Współpraca

czwartek, 13 września 2018

Zabawa w kolory- konspekt zajęć i praca plastyczna dla dzieci 3-letnich

Oj, dawno nie pojawiło się tutaj nic nowego.
Wynika to z faktu, że przez ostatnie miesiące musiałam się skupić na sobie, 
bo mój organizm zaczął się buntować po kilku latach zaniedbywania go.
Wykorzystałam ten czas na doprowadzenie się do stanu względnej używalności
i powprowadzaniu zmian w moje życie.
Jedną z nich była zmiana miejsca pracy.
Po latach pracy w placówkach niepublicznych, 
w końcu zdecydowałam się na Przedszkole Państwowe.
Nie ukrywam, że ta zmiana wiązała się z ogromnym stresem, 
który ogarniał mnie na samą myśl o 25-tce dzieci.
Ale wiecie co? 
Mija drugi tydzień, a zdecydowana większość moich 3 latków zakończyła proces adaptacji,
i okazuje się, że 25-tka nawet takich maluchów jest do ogarnięcia :D
Jak to mówią, nie taki diabeł straszny jak go malują ;)

Ale nie o tym dziś chciałam pisać ;)

Chciałam się podzielić z Wami pomysłem na zajęcia w rozpoznawaniu i nazywaniu kolorów
z wykorzystaniem kostki z "Pudła pomysłów" i maty edukacyjnej z "Pudła inspiracji" od Mac Edukacja


Zabawa w kolory

I.

1. „Chodźcie do mnie dzieci”- zabawa rozwijająca umiejętność formowanie koła.

Chodźcie do mnie dzieci, bawić się wesoło-
Złapmy się za ręce i utwórzmy koło.
     
     Piosenka pochodzi z płyty dołączonej do publikacji "A u nas w przedszkolu" wyd. Bliżej
     Przedszkola

2. „Dzień dobry dzieci”- zabawa powitalna

Dzień dobry dzieci         dzieci machają do siebie
Słonko dla was świeci    podnoszenie dłoni do góry, wkręcanie żarówek
Ptaszek cicho śpiewa     uderzające palce- dziubek z dłoni  
Kołyszą się drzewa        ręce w górę i machanie nimi na boki
Chmurka na niebie        podnoszenie reki do góry i wskazywanie nieba
Macha dziś do ciebie    dzieci machają do siebie
Wiatr leniwie wieje        podnoszenie rąk do góry i machanie nimi na boki
Motylek się śmieje         kreślenie uśmiechu na swojej twarzy palcem

Piosenka pochodzi z płyty dołączonej do publikacji "A u nas w przedszkolu" wyd. Bliżej Przedszkola
 
3. Zabawy muzyczno- ruchowe


- „Raba, raba”- zabawa, która stała się absolutnym hitem wśród moich maluchów :D 

  Pochodzi ona z płyty, dołączonej do "Pudła inspiracji"  Mac Edukacja
  PS. Słowa i opis zabawy są mojego autorstwa :D

Dzieci stoją w kole:

Rama, raba                                  2 klaśnięcia w dłonie
dyc, dyc, dyc                                3 uderzenia w kolana
Skacze koń przez płotki, hyc!       wysokie podskoki
Ribi, ribi                                      2 klaśnięcia w dłonie
cza, cza, cza                                3 uderzenia w kolana
Krowa czarne łaty ma.                dotykanie się dłońmi po całym ciele, od głowy do stóp
Rubu, rubu                                   2 klaśnięcia w dłonie
fi, fi, fi                                          3 uderzenia w kolana
Mała świnka robi kwi!                 kucanie i formowanie z dłoni koła- ryjka, przykładanie go do ust
Rebe, rebe                                    2 klaśnięcia w dłonie
tyku, tyku                                      2 uderzenia w kolana
kogut pieje kukuryku!                   stanie na jednej nodze z rozłożonymi rękoma

- „Tu paluszek





II.

1. „Magiczny worek kolorów”- ćwiczenia matematyczne
Rozpoznawanie i nazywanie wybranych kolorów: czerwony, zielony, niebieski, żółty.

Dziecko losuje z worka piłeczkę, nazywa jej kolor i umieszcza w misce w tym samym kolorze. 
Jeśli kolor piłki nie pasuje do żadnych z 4 par misek, dziecko umieszcza piłeczkę w misce białej.
Na koniec zabawy podejmujemy próbę określenia, których piłeczek jest najwięcej, a których najmniej.



2. „Zabawa w kolory”- ilustracja ruchowa do piosenki

1. Pod zielonym liściem na zielonej trawie,
Odpoczywa jeżyk marząc o zabawie

Ref. Zabawa w kolory, żółte i zielone,
Może być w niebieskie, może być w czerwone x2

2. Każda biedroneczka płaszczyk ma czerwony,
Bo to jest biedronki kolor ulubiony
Ref.
3. Żółte kwiatki misie na łące wąchają,
Lubią kolor żółty, wszędzie go szukają
Ref.
4. Niebieskie jest niebo, niebieskie jest morze,
Wszystko w naszej Sali znajdziesz w tym kolorze.
Ref.

3. „Jaki to kolor?”- zabawa z kostką i mata edukacyjną.
Utrwalanie nazw wybranych kolorów.

Dzieci rzucają kostką, nazywają kolor i kładą klocek w tym samym kolorze się na polu maty w tym samym kolorze.



4. „Kolorowe zabawki”- zabawa plastyczna.
Malowanie sylwet zabawek na wskazany kolor.





Dzieci miały za zadanie starać się nie wyjeżdżać poza kontury :)

A tak prezentuje się nasza wystawka.


Te cudowne kolorowanki znalazłam w Google, a pochodzą one ze strony Buliba.pl

Musze przynać, że to moje pierwsze w tym roku zajęcia, na których wykorzystałam kostkę i matę.
Pomoce te okazały się bardzo atrakcyjne dla moich maluszków, 
i jestem pewna, że nie raz zagoszczą w naszej sali :)

5 komentarzy:

  1. Pani Agatko, z nieba mi Pani spadła :) zawsze korzystam z Pani pomysłów. W tym roku po raz pierwszy dostałam grupę 3latkow .więc z niecierpliwością będę śledziła bloga :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały scenariusz. Obilam podobne zabawy w tamtym roku. Teraz mam 4-5 latki. Ale chetnch wracają do zabaw. Pozdrawiam. ChetnCh skorzystam z pomyslop.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dlaczego prace na tablicy różnią się od tych, które mają dzieci przy stolikach? Czy na wystawę idą tylko te perfekcyjne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanowna Pani/Panie bo nie wiem, komu dopisuję... różnica jest taka, że wycięłam kontury z kartek na których malowały dzieci i nakleiłam na kolorowe kartki by prezentowały się estetyczniej niż na zwykłej, pogiętej białej kartce ;] Jeśli myśli Pan/Pani, że powiesiłam tylko te perfekcyjne, to wychodzi na to, że moja grupa liczy ok. 50 dzieci ;)

      Usuń
  4. W sumie moje dzieciaki bardzo lubią spędzać czas w przedszkolu gdyż to właśnie w nim doskonale się bawią oraz rozwijają. Długo nie wiedzieliśmy jakie przedszkole dla nich wybrać i zdecydowaliśmy się na http://przedszkole.warszawa.pl/ gdzie już wiem, że był to bardzo mądry wybór.

    OdpowiedzUsuń