środa, 27 maja 2020

Szczęśliwa rodzina - propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania

Nie chodzi o to, jak wielki jest dom,
tylko ile jest w nim szczęścia.
 
 
Tematyka tygodniowa: „ Święto naszych rodziców ”
Temat dnia:  „W naszej rodzinie jesteśmy szczęśliwi”

Proponowane aktywności:

1. "Moja rodzina" - inscenizowanie ruchem słów piosenki   B. Formy
                                    
                                    Dzieci:
Kiedy jest mi smutno, - trą piąstkami oczy, płaczą,
mama mnie pocieszy, - głaszczą się po głowie,
mocno mnie przytuli, - krzyżują ręce, dłonie kładą na ramionach,
nigdzie się nie spieszy. - przykucają,
 
Ref.: Mama, tata, siostra, brat - tworzą koła,
to jest mój rodzinny świat. - obracają się w kołach,
Teraz chcę powiedzieć wam:
- zatrzymują się,
dobrze, że rodzinę mam. - unoszą energicznie ramiona w górę, radośnie wykrzykują: Hej!,

Z siostrą albo z bratem  - tworzą parę z rodzicem i wskazują palcem na siebie,
często się bawimy, - podają sobie ręce i obracają się,
rower, piłka, rolki  - biegną w miejscu,
bardzo to lubimy.   - obracają się,

Ref.: Mama, tata...

Z tatą porozmawiać - tworzą nową parę, stają naprzeciwko siebie,
mogę dnia każdego, - przechylają głowę na boki, ręce kładą na biodrach,
jest mym przyjacielem  - przytulają się.
i dobrym kolegą.

Ref.: Mama, tata...

2. "Pary w naszej rodzinie" – zabawy matematyczne.

Przedszkolaku, czy potrafisz wymienić jakie pary występują w najbliższej rodzinie?
- Parą babci jest? (dziadek)
- Parą taty jest? (mama)
- Parą siostry jest? (brat)

Powiedz, jak nazywa się poszczególne pary:
- Babcia i dziadek to? (dziadkowie)
- Mama i tata to? (rodzice)
- Bart i siostra to? (rodzeństwo)

Wykonaj zadania:
- Powiększ obraz gry na cały ekran i dobierz w pary obrazek i podpis: TUTAJ
- Powiększ obraz gry na cały ekran i dobierz w pary obrazki przedstawiające członków rodziny: TUTAJ

3. "Buty chodzić chcą parami" - zabawa ruchowa do piosenki


Podczas zwrotek rodzic i dziecko spacerują po pokoju.
Podczas refrenu – łączą się w parę i kręcą w kółeczku.

4. "Co mamy do pary?" - zabawa prawda – fałsz

R. wyjaśnia dziecku, że dwie takie same części ciała również tworzą parę, np. para oczu, uszu, rąk, nóg.
R. wymienia różne części ciała, a dziecko pokazuje kciuk skierowany do góry, jeśli mówi prawdę, lub kieruje kciuk do dołu, jeśli stwierdzenie nie jest prawdziwe.
Np. mamy: dwie ręce, dwie nogi, dwa nosy, dwie dłonie, dwoje oczu, dwa języki, dwie stopy, dwa ramiona, dwa kolana, dwa czoła, dwoje uszu, dwa pępki, itp.

5. "Porządki w szufladzie" - zabawa dydaktyczna

R. prezentuje szufladę, w której znajdują się wymieszane rzeczy tworzące pary,
np. skarpety, rękawiczki – mamy, taty, dziecka – o różnych wzorach i wielkościach.
Zadaniem dziecka jest uporządkować zawartość szuflady i połączyć przedmioty w odpowiednie pary.

6. "Co nas cieszy?" - rozmowa kierowana.

Przedszkolaku, posłuchaj poniższych dźwięków. Powiedz, kto je wydawał i co one oznaczają.

Powiedz:
- Kiedy Ty się śmiejesz?
- Kiedy śmieją się Twoja mama?
- Kiedy śmieje się Twój tata?
- Co oznacza śmiech?

7. "Szczęście" - wysłuchanie wiersza Krystyny Datkun-Czerniak.

Szczęście to:
– uśmiech taty i mamy,
– spadające z drzew kasztany,
– zimne lody w gorący czas,
– udany rysunek,
– i gdy ktoś pochwali nas.
Szczęście to wszystko, co jest dokoła:
ludzie, drzewa, przedszkole i szkoła.
Szczęście mam – gdy nie jestem sam!
Szczęście, że jestem tu – na ziemi,
pomiędzy ludźmi bliskimi.


Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
R. pyta dzieci:
− Co to jest szczęście?
− Co dla dziecka jest szczęściem?
− Kto jest dla dziecka najbliższą osobą?

8. "Jeśli jesteś dziś szczęśliwy" - zabawa ruchowa


Posłuchaj piosenki i wykonuj czynności, o których w niej mowa:


9. "Z czego cieszy się nasza rodzina?" - zabawa rozwijająca umiejętność formułowania dłuższych wypowiedzi

Dziecko siedzi na przeciwko rodzica.
R. rozpoczyna różne zdania, np. Tata bardzo lubi, kiedy…
i turla piłkę do dziecka.
Dziecko chwyta piłkę, powtarza początek zdania i kończy je zgodnie ze swoimi wyobrażeniami.
Następnie turla piłkę z powrotem do rodzica. Rodzic kontynuuje zabawę.
Pyta dziecko o: mamę, rodzeństwo, babcię, dziadka, dziecko.

Przykład:
− Mama cieszy się, gdy jej pomagam.

10. „Olek i Ada A+” Karta pracy, cz. 1, nr 29


Także do wykonania na komputerze (rysując palcem po ekranie).
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_4_1/mobile/index.html#p=30

Dzieci:
- oglądają obrazek,
- mówią, jak Ada i Olek pomagają rodzicom,
- opowiadają, w jaki sposób one pomagają rodzicom,
- łączą fragmenty obrazka na dole strony z ich miejscami na obrazku.

Udanej zabawy <3

***
Post powstał w ramach cyklu:

https://boberkowy-world.blogspot.com/search/label/Zdalne%20nauczanie


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz