Zazdrości żabie ślimaczek, że skacze.
Raz próbował zrobić - hyc! ale nie drgnął nic a nic.
Wreszcie tak zagadnął żabę: Mam do pani pewną sprawę.
Nie chcę dłużej się ślimaczyć, czy mi pani pomóc raczy?
- Pęknąć wręcz ze śmiechu można, pan - istota jednonożna
chce jak żaba w górę skakać? A to mi dopiero draka.
Agnieszka Frączyk
Raz próbował zrobić - hyc! ale nie drgnął nic a nic.
Wreszcie tak zagadnął żabę: Mam do pani pewną sprawę.
Nie chcę dłużej się ślimaczyć, czy mi pani pomóc raczy?
- Pęknąć wręcz ze śmiechu można, pan - istota jednonożna
chce jak żaba w górę skakać? A to mi dopiero draka.
Agnieszka Frączyk
Tematyka tygodniowa: „Łąka w maju”
Temat dnia: „ Mieszkańcy łąki - żaba i ślimak ”
Propozycje aktywności:
1. "Gimnastyka po angielsku" - rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
Włączcie filmik i ćwiczcie razem z jego bohaterami.
Przy okazji utrwalajcie liczenie po angielsku.
Mam skrzydełka delikatne tak jak płatki kwiatów.
Lekko się unoszę nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)
Ledwie błyśnie słońce złote, słychać brzęk wesoły.
To dla dzieci robią miodek, pracowite .... ( pszczoły)
Błyszczą jej kropki w promieniach słonka,
lata nad łąką a zwie się ...(biedronka)
Dźwigam dom na grzbiecie ,mam malutkie rogi
Chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi. (ślimak)
Skaczą zielone po majowej łące,
ogrzewa je ciepłe, wesołe słońce. (żaby).
3. "Życie żaby" - filmik edukacyjny.
4. "Cykl rozwoju żaby" - bajka obrazkowa.
N. pokazuj obrazki i odczytuj teksty znajdujące się na nich.
5. "Żaby na łące" - zabawa ruchowo-ortofoniczna do teksty Iwony Fabiszewskiej
Rodzic mówi tekst: Dziecko:
Na łące żaby kumkały: skacze po sali, naśladując żabę,
re, re, kum, kum, re, re, kum, kum. zatrzymuje się i naśladuje wypowiadane przez N. dźwięki,
Koncert piękny wszystkim dały, skacze, zbliżając się do N. i zatrzymuje się w gromadce na środku sali,
re, re, kum, kum, rech. ponownie skacze po całym sali, naśladując żabę,
Zielone suknie włożyły,
re, re, kum, kum, re, re, kum, kum. zatrzymują się i naśladują wypowiadane przez N. dźwięki,
Swoim śpiewem zachwyciły, wstają i kłaniają się,
re, re, kum, kum, rech. powtarzają dźwięki wypowiadane przez N.
6. "Żabia gimnastyka buzi i języka" - ćwiczenia aparatu mowy.
Poszukajcie w Internecie zdjęcia ślimaka. Na podstawie zdjęcia, dziecko opisuje jego wygląd.
N. zwraca uwagę na wygląd muszli oraz na wyraźnie zaznaczone czułki.
N. opowiada dziecku ciekawostki o życiu ślimaków.
"Ślimak winniczek to największy ślimak występujący w Polsce.
Zamieszkuje tereny o dużej wilgotności – lasy, parki, ogrody.
Żywi się świeżymi liśćmi. Zimuje w ściółce, ukryty pod roślinnością.
Ze ślimaków winniczków robi się różne potrawy. Popularne są zwłaszcza w kuchni francuskiej".
Inne ciekawostki znajdziecie TUTAJ.
8. "Muszla ślimaka" - układanie z kolorowych sznurków sylwetki ślimaka.
N. wręcza dziecku kolorowy sznurek/ sznurówkę. Dziecko układa z niego skręconą muszlę ślimaka.
9. "Ślimak" - masażyk.
N. recytuje rymowankę i rysuje spiralną skorupę ślimaka palcem wskazującym na plecach dziecka.
Następnie na odwrót: dziecko rysuje na plecach rodzica - wspólne recytowanie rymowanki.
10. "Ślimak" - karta pracy
Dziecko:
− rysuje po śladzie rysunku ślimaka, koloruje rysunek,
− nazywa zwierzęta przedstawione na zdjęciach, naśladuje ich ruchy.
Nowe Przygody Olka i Ady, Karty Pracy cz. 2, str 50. |
PROPOZYCJE DODATKOWYCH AKTYWNOŚCI:
1. "Cykl rozwoju żaby" - historyjka obrazkowa
3. "Żaba i bocian" - wiersz M. Czoik- Nowickiej
Muszkę można obciążyć przyklejając plastelinę - wtedy lepiej będzie się ją podrzucało i łapało.
5. "Żabi jęzor" - zabawka do ćwiczeń oddechowych.
6. "Budowa ślimaka" - karta pracy
Do pobrania po kliknięciu w zdjęcie, na dole strony.
7. "Ślimak" - rysowane wierszyki.
8. "Ślimak" - wyklejanie plasteliną/ układanie pomponów za pomocą klamerek.
Pobieramy kartę pracy klikając na biedronkę-prawy przycisk myszy-zapisz obraz jako.
9. "Zabawy ślimaka" - czytanie przed spaniem.
10. "Ślimaka mam - o niego dbam!" - założenie hodowli.
Wybierzcie się na łąkę, do pobliskiego parku lub na ogródek. Poszukajcie ślimaków.
Zabierzcie jednego ze sobą do domu.
Poszukajcie w Internecie, książkach czy leksykonach co potrzebne jest ślimakowi do życia.
Stwórzcie mu odpowiednie warunki do życia w waszym domu.
Obserwujcie ślimaka. Pamiętajcie, by o niego dbać!
Jeśli zauważycie, że coś złego zaczyna się dziać z Waszym ślimakiem, koniecznie umieśćcie go w jego naturalnym środowisku.
Udanej zabawy <3
***
Post powstał w ramach cyklu:
***
Post powstał w ramach cyklu:
Zapożyczam
OdpowiedzUsuń