Współpraca

wtorek, 12 maja 2020

Mieszkańcy łąki - konspekt zajęć w przedszkolu

Wiosną kolorowa, pełno kwiatów wkoło.
Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.
Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija.
Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija.
 

Tematyka tygodniowa: „Łąka w maju”
Temat dnia:  „Mieszkańcy łąki”

Propozycje aktywności:

1. "Na łące"- zabawy muzyczna

2.  "Kolorowa łąka" - praca plastyczna

Zobaczcie filmik i spróbujcie wykonać podobna pracę.


3. "Łąka" - słuchanie opowiadania A. Widowskiej.


4. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

R. zadaje pytania:
−Dokąd dzieci wybrały się na spacer?
−Wymieńcie zwierzęta, które dzieci widziały na łące?
−Jakie zwierzątka kopią kopce na łące?
−Gdzie mieszkają myszy polne?
−O czym była piosenka, której nauczyły się dzieci?


5. "Mieszkańcy łąki" - praca z obrazkiem.

Nazwij zwierzęta znajdujące się na obrazkach.

https://przedszkolankowo.pl/2018/04/22/na-wiosennej-lace-plansze-demonstracyjne/
Plansze znajdziecie na przedszkolankowo.pl
https://przedszkolankowo.pl/2018/04/22/na-wiosennej-lace-plansze-demonstracyjne/
Plansze znajdziecie na przedszkolankowo.pl
Podziel ich nazwy rytmicznie na sylaby.

6. "Na majowej łące"- utrwalanie słów, melodii  i zabawa taneczna do piosenki (walczyk).

Zielona żabka, bocian, skowronek,
zając, motylek, kilka biedronek
tańczą na łące, skaczą, fruwają
i na swój koncert nas zapraszają

Ref.: Kum, kum, kle, kle, kle.
Cyt, cyt, rechu, rech!
Na łące słychać wesoły śpiew! (x2)

Na maku usiadł mały motylek,
potem z biedronką tańczył przez chwilę.
Zając i świerszcze skaczą po trawie,
dużo radości jest w tej zabawie.

Ref.: Kum, kum, kle, kle…


Piosenka dostępna TUTAJ, po wcześniejszym zalogowaniu.
* Ja nagrałam piosenkę na dyktafon i wysłałam rodzicom, by nie musieli zakładać specjalnie konta na stronie Maca.

7. "Owady z nakrętek" - działania twórcze.

Potrzebne będą: kolorowe nakrętki po napojach, marker/czarny mazak, ścinki kartek, klej.
Wykonajcie wspólnie owady.


8. "Kogo na łące brakuje" - zabawa na spostrzegawczość.

R. układa w szeregu na wcześniej wykonanej pracy plastycznej przedstawiającej łąkę, nakrętkowe owady.
Prosi dziecko, by kolejno wskazywało owady i je nazywało.
Następnie dziecko się odwraca, a rodzic zabiera jednego owada.
Zadaniem dziecka jest podanie nazwy owada, którego brakuje.

Inny wariant zabawy:

Kto się zamienił miejscami?

R. układa w szeregu na wcześniej wykonanej pracy plastycznej przedstawiającej łąkę, nakrętkowe owady.
Prosi dziecko, by kolejno wskazywało owady i je nazywało.
Następnie dziecko się odwraca, a rodzic zamienia miejscami dwa owady.
Zadaniem dziecka jest podanie nazwy owadów, które zamieniły się miejscami.

Po zabawie przyklejcie owady do obrazka łąki za pomocą kleju Magic lub Kropelką.

9. Karta pracy.

Dziecko:
− łączy w pary owady z kwiatami; mówią, czego jest więcej: owadów czy kwiatów,
− naśladuje sposób poruszania się pszczoły, mrówki, konika polnego, dżdżownicy.

Flipbook, s. 51. 
 
10. "Skarby ula" - warsztaty dla dzieci i rodziców on-line

W celu poznania jednego z mieszkańców łąki, zachęcam do wzięcia udziału w bezpłatnych warsztatach.
Więcej informacji znajdziecie, klikając na zdjęcie.

https://www.facebook.com/events/615792342346856/?notif_t=event_friend_going&notif_id=1589209673269143

Moje propozycje związane z pszczółkami najdziecie poniżej:
 
Udanej zabawy <3

***
Post powstał w ramach cyklu:

https://boberkowy-world.blogspot.com/search/label/Zdalne%20nauczanie


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz