Zielona żabka, bocian, skowronek,
zając, motylek, kilka biedronek
tańczą na łące, skaczą, fruwają
i na swój koncert nas zapraszaj.
zając, motylek, kilka biedronek
tańczą na łące, skaczą, fruwają
i na swój koncert nas zapraszaj.
Tematyka tygodniowa: „Łąka w maju”
Temat dnia: „Co słychać na łące”
Propozycje aktywności:
1. "Chu chu ua"- zabawa ruchowo-naśladowcza.
Wiosną kolorowa, pełno kwiatów wkoło.
Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.
Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija.
Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija. (łąka)
3. "Na majowej łące"- słuchanie piosenki Joanny Pietrzak.
Zielona żabka, bocian, skowronek,
zając, motylek, kilka biedronek
tańczą na łące, skaczą, fruwają
i na swój koncert nas zapraszają
Ref.: Kum, kum, kle, kle, kle.
Cyt, cyt, rechu, rech!
Na łące słychać wesoły śpiew! (x2)
Na maku usiadł mały motylek,
potem z biedronką tańczył przez chwilę.
Zając i świerszcze skaczą po trawie,
dużo radości jest w tej zabawie.
Ref.: Kum, kum, kle, kle…
Piosenka dostępna TUTAJ, po wcześniejszym zalogowaniu.
* Ja nagrałam piosenkę na dyktafon i wysłałam rodzicom, by nie musieli zakładać specjalnie konta na stronie Maca.
4. Rozmowa nt tekst piosenki.
R. zadaje dziecku pytania dotyczące tekstu piosenki.
− O czym jest nasza piosenka?
− Jakie zwierzęta mieszkają na łące?
− Co postanowili zorganizować mieszkańcy łąki?
− Dlaczego wszyscy mieszkańcy łąki są tacy radośni?
5. "Na majowej łące" - zajęcia umuzykalniające przy piosence.
- Ćwiczenia oddechowe
Dz. siedzi wyprostowane w siadzie skrzyżnym. W tle odtwarzana jest cicho piosenka "Na majowej łące".
Dz. wyobraża sobie, że się na niej znajduje.
Nabiera nosem powietrze i wypuszcza ustami. Ćwiczenie powtarzamy, aż skończy się piosenka.
- Ćwiczenia artykulacyjne
Dz. maszeruje w trakcie trwania zwrotek piosenki. Podczas refrenu śpiewa, naśladując odgłosy wydawane przez zwierzęta mieszkające na łące.
Kum, kum, kle, kle, kle.
Cyt, cyt, rechu, rech!
Na łące słychać wesoły śpiew.
- "Na majowej łące" – nauka tekstu piosenki.
- Zabawa taneczna przy piosence "Na majowej łące"
Para tancerzy ustawia się do siebie twarzami. Chwytają się za dłonie i ręce rozciągają na boki.
W rytm muzyki i na zwrotkach wykonują następujące ruchy:
- krok do tyłu - ręce wędrują przed tancerzy (tancerze nadal się trzymają za dłonie),
- krok do przodu - ręce wyprostowane wędrują na boki.
Na refrenie:
Kum, kum - dz. tupią
kle, kle, kle - dz. klaszczą
Cyt, cyt - dz. tupią
rechu, rech - dz. klaszczą
Na łące słychać wesoły śpiew - dz. obracają się wokół własnej osi z rękoma na biodrach
6. "Życie na łące" - ćwiczenie rozwijające słuch i zabawa z instrumentami.
- Słuchanie utworu "Lot trzmiela" (Nikołaja Rimskiego-Korsakowa)
Dziecko kładzie się na dywanie. R. włącza nagranie utworu. Dziecko opisuje swoje wrażenia.
Określa tempo utworu, nastrój, wymienia nazwy owadów, które wydają dźwięki podobne do tych usłyszanych w utworze.
- Słuchanie charakterystycznych odgłosów mieszkańców łąki. Nazywanie zwierząt:
bocian , pszczoły , żaby , świerszcz
- Naśladowanie odgłosów dochodzących z łąki za pomocą instrumentów perkusyjnych ( np.: dzwonki, kołatki, trójkąt, kij deszczowy) i innych dostępnych w domu przedmiotów (w tym zabawek).
R. układa przed dzieckiem instrumenty perkusyjne. Prosi, aby dziecko za ich pomocą lub za pomocą dowolnych przedmiotów dostępnych w domu spróbowało wywołać odgłosy podobne do tych, które można usłyszeć na łące.
Daje dziecku kilka chwil na zastanowienie się. Następnie dzieci kolejno prezentują głosy zwierząt. Jeśli dziecku nie udało się znaleźć odpowiedniego dźwięku, może zastąpić go artykulacją słowną.
- Improwizacje taneczne z wykorzystaniem utworu "Lot trzmiela"
R. włącza nagranie utworu. Dziecko wykonuje własną improwizację taneczną.
Udanej zabawy <3
***
Post powstał w ramach cyklu:
***
Post powstał w ramach cyklu:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz