Współpraca

środa, 3 czerwca 2020

Zabawy dzieci z różnych stron świata - propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania

Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,
cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,
a księżyc mruga oczkiem na niebie
do wszystkich ludzi, również do ciebie.
 

Tematyka tygodniowa: „ Niby tacy sami, a jednak inni ”
Temat dnia:  „Zabawy dzieci z różnych stron świata”

Proponowane aktywności:

1. "Równowaga" - zabawa ruchowa do piosenki

2. "Skąd jesteśmy i ile mamy lat? - zajęcia matematyczne.

"Nowe przygody Olka i Ady. A+"Karta pracy, cz. 2, nr 56
lub do odtworzenia na komputerze TUTAJ

Dzieci:
− oglądają obrazki i mówią o tym, co na nich widzą,
− mówią, w co ubrane są dzieci z różnych krajów,
− liczą palce, które pokazują dzieci,
− mówią, ile lat mają: Ada, Paloma, Diego i Kazuo.

3. "O kim mówię?" - zabawa na spostrzegawczość.  Obrazki z karty pracy, cz. 2, nr 56.

R. raz jeszcze odczytuje imiona dzieci z obrazków i informuje, że Ada pochodzi z Polski, Paloma z Hiszpanii, Diego z Meksyku a Kazuo z Japonii.
R. opisuje wygląd wybranego dziecka z obrazka i podaje pierwszą sylabę jego imienia, dzieląc słowo na sylaby,
np. A-, Pa-, Die-, Ka-.
Dzieci dokańczają imię wypowiadając pozostałe sylaby z których się ono składa.
Następnie klaszczą tyle razy, z ilu sylab składa się całe imię i próbują podać liczbę tych sylab.

4. "Jesteśmy dziećmi"- improwizacja taneczna i śpiewanie piosenki

5. "Na placu zabaw" - karta pracy

"Nowe przygody Olka i Ady. A+"Karta pracy, cz. 2, nr 57
 lub do odtworzenia na komputerze TUTAJ

Dzieci:
− słuchają rymowanki i imion dzieci.
− łączą obrazki dzieci z obrazkami sprzętów, z których korzystały podczas pobytu na placu zabaw.

R. kontynuuje rozmowę na temat obrazków z karty pracy. Pyta dziecko:
− Jakie są dzieci na całym świecie?
− Co to znaczy, że dzieci na całym świecie są takie same?
− Co najbardziej dzieci lubią robić?


6. "Dzieci na ziemi" - słuchanie wiersza A. Widowskiej

Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,
cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,
a księżyc mruga oczkiem na niebie
do wszystkich ludzi, również do ciebie.
Zulu z Afryki chodzi po drzewach,
a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.
Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,
na słoniu jeździ Hindus Namoko.
Dzieci się różnią kolorem skóry,
jednak są dumne ze swej kultury
i choć w dziwacznych mówią językach,
pragną się bawić, tańczyć i brykać!
Inka i Zulu, Bubu, Namoko –
chcą być kochane, śmiać się szeroko,
jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,
a zamiast wojen mieć tylko święta!
Niech wam się spełnią wszystkie marzenia –
tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.


Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
R. pyta dziecko:
− O jakim święcie była mowa?
− Jakie są dzieci na całym świecie?
− Co to znaczy, że dzieci na całym świecie są takie same?
− Co najbardziej lubią robić dzieci?
− Jakie imiona miały dzieci z wiersza?

Chętne dzieci wypowiadają imiona dzieci z wiersza, dzieląc je rytmicznie (na sylaby).

7. "Kolorowe dzieci" - zabawa taneczna do piosenki Majki Jeżowskiej

Zatańczcie wspólnie do piosenki:


8. "Zabawy dzieci z różnych stron świata" 
Zapoznanie z kulturą innych krajów; poznawanie zabaw dzieci z różnych stron świata

- Afrykański taniec
Dzieci afrykańskie lubią tańczyć. Odtwórzcie filmik, posłuchajcie muzyki i spróbujcie naśladować taniec afrykańskich dzieci.
Jeśli podczas wczorajszych zabaw wykonaliście afrykańską spódniczkę, możecie ją założyć do tańca.


Powiedzcie, na jakich instrumentach wygrywana jest muzyka do afrykańskiego tańca?

- Psie zaprzęgi
Dzieci z obszarów arktycznych lubią śpiewać i opowiadać niezwykłe historie,
a także jeździć saniami w psich zaprzęgach.
Przy dźwiękach eskimoskich piosenek dla dzieci, pobawcie się w psie zaprzęgi.


R. rozkłada na dywanie/podłodze koc, na środku którego kładzie się dziecko.
R. chwyta koc za brzegi i delikatnie przesuwa dz. po dywanie.
Zabawę powtarzamy z zamianą ról - dziecko próbuje ciągnąć na "saniach" rodzica.

- Taniec w kimonie
Wykonajcie kimono z prześcieradła. Jeśli podczas wczorajszych zabaw zrobiliście wachlarze,
możecie je teraz wykorzystać.
Odtwórzcie filmik i spróbujcie zatańczyć jak dzieci na nim pokazane.


- Gry i zabawy z Chin
Czy poznaliście zabawy, które wywodzą się z Chin? Jeśli nie, to zerknijcie TUTAJ pkt. 6
Jeśli jest taka możliwość, zagrajcie z rodzicami w domino, ping ponga lub wyjdźcie na podwórko popuszczać latawiec.

9. "W co się bawią polskie dzieci?" - rozmowa na podstawie wiersza "Podwórko" J. Koczanowskiej

Na naszym podwórku wspaniała zabawa,
jest ławka, huśtawka i zielona trawa.
Jest piasek, łopatka i wiele foremek,
są piłki, skakanki, czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy, zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa to mnóstwo radości.


Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
R. pyta:
− Jakie zabawki znajdują się na podwórku?
− Co dostarcza dzieciom wspólna zabawa?


Na koniec R. egzekwuje od dzieci podanie informacji na temat ich własnej narodowości.
Zachęca dzieci do podania propozycji zabawy, w którą najchętniej lubią się bawić polskie dzieci.
R. organizuje tę zabawę.

10. Warte obejrzenia:

- Dzieci z różnych stron świata- bajka edukacyjna
- Dzieci z różnych stron świata: ich domy i zabawy - prezentacja
- Dzieci - piosenka
- Plac zabaw - piosenka


Udanej zabawy <3

***
Post powstał w ramach cyklu:

https://boberkowy-world.blogspot.com/search/label/Zdalne%20nauczanie

Drodzy rodzice,
Zdajemy sobie sprawę, że większość z Państwa pracuje, macie Państwo także swoje domowe obowiązki,
dlatego też powyżej znajdują się jedynie propozycje, które możecie realizować w całości bądź wybiórczo.
Możecie Państwo także całkowicie z nich zrezygnować według własnego pomysłu zorganizować zabawy w proponowanych kręgach tematycznych.
Chcemy być dla Państwa wsparciem, a nie dodatkowo Państwa obciążać.
Dlatego z proponowanych aktywności wybierzecie Państwo to, co uznacie za stosowne.
Życzymy cudownych chwil spędzonych na nauce i zabawie ze swoimi pociechami
z utęsknieniem czekam na powrót do przedszkola!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz