Współpraca

niedziela, 19 stycznia 2020

Prezent dla babci i dziadka na ostatnią chwilę.

Już za dzień, już za chwilę...
Święto babci i dziadka 2020 roku niedługo stanie się faktem.
Także na swoje, a raczej moich dzieci prezenty pomysł już mam.

Jednak moja przyjaciółka, szczęśliwa mama bliźniaków, w tym mojego przyszłego chrześniaka,
w ferworze opieki i innych obowiązków domowych, 
o zbliżającym się święcie zapomniała. 
Może nie zapomniała, ale wypadło jej po prostu z głowy ;)
I zwróciła się do mnie o pomoc. 


 
Pomysł miała, chodziło bardziej o jego realizację.
Finalnie i tak ona będzie musiała to całe przedsięwzięcie zakończyć,
ale ja stałam się odpowiedzialna za dostarczenie jej półproduktu w postaci materiału do wykorzystania.
Oj, chaotycznie troszkę to wszystko opisuję, bo dosłownie kilkanaście minut skończyłam robić to co miałam zrobić i wpadłam na pomysł, 
żeby podzielić się z Wami tym "dziełem".
 Ale po kolei.

Jeśli nie macie pomysłu na prezent dla dziadków od wnuków 
lub za późno jest, by coś zamówić, zrobić wykombinować,
bo najzwyczajniej w świecie w ferworze codziennych obowiązków,
święto babci i dziadka wypadło Wam z głowy,
mam dla Was rozwiązanie.

Prezent dla dziadków (może być nawet dla wujków z okazji urodzin, czy innych uroczystości),
w postaci plakatu, tudzież wydruku do ramki portretowej. 
Tadam :D
 
Jak zrobić??
 
Po pierwsze, potrzebny Wam będzie jakiś darmowe internetowe narzędzie do tworzenia projektów graficznych.

Ja korzystam z Canva.
 Do tego fajnie mieć na stałe na komputerze zainstalowany jakiś zwykły program do obróbki zdjęć.
Ja zaprzyjaźniłam się wiele lat temu z PhotoScape.
No i nie możemy zapominać o podstawowym narzedziu pracy grafika mega amatora, 
czyli o programie Paint :D

I co z pomocą tych programów możemy zrobić?
Cuda kochani, mówię Wam, że stworzyć można cuda.
Ja niestety w samodzielnym tworzeniu grafik czy projektów graficznych jestem słaba. 
 Samouk ze mnie kiepski, bo co bardziej skomplikowane programy mnie odstraszają.
Od ich ogarniania mam brata :P
A na własne potrzeby, wystarczy mi obsługa tych 3 wcześniej wspomnianych ;)

Zatem mamy Canva'e.
Ja już założyłam sobie tam konto, w razie w.
Ale można chyba też korzystać bez rejestracji.

Wchodzimy zatem na stronę Canva.


 W katalogu projektów szukamy najodpowiedniejszego dla nas.
Ja tym razem skorzystałam z serii Osobiste - album z wycinkami.
Klikamy na ten projekt i w nowym oknie otwierają nam się szablony.
Gotowe szablony z których możemy skorzystać.


 Mnie spodobał się ten zaznaczony czerwonym owalem.
Po rozwinięciu okazało się, że ma on więcej odsłon.


 Spośród nich wybrałam tę, która najbardziej mi odpowiadała.
No i zaczęłam zabawę :D


Po wczytaniu szablonu, przesłałam do Canva'y zdjęcia, 
które chciałam użyć w tworzeniu swojego projektu.

Po przesłaniu zdjęć, wystarczy na nie kliknąć i przeciągnąć je na miejsce zdjęć użytych w szablonie.

Z racji, że miał być to prezent od chłopców, to postanowiłam zmienić kolorystykę szablonu.
To jest mega łatwe. Wystarczy kliknąć w kwadracik z kolorkiem, który Wam zaznaczyłam czerwonym owalem.
Tam pojawi się paleta kolorów, z której wybieramy ten nas interesujący.
Jednym kliknięciem zmieniamy kolorystykę szablonu.


Następnie, zamieszczone w szablonie teksty modyfikujemy na swoje potrzeby.
Można się bawić w zmienianie czcionki, jej rozmiaru, koloru.

 Ja zmieniłam jedynie wielkość i kolor liter i wpisałam imię obdarowującego :)
W przypadku drugiego projektu, na którym były zdjęcia obu chłopców,
zlikwidowałam napisy i podpisy i w ich miejsce wrzucałam grafikę z serduszkiem, 
które pobrałam z Canvy z zakładki "Elementy".
Tam można znaleźć mnóstwo pojedynczych motywów, które możemy umieszczać na naszych projektach.
Zmieniłam kolor serduszka, powieliłam je, pozmniejszałam, porozmieszczałam i gotowe :)

 
Takie gotowe projekty pobieramy na swój komputer.
 Jeśli  nie chcecie już z nimi nic robić,  Waszym zdaniem są one gotowe do wydruku,
 zapisujecie w takim formacie, jaki podpowiada Wam Canva.

Ja z racji tego, że musiałam wykonać trzy takie projekty, 
a później jeszcze z nimi się pobawić,
zapisałam je jako zwykły plik jpg.

Gdy już pobrałam swoje projekty,
przyszła pora na skorzystanie z PhotoScape.

Otworzyłam program, otworzyłam projekt ze zdjęciami
 i zaczęłam się bawić z dobieraniem ramek.


  Najbardziej spodobały mi się tasiemki niby podtrzymujące zdjęcie.
W ten rodzaj ramki przystroiłam wszystkie trzy projekty z Canva'y.

Wtedy odpaliłam Paint'a i wkleiłam do niego wszystkie 3 projekty jeden pod drugim.
Z prawej strony zostawiłam trochę białego pola na przyszły tekst z życzeniami. 


Zapisałam plik i otworzyłam go ponownie w PhotoScape.

Tam, po wybraniu odpowiednie czcionki i koloru,
wpisałam tekst życzeń i przeciągnęłam na pozostawiony na zdjęciu biały margines.

Po zapisaniu zdjęcia z tekstem, znów otworzyłam je w Paintcie,
skopiowałam serduszka ze środkowego projektu i umieściłam je nad i pod tekstem.


I tym oto sposobem powstał plakacik, który moja przyjaciółka wydrukuje, 
wsadzi do ramek i wręczy w imieniu chłopców jako prezent z okazji Dnia Babci i Dziadka :D

Śmiało, możecie zrobić podobnie. 
Nie zajmuje to zbyt dużo czasu, a efekt będzie moim zdaniem rewelacyjny :D


Dajcie znać w komentarzach, czy pomysł się Wam podoba, jak się na niego zapatrujecie,
lub co innego moglibyście polecić jako pomysł na prezent na ostatnią chwilę ;)

Buziaki <3

2 komentarze:

  1. Faktycznie bardzo ciekawie napisane. Czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna inicjatywa i ja również jestem przekonana, że na pewno warto jest wiedzieć jaki prezent można wybrać dla wychowawcy. Myślę, że dobrze jest w takiej sytuacji zaglądać do sklepu https://zamowprezent.pl/zawody/prezent-dla-wychowawcy gdzie bez problemów takie rzeczy znajdziemy.

    OdpowiedzUsuń