Współpraca

piątek, 14 grudnia 2018

Śnieżynki- zabawa i praca plastyczna

Ja niestety nadal uziemiona w domu...
Dlatego przez najbliższy czas nie zaskoczę Was żadnymi nowościami z pracy.
Ale, aleeee nie oznacza to, że nie mam czegoś w zanadrzu :D
W swoim folderze"na zapas" znalazłam coś, co idealnie wpasuje się w tematykę
związaną z aktualną porą roku :)

Mam dla Was propozycję bardzo prostej zabawy,
którą wykorzystać można podczas zajęć o zimowych zjawiskach pogodowych, 
poprzedzonych np. zabawami badawczymi z lodem i śniegiem.
Propozycję znajdziecie TUTAJ 

"Śnieżynki" to zabawa rozwijająca percepcję wzrokową.
Jest to zabawa zarówno dla całej grupy, jak i do działań indywidualnych lub w parach.

Do jej przeprowadzenia wystarczą papierowe serwetki, które składamy na 4 części i wycinamy różne wzory.
Każdy wzór powinien być podwójny plus jedna śnieżynka- zmyłka, 
czyli pojedyncza serwetka z dowolnie wyciętym wzorem, innym niż pozostałe.
Serwetki laminujemy, by nie uległy zniszczeniu, rozkładamy na dywanie i zapraszamy dzieci do zabawy.

Zadaniem dzieci, jest znalezienie dwóch takich samych śnieżynek.
 





Taka zabawa może być idealnym wstępem do wykonania pracy plastycznej, 
podczas której dzieci tworzą konstrukcje śnieżynek z patyczków kosmetycznych :)
Można zaprezentować dzieciom wzór takiej śnieżynki,  
ale prawda jest taka, że podczas pracy stawiamy na dziecięcą wyobraźnię i kreatywność!






Przyznacie, że każda praca jest jedyna w swoim rodzaju i wyjątkowa :)

1 komentarz:

  1. Dawno mnie tu nie było ale widzę że nadal nie brakuje Ci pomysłów na ciekawe i kreatywne zajęcia :-)

    OdpowiedzUsuń