Współpraca

sobota, 31 maja 2014

Rodzinny portret- praca plastyczna z wykorzystaniem kalki ołówkowej.

Długo się zastanawiałam, jaką pracę plastyczną wykonać na zakończenie "rodzinnego" tygodnia, by przy okazji nie powtarzać prac dzieci z innych grup. Wpadałam na pomysł, aby wykorzystać kalkę ołówkową. Jest ona niezbędna w mojej codziennej pracy, gdyż z braku zdolności rysowania, bardzo często korzystam z niej przy tworzeniu pomocy dydaktycznych. A, że moje maluchy jeszcze nie pracowały z tego typu wynalazkiem, to pomyślałam, że będzie to dobra okazja, by poznały coś nowego.

Wszystko zaczęło się, od ułożenia czystych kartek, przykrycia ich kalką, oraz umieszczenia na niej obrazka z rodziną, znalezionego w Internecie. Całość przykleiłam taśmą do stolika, by kartki się nie przesuwały.
Następnie moje maluchy wzięły się do pracy. Ołówkiem, obrysowywały kontury poszczególnych członków rodziny z obrazka.







Następnie, dzieci z nieukrywaną radością, odkrywały efekty swojej pracy :)




Po czym, pokolorowały je kredkami ołówkowymi. W ten sposób powstały wyjątkowe prace, które zawisły na korytarzowej wystawie :)














1 komentarz:

  1. Niby zadna filozofia a ile efektów i radości:) Czary-mary z kalką, ćwiczenie sprawności manualnych, i piękna praca dla rodziców:) Super:)

    OdpowiedzUsuń