Współpraca

poniedziałek, 18 maja 2015

Pszczółki i ul- praca plastyczna

Na jednym z zeszłotygodniowych zajęć, królowały u nas pszczółki. Najpierw dzieci zapoznały się z historyjką obrazkową o tmy, jak powstaje miód. Później przybliżyliśmy sobie pracą pszczelarza, a na koniec porozmawialiśmy o tym, dlaczego tak ważna jest ochrona tych pracowitych owadów.
Na podsumowanie zajęć przedszkolaki wykonały prostą, a zarazem efektowną pracę plastyczną.

Pierwszy etap pracy polegał na pomalowaniu folii bąbelkowej, wyciętej na kształt ula i odbiciu jej na kartce papieru. Następnie, dzieci maczały paluszki w farbie i je także odbijały na kartce.



Następnie, gdy prace wyschły, dzieci naklejały wejście do ula i obrysowywały markerem paluszki, dorysowywały skrzydełka i paski, zamieniając w ten sposób odciski palców w pszczółki. Na koniec, rysowały tło. Ja obrysowywałam jedynie ule. W efekcie powstały bardzo ciekawe prace. Musze przyznać, że jestem bardzo dumna z moich maluchów, bo musicie przyznać, że pszczółki wyszły im genialnie :)















3 komentarze:

  1. Jejku gdybym nie przeczytała posta to nadal myślałabym, że to gotowe kolorowanki, a dzieci tylko odbijały farbę...brawo dla zdolnych przedszkolaków

    OdpowiedzUsuń
  2. Ekstra :) Właśnie szukałam pomysłu na prostą, ale nie banalną, typu kolorowanka, pracę plastyczną związaną z pszczołami na zajęcia dla 2,5 latków z aktywnym udziałem rodziców. Jestem zachwycona!:) Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że praca się podoba i pomysł zostanie wykorzystany :) pozdrawiam serdecznie <3

      Usuń