Współpraca

wtorek, 30 czerwca 2015

Lodziarnia- zabawa tematyczna w przedszkolu

Lato sprzyja organizacji wielu zabaw. Niestety część z nas- nauczycieli, a także duże grono dzieci w dalszym ciągu przebywać będzie w murach przedszkoli i szkół. Pogoda, wiadomo jak to z nią u nas bywa, nie zawsze pozwala na beztroskie hulanki na świeżym powietrzu. Stąd, by dzieci nie nudziły się w salach, w których wszystkie zabawki i kąciki znają na wylot, podsyłam Wam propozycje letniej zabawy tematycznej.

Do jej przeprowadzenia, potrzebna będzie plansza lodziarni.
Ja swoją wykonałam z dwóch brystoli: białego i niebieskiego oraz różowych kartek z bloku technicznego. Potrzebny był także rzep, ta mniej szorstka jego część.

Początkowo, lodziarnia miała być jedynie jedną z pomocy wykorzystanych podczas zajęć podsumowujących.


Po tym, jak zaczęła się ona cieszyć dużą popularnością wśród moich pociech, a także dzieci z innych grup, postanowiłam ją wykorzystać także podczas zabaw dowolnych.

Lodziarnie umieściłam na tablicy edukacyjnej. Przed lodziarnią postawiłam ladę ze straganu z warzywami, umieściłam na niej kasę fiskalną oraz wręczyłam dzieciom zabawkowe pieniążki. I zabawa ruszyła pełną parą.
Dzieci kupowały ulubione przez siebie smaki lodów ( sylwety do wydrukowania na kolorowych kartkach, możecie pobrać STĄD), płaciły za nie odpowiednie sumy ( operowano na banknotach o nominałach 10, 20, 50 i 100 zł.), wydawano resztę. Oczywiście, odbywało się to z moją pomocą, bo dzieciaki jeszcze z dzieciątkami mają duże problemy.
Po zamknięciu lodziarni, pracownicy i klienci udawali się do swoich domów. Pakowali się na wakacyjne wyjazdy, ruszali nad morze lub w góry, po czym ponownie otwierano i odwiedzano lodziarnię. Zabawa była przednia. A ja z dumą patrzyłam na tych moich małych dorosłych, którzy tak świetnie wczuwali się w swoje role i wykorzystywali przy tym nabyte kompetencje społeczne. Nie mówiąc już o tym,  że miodem na moje uszy był szereg zwrotów grzecznościowych, stosowanych w trakcie zabawy.

Zachęcam Was zatem, do zorganizowania podobnej zabawy w Waszych grupach. Daje ona niezwykłą możliwość obserwacji  wychowanków, a co za tym idzie, sprawdzenia efektów swojej całorocznej, lub nawet kilkuletniej pracy :)

To nie koniec propozycji zabaw z wykorzystaniem przysmaków lata :) Po więcej, zapraszam w najbliższych dniach :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz