Współpraca

niedziela, 10 września 2017

Króliczek Alilo - interaktywna pomoc nauczyciela

W zeszłym tygodniu, wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego,
przedstawiłam moim przedszkolakom nowego kolegę,
a zarazem mojego małego pomocnika- Króliczka Alilo.

To wyjątkowa interaktywna zabawka, która nie tylko odtwarza wgrane serwisowo bajki, piosenki czy melodie,
ale także potrafi przemówić zmodyfikowanym głosem nauczyciela, 
który wciela się w postać zabawki.
Dzięki wykorzystaniu Króliczka, moje średniaki wysłuchały opowiadań czy wierszyków, 
które dzień przed zajęciami nagrywałam, a które stanowiły wprowadzenie do tematu dnia.
 

*Alilo uczestniczy w zabawie, dzięki której dzieci ćwiczyły umiejętność przedstawiania się...


Pomimo chwilowej krępacji, która wynikała zapewne z faktu, że króliczek przemówił ludzkim głosem,
moje "Jeżyki" szybko oswoiły się z nowym kolegą i każdy chciał go dotknąć, przytulić i zrobić sobie z nim zdjęcie.







 Króliczek towarzyszył dzieciom podczas wykonywania prac plastycznych odtwarzając muzykę relaksacyjną.
*Dzieci ozdabiają swoje wizytówki, 
na których dzień wcześniej wyklejały literki tworzące ich imiona, kolorowymi pomponami. 




* Przedszkolaki kolorują sylwetę jeża, którą później każdemu wycięłam,
podkleiłam paskami papieru i grupowe, papierowe maskotki były gotowe.







 Kolejne wykorzystanie Alilo, to przeprowadzanie zabaw ruchowych.
Jakże chętnie moje pociechy bawiły się przy piosenkach, które prezentował im nowy kolega ;)


Króliczek jest nieocenioną pomocą podczas poobiedniego odpoczynku. 
 Odtwarza nie tylko piękne bajki, nagrane z podziałem na głosy,
ale także muzykę, dzięki której dzieci mogą się wyciszyć.


 Alilo pomagał mi uczyć "Jeżyki" wierszyków, które nawiązywały do tematu zajęć,
lub wydawał polecenia dotyczące wykonania jakiegoś zadania.

* Dzieci opowiadają o tym, co można robić w przedszkolu.  
Króliczek prezentował do propozycji dzieci odpowiednie ilustracje.



 * Opowiadanie o niesfornych przedszkolakach, posłużyło za wstęp do zabawy dydaktycznej "Pomagamy przedszkolakom posprzątać zabawki".
Rozwijanie umiejętności grupowania przedmiotów, ze względu na rodzaj.





 Przed nami kolejny tydzień, w którym Alilo będzie mi pomagał w prowadzeniu zajęć i zabaw.
Trzeba przyznać, że nie jest to tania zabawka.
Nie zmienia to jednak faktu, że to naprawdę świetna i wyjątkowa pomoc, 
która nie tylko ułatwia nam pracę, ale i skupia dziecięce, rozbiegane główki lepiej niż niejeden motywator ;)

Ja swojego Alilo wygrałam na ostatnim, Bajkowym Maratonie Artystycznym. 
Gdybym jednak w ten bezgotówkowy sposób nie weszła w jego posiadanie, na pewno rozważyłabym zakup,
 bo czasem warto zainwestować w coś niestandardowego, co daje naprawdę duże pole do popisu.

Z tego co zdążyłam się zorientować, Alilo jest promowany bardziej jako zabawka dla dzieci.
Ja będę całą sobą polecać ją nauczycielom, 
którzy pragną wnieść powiew świeżości do swoich grup i na swoich zajęciach :)

A poniżej, mała próbka tego, do czego wykorzystałam Alilo w zeszłym tygodniu ;)



*Zdjęcia zostały wykonane w Niepublicznym Przedszkolu Ciuciubabka w Katowicach


3 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. niestety :( moi zwierzchnicy jakoś nie są przekonani do tej nazwy ;)

      Usuń
  2. Alilo jak widać jest doskonałym towarzyszem codziennych harców. Bardzo fajnie, że może uczestniczyć w codziennym życiu przedszkolaków. Widać, że maluchy mają przy tym mnóstwo frajdy.
    U nas Alilo zawitał zaledwie 3 tygodnie temu, nie wiem jak mogłam wcześniej ignorować ;) zalety tego uroczego króliczka! W naszym codziennym życiu jest zdecydowanie więcej spontanicznego tańca. Z Alilo słuchamy nie tylko bajek do snu, w ciągu dnia tańczymy i śpiewamy.

    OdpowiedzUsuń