Współpraca

niedziela, 8 października 2023

Urodziny Bloga - to już 10 lat!

Sto lat, sto lat, urodziny masz,
sto lat, sto lat, baw się z nami baw!
Sto lat, sto lat, boberkowy świat,
kody, balony, hura!


Aż ciężko mi uwierzyć, że minęło już 10 lat, odkąd na tej platformie pojawił się pierwszy wpis.
Ten blog to pamiętnik mojej pracy zawodowej, który w mniejszym lub większym stopniu (w zależności od okresów weny czy sytuacji w moim życiu prywatnym), pokazuje, jak odkrywałam siebie jako nauczyciela i jak się rozwijałam, zwłaszcza podczas zmian grup wiekowych, z którymi pracowałam.

To także drzwi, które otworzyły przede mną możliwość dotarcia do większej liczby innych nauczycieli czy rodziców, ale i wydawnictw czy platform edukacyjnych, z którymi miałam przyjemność nawiązać współpracę.

To wszystko, to kawał mojego, nie tylko zawodowego, ale ogólnie, życia. I na dzień dzisiejszy, w obliczu całej masy profesjonalnych blogów czy stron, jestem ze swojego cukierkowego, niedopieszczonego graficznie dziecka internetowego, strasznie dumna!

Nie będę wracać do rzeczy, które już miały miejsce. Bo zapewne część z Was o nich wie, ale chcę się podzielić z Wami swoim najnowszym efektem współpracy, którą nawiązałam właśnie dzięki temu, że istnieje w przestrzeni internetowej i że to co robiłam, sprawiło, że ktoś się mną zainteresował i dał mi szansę na dopieszczenie czegoś, co już kiedyś stworzyłam, i upublicznienie tego w formie ogólnopolskiego projektu edukacyjnego. 

Mam na myśli platformę EduAnima, we współpracy z którą powstały "Sekrety dobrego zachowania", znane kiedyś jako "W Krainie Zachowań". 

Moje autorskie opowiadania, które stały się punktem wyjścia do opracowania materiałów związanych z niecodziennymi (tzn. codziennymi, ale niecodziennie poruszanymi) tematami, doczekały się publikacji w formie e-booków, które można nabyć, dołączając do projektu właśnie na platformie EduAnima.

Nie będę przytaczać tutaj całego opisu związanego z założeniami projektu, z jego treścią i propozycjami aktywności, jakie się w nim znalazły. Najważniejsze informacje dotyczące projektu znajdziecie TUTAJ

Jednak chciałam Wam  powiedzieć, że z okazji blogowych urodzin, ta właśnie platforma, w ofercie której znalazł się mój autorski projekt, przygotowała dla wszystkich, którzy chcieliby do niego dołączyć, fantastyczny prezent.

Jestem bardzo wdzięczna właścicielom i pracownikom tej platformy za ten miły ukłon w moją stronę i ciesze się, że dzięki nim, mogę podziękować wszystkim swoim czytelnikom, za to, że po prostu są!


 Każda osoba, która po dodaniu projektu do koszyka, wpisze w miejsce przeznaczone na kod rabatowy hasło: boberkowyworld20 lub BOBERKOWYWORL20- pisownia nie ma znaczenia,
otrzyma 20% zniżki na owy projekt. 
 

 Oprócz tego, chciałam Wam dać tak coś od siebie. 

Dlatego postanowiłam stworzyć zbiór wszystkich moich publikowanych (ale nie tylko), wierszy i rymowanek, które w ciągu tych 10 lat napisałam.

 Postanowiłam je pogrupować na pory roku, w których to dane tematyki są poruszane, dzięki czemu, łatwiej będzie Wam je odszukać i np. wykorzystać w swojej codziennej pracy.


Pdf z materiałami zawierającymi treść wierszy i rymowanek, został okraszony tematycznymi grafikami, by nie była to sucha pisanina, ale i coś przyjemnego (mam nadzieję ;) dla oka.
40-to stronicowy e-book, znajdziecie TUTAJ i może go pobrać każdy, kto ma na to ochotę.
 
Jednocześnie, będzie mi niezmiernie miło, jeśli po zrobieniu tego, zostawicie po sobie ślad w komentarzu zarówno tutaj jak i na fejbukowym koncie związanym z blogiem.
 
Na końcu tej "książeczki", znajduje się podziękowanie i chciałabym je zamieścić tutaj. Było ono napisane w przeddzień urodzin i może nie kompletnie, ale w znacznym stopniu oddaje to, co czuję i jak jestem wdzięczna za to, że mogę nadal robić to co robię, mimo, iż zdarzało się, że podcinano mi skrzydła lub sama czułam, że się wypalam.


Bycie nauczycielem w dzisiejszych czasach to nie jest łatwa sprawa. Żadnemu koledze czy koleżance po fachu, nie muszę tego tłumaczyć. Nie chcę także dawać choćby odrobinę uwagi temu, co jest przykre i często niszczące w naszej pracy. Wolę skupić się na tych pozytywnych stronach i aspektach. 

Prawdą jest, że to ludzie, z którymi pracujemy, ci dla których tworzymy, dzieci którym dajemy najlepszą cząstkę siebie na codziennych zajęciach czy czynnościach opiekuńczo - wychowawczych, są dla nas siłą napędową. 

Dlatego oprócz ukochanym czytelnikom, chciałam także podziękować wszystkim wspaniałym nauczycielom i nauczycielkom, których spotkałam na swojej drodze i od których mogłam się wiele nauczyć i od których niejednokrotnie dostałam mnóstwo wsparcia i uznania za moją pracę. 

A także wszystkim rodzicom i dzieciom, którzy dali mi wiarę w to, że moja praca jest wartościowa i efekty jej widać chociażby na kolejnych etapach edukacji moich podopiecznych.

Zarówno do pierwszego jak i drugiego grona, zalicza się pewna Pani, która w ostatnim roku, sprawiła, że poczułam się doceniona bardziej, niż w moim mniemaniu na to zasługuję. I owa Pani stworzyła także przepiękny wiersz, właśnie z okazji blogowych urodzin, którym się z Wami dzielę.


Życzę każdemu z Was, czy to czytelnikom czy rodzicom tu zaglądającym, a także samym dzieciom, byście otaczali się ludźmi, którzy będą Was wspierać, motywować i wywoływać na Waszych twarzach uśmiech. 

Nie bójcie się marzyć. Nie bójcie się tworzyć. Kto wie, czy pisane do szuflady wiersze, a może wrzucane na półki rysunki, nie okażą początkiem wspaniałej przygody.

Ja nigdy nie myślałam, że to co tworzę, robię lub piszę, jest cokolwiek warte ponad to, że stanowi podstawę mojej codziennej pracy. 

Do dziś pamiętam, jak jedna z moich byłych pracodawczyń, zrugała nie za to, że przeczytałam dzieciom swój wiersz. "Za kogo pani się uważa, żeby czytać swoje wiersze. Za poetkę? Proszę odnosić się do klasyki....".

Dlatego przez wiele lat nie uważałam się za nikogo.

Ale przyszedł czas, że ktoś docenił. Na samym początku byliście to WY! 

I z tego co widzę, po wiadomościach prywatnych a także po ruchu na stronie bloga, nadal jesteście!

 Później dołączyły do tego wydawnictwa i platformy edukacyjne, które obdarzyły mnie tak dużym zaufaniem, że zdecydowały się ze mną współpracować i wydawać moją twórczość .

Nadal nie jestem poetką, pisarką czy edukatorką ;)

Jestem jednak właścicielką najstarszego polskiego bloga związanego z edukacją w przedszkolu, autorką publikacji dla dzieci, aktorką, animatorką (niestety piosenkarką nigdy nie zostanę, mimo najszczerszych chęci ;). Od niedawna jestem także panią z angielskiego :D

Te wszystkie role sprawiają, że czuję się spełniona jako nauczyciel. I to jest dla mnie bardzo ważne.

Raz jeszcze dziękuję!

I do usłyszenia niebawem <3


 

 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz