Współpraca

poniedziałek, 4 listopada 2013

" Czy to chłopiec, czy dziewczynka"- poezja z przymrużeniem oka.

Moi drodzy, w tym tygodniu  tematem naszych zajęć jest poznawanie siebie.
Zaczęliśmy od zapoznania się z najważniejszymi częściami ciała, następnie przyjrzymy się różnicom wynikającym z płci, po czym zapoznamy się z zapisem graficznym naszych imion, utrwalimy nasze nazwiska, a na koniec podejmiemy temat naszych urodzin.


 



Dziś zajęcia rozpoczęliśmy od słuchania wiersza " Części ciała" mojego autorstwa. Nieskromnie powiem, że dzieciom wierszyk przypadł do gustu. Uważnie go słuchały, a podczas jego analizy bardzo chętnie i prawidłowo, odpowiadały na moje pytania.

Jutrzejszym tematem jest różnica płci. Program wychowania przedszkolnego, w oparciu o który tworzę plany i scenariusze, uwzględnia zauważanie różnic między chłopcami i dziewczynkami w oparciu o nadawane imiona oraz o sposób ubierania się. Zgodnie z tymi założeniami, ułożyłam poniższy wiersz, nawiązujący do tematyki dnia.

Muszę uprzedzić, iż  wiersz nie należny do najłatwiejszych jeżeli chodzi o recytację. Zanim się przystąpi do jego prezentacji, należny kilka razy przeczytać go na głos, by móc wpaść w rytm. Mam nadzieję, że tak Wam, jak i moim maluchom jutro, on się spodoba :)


" Czy to chłopiec, czy dziewczynka"


Chłopiec i dziewczynka, to przecudna para.
On na imię ma Bartosz, a ona Barbara.
Wśród koleżanek i kolegów, żeby łatwiej było,
Bartuś i Basia do nich się mówiło.
Bartuś, jak na chłopca, małego przystało,
Samochodów wśród zabawek, wcale miał nie mało.
Do tego ubranek w niebieskim kolorze,
Na różne okazje, założyć je może.
Spodnie, bluzy i koszule, slipki, trampki, czy też polo,
Poskładane pięknie rzeczy, na półeczkach się gramolą.
Za to Basia, zuch dziewczynka, lalek swoich ma bez liku,
W swym przepięknym różowiutko- fioletowym pokoiku.
W szafie wiszą na wieszakach, piękne suknie i spódniczki,
A na półkach, leżą bluzki, podkoszulki, ogrodniczki.
Pantofelek przy pantoflu, w dwuszeregu grzecznie stoją
W dzień odświętny, czy też zwykły, pokazywać się nie boją.
Więc gdy nie wiesz przedszkolaku, czy poznane nowe dziecię
To dziewczynka, czy też chłopak, możesz się zapytać przecież,
Jak na imię ono ma, i się dowiesz raz i dwa.
Lub też spojrzyj na ubranie, a odpowiedź swą dostaniesz.


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza