, nr 12

Dzieci:
− opowiadają o rodzinie przedstawionej na obrazku,
− rysują w ramce swoją rodzinę i opowiadają o niej.



6. "Rodzina"- zabawa paluszkowa (według K. Sąsiadka).

Dzieci siadają przed R. Wysuwają zaciśniętą w pięść dłoń i kolejne palce, zaczynając od kciuka.
Na końcu pokazują dłoń z wyprostowanymi wszystkimi palcami.

Ten pierwszy to nasz dziadziuś.
A obok – babunia.
Największy to tatuś,
a przy nim mamunia.
A to jest dziecinka mała! Tralalala, la, la…
A to – moja rączka cała! Tralalala, la, la…


7. "Moja rodzina" - nauka piosenki B. Formy

Nauka 1 zwrotki i refrenu na zasadzie echa muzycznego. Próby śpiewu indywidualnego.

Piosenka dostępna TUTAJ po wcześniejszym zalogowaniu.
Ja nagrałam piosenkę na dyktafon i przesłałam rodzicom.

1. Kiedy jest mi smutno,
mama mnie pocieszy,
mocno mnie przytuli,
nigdzie się nie spieszy.

Ref.: Mama, tata, siostra, brat
to jest mój rodzinny świat.
Teraz chcę powiedzieć wam:
dobrze, że rodzinę mam.


8. Karta pracy "Nowy przygody Olka i Ady, A+" cz. 1, nr 33

Dzieci:
− oglądają obrazki, poznają rodzinę Olka i Ady,
− wymieniają jej członków,
− rysują w ramkach członków swojej rodziny i opowiadają


9. "Święta naszych rodziców"- oglądanie kalendarza.

Zwracanie uwagi na Dzień Matki i Dzień Ojca.
Dzieci rozmawiają z R. na temat znaczenia słowa święto.
R. wyjaśnia dzieciom, że 26 maja obchodzimy Dzień Matki, a 23 czerwca – Dzień Ojca.
R. pyta dzieci, dlaczego rodzice mają swoje święto. Dzieci próbują wypowiedzieć się na ten temat.

10. Warto obejrzeć:
- Moja rodzina- Przedszkole Profesora Szymona
- Rodzina Paluszków - piosenka - piosenkę można połączyć z zabawą paluszkową.
- Moja rodzina - teatrzyk

Udanej zabawy <3

***
Post powstał w ramach cyklu:

https://boberkowy-world.blogspot.com/search/label/Zdalne%20nauczanie



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz