Współpraca

poniedziałek, 20 lipca 2015

Wiśniowy sad- zabawa matematyczna z wykorzystaniem korka

Oj upodobałam sobie ostatnio tą matematykę :) Jakoś tak łatwo przychodzi mi tworzenie pomocy i zabaw z jej wykorzystaniem.
Były lody. Były arbuzy. Czas na kolejny letni przysmak! Jedliście już wiśnie? Ja przez ostatnie dwa dni niczym innym nie zapycham brzucha :D To właśnie te owoce zainspirowały mnie do stworzenia kolejnej zabawy dla moich pociech.

Nie sposób nie wspomnieć o drugim, ważnym elemencie, który został wykorzystany do jej przeprowadzenia. Chodzi o korki. W końcu, po ponad rocznym zbieractwie, udało mi się je do czegoś wykorzystać ;)

Ale po kolei :)
W moim magicznym Paint'cie stworzyłam karty, na których znalazło się drzewko. Na pniu umieściłam cyfry i odpowiadającą im liczbę kropek. Karty posklejałam taśmą klejącą w przypadkowej kolejności, by powstała książka-harmonijka.



Pierwszym zadaniem starszych dzieci (4-5 latków) było umieszczenie tylu wisienek na koronie drzewa, ile wskazywała cyfra/liczba kropek.

Wisienkami oczywiście, były stempelki z korka :)








Młodsze dzieci (3-4 latki) w tym czasie, stemplowały drzewka wg własnego uznania.




Po wyschnięciu farbek, przyszła pora na zadanie nr. 2. Dzieci łączyły w pary wisienki za pomocą ogonków. W ten sposób, ćwiczyliśmy rozumienie i stosowanie pojęcia "para".






I jak Wam się podobają wiśniowe sady moich przedszkolaków? Muszę przyznać, że to fajna alternatywa dla prac plastycznych :) A forma książeczki, niezwykle przypadła dzieciom do gustu. Już zapowiedziały, że w najbliższych dniach, okraszą jej kartki rysunkami, żeby wyglądały jak "w prawdziwej książce" :)

Wzory kart już do pobrania z boberkowego chomika :) Hasło do folderu to wisienka

4 komentarze:

  1. Jednym słowem - karty są fantastyczne! Podglądam i inspiruję się Twoim pracami. Pozdrawiam, Monika Grocka ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za te miłe słowa :) cieszę się, że się podobają :)

      Usuń
  2. Świetne pomysły ☺ Chętnie wykorzystam w swojej grupie po urlopie 😀Pozdrawiam serdecznie i GRATULUJĘ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) owocnej nauki i cudownej zabawy życzę :)

      Usuń