Współpraca

niedziela, 17 maja 2020

Poznajemy pracę sprzedawcy - propozycje aktywności w ramach zdalnej edukacji

Sprzedawca to jest człowiek bardzo miły,
klientowi sprzeda wszystko, co w sklepie ma.
I nie hasła, nie przepisy do grzeczności go zmusiły,
on po prostu magicznych słów zawsze używa.


Tematyka tygodniowa: „Poznajemy zawody”
Temat dnia:  „ Poznajemy pracę sprzedawcy

Proponowane aktywności: 

1. Poranna gimnastyka z Kubusiem.

https://kubus.pl/cwicz/kubus-w-domu/
https://kubus.pl/cwicz/kubus-silacz/
https://kubus.pl/cwicz/kubus-nad-jeziorem/

2. "Jakie znamy zawody?" - praca z obrazkiem.

Czy Wy kochani wiecie, jakie zawody istnieją na świecie.
Jedne są ważne, drugie ważniejsze,
a my poznamy te najpopularniejsze.


R. prosi, aby dzieci usiadły w kole. Zadaje im pytania:
− Co to jest zawód?
− Jakie znacie zawody?


R. pokazuje obrazki przedstawiające osoby wykonujące różne zawody i prosi dziecko o :
- wymienienie ich nazw,
- podział nazw na sylaby,
- tworzy nazwy w rodzaju przeciwnym do tego, który znajduje się na obrazku:
np. "Jak nazywa pani, która roznosi listy?", "Jak nazywa się pan, który uczy dzieci?" itd.

Obrazki pochodzę z "Pudła inspiracji" wyd. Mac Edukacja

Kiedy dziecko zakończy swoje wypowiedzi, R. prosi, aby dziecko policzyło, ile zawodów zostało wymienionych.

3. "Zawody" - zabawa ruchowo-naśladowcza.

R. prosi, aby dziecko tańczyło swobodnie do piosenki.
Na pauzę , dziecko zatrzymuje się i słucha, jaki zawód ma pokazywać „na niby” (np.: Jesteś kierowcą; Jesteś malarzem itp.).


4. "Co robią różni ludzie?" - masażyk ilustracyjny

Rodzi siedzi za plecami dziecka i wykonuje ruchy, odpowiednio do treści:

Stolarz młotkiem w drewno stuka,
delikatnie stuka jedną ręką

lekarz płuca stetoskopem osłuchuje,
dwiema rękami zaciśniętymi w pięść, udaje że trzymają stetoskop i dotyka pleców w rożnych miejscach,

kucharz łyżką w garnku miesza,
wykonuje płaską dłonią koliste ruchy na plecach

rolnik w polu grabi siano,
palcami obu rąk grabi z góry na dól,

muzyk gra na trąbce,
naśladuje ruchy pianisty

a ja obrazek na plecach maluję.
dowolnie rysuje na plecach dziecka.

5. "Gdzie co kupimy?" - zabawa dydaktyczna.

Wyjaśnienie różnicy między sklepem a supermarketem.
Sklep – obiekt handlowy, przeznaczony do sprzedaży danego rodzaju towarów.
Supermarket – sklep o bardzo dużej powierzchni, sprzedający szeroki asortyment towarów codziennego użytku, takich jak żywność, ubrania, kosmetyki, środki czyszczące itp.


Rodzic wskazuje logo na zdjęciu, a dziecko podaje nazwę supermarketu.


Rodzic wskazuje zdjęcie i mówi: "To jest sklep (nazwa). Tu sprzedaje się?"
Dziecko podaję nazwę asortymentu danego sklepu (np. buty, zabawki, jedzenie, itp.).
W razie problemów, R. podpowiada pierwszą sylabę nazwy lub podaje pełną nazwę.

Obrazki pochodzą z przedszkolankowo.pl

Wspólnie pomyślcie nad innymi rodzajami sklepów, które znacie, a których zabrakło na zdjęciu. 
Zadaniem dziecka jest podanie nazwy sprzedawanych w nich towarów.

6. "Sklep"- zabawa tematyczna.

Porozmawiajcie o tym, kto pracuje w sklepie. Czym się dokładnie zajmuje. Jakie są atrybuty sprzedawcy.

Zorganizujcie zabawę w "Sklep".
Przygotujcie asortyment dla sklepu branżowego (buty- obuwniczy, plastikowe pokarmy - spożywczy, ubrania- odzieżowy, kosmetyki - drogeria, itp).

Wyprodukujcie pieniądze- niezbędny element każdej sklepowej transakcji.
Monety wykonajcie z nakrętek po napojach (napiszcie na nich nominały: (1,2,5)
a banknoty z pociętych kartek (napiszcie na nich nominały (10, 20, 50).

Nie bawcie się z wykorzystaniem prawdziwych pieniędzy.
Zwróćcie uwagę dziecka na to, że pieniądze nie służą do zabawy ze względu na to, że są bardzo wartościowe, a poza tym nie powinny być używane do zabawy ze względów higienicznych (są siedliskiem wielu bakterii).

Gdy już wszystko będzie przygotowane, rozpocznijcie zabawę od tego, że rodzic wciela się w rolę sprzedawcy a dziecko klienta.
Pamiętajcie o używaniu zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, poproszę, dziękuje, do widzenia.

Następnie zamieńcie się rolami.

7. "Sprzedawczyni" - kolorowanka

Dz. koloruje, pisze po szarym śladzie, podpisuje i ozdabia pracę (np. rysowanymi serduszkami, kwiatkami lub naklejkami).


Włóżcie pracę w obwolutę lub naklejcie na sztywną kartkę lub włóżcie w ramkę.

8. "Poznajemy zawód sprzedawcy" - wycieczka do sklepu.

Wybierzcie się na wycieczkę do osiedlowego sklepu.
Zabierzcie ze sobą kolorowankę.
Zwróćcie szczególną uwagę na znaczenie tego zawodu w dobie panującej pandemii.
Pozwólcie dziecku dokonać zakupu wybranych produktów.
W podziękowaniu za obsługę, wręczcie sprzedawcy kolorowankę.

Porozmawiajcie o tym, dlaczego sprzedawca zaopatrzony jest w dodatkowe środki ochrony (przyłbice, rękawiczki, maseczki).

9. "Świat w piżamie" - osłuchanie z piosenką.
Piosenka pochodzi z płyty dołączonej do "Pudła inspiracji".

Dz. podaje nazwy zawodów, które zostały wymienione w piosence.

10. Warte obejrzenia:

- Zawody i miejsca pracy- bajka edukacyjna
- Wierszyki i zawodach
- "Wszyscy dla wszystkich" wiersz Juliana Tuwima

Udanej zabawy <3

***
Post powstał w ramach cyklu:
 
https://boberkowy-world.blogspot.com/search/label/Zdalne%20nauczanie


1 komentarz:

  1. Nauka sprzedaży w dzisiejszych czasach to podstawa. Jeśli ktoś jej nie zna, to jest raczej słaby na konkurencyjnym rynku..

    OdpowiedzUsuń