Światowy Dzień Uśmiechu, to kolejne nietypowe święto w naszym kalendarzu zajęć z kodowania.
Z racji tego, że w tym roku wypadło ono w piątek, a w piątki się gimnastykujemy,
postanowiłam opracować zestaw zabaw ruchowych,
w którym przemycę nieco uśmiechu i przy okazji wplotę w zajęcia zabawę z kodowaniem :)
Na zajęciach wykorzystałam maty do kodowania z Moje Bambino,
Jeśli jeszcze nie obchodziliście tego święta w swoich grupach, to możecie skorzystać z moich propozycji.
Ewentualnie, zachomikujcie je sobie na przyszły rok :D
Przebieg zajęć:
1.
„Kolorowe drużyny”- zabawa
orientacyjno - porządkowa.
Pomoce: koła
hula-hop w 4 kolorach, szarfy w 4
kolorach (1 dla każdego dziecka), 4 obrazki uśmiechniętych buziek, tamburyno.
N-l
układa na podłodze w znacznej odległości od siebie koła hula-hop. Wewnątrz nich
umieszcza obrazki uśmiechniętych buziek. Rozdaje dzieciom szarfy- dzieląc ich
tym samym na 4 kolorowe drużyny. Dzieci poruszają się po sali w rytm wygrywany na tamburynie: szybko, wolno.
Na przerwę w grze ustawiają się przy obręczy, która ma taki sam kolor jak ich
szarfa. Zabawę powtarzamy kilka razy,
zmieniając położenie kół na podłodze.
x 4 |
2.
„ Radosne skoki”- zabawa z
elementem skoku i podskoku.
Pomoce: 8
pachołków w 4 kolorach, szarfy dla dzieci, gwizdek
N-l ustawia w niedużej od siebie
odległości, w 2 rzędach po 4 pachołki w dwóch kolorach. Przed pachołkami
ustawiają się dzieci w szarfach z takim samym kolorem jak pachołki. Na
gwizdnięcie n-la, dzieci
zaczynają przeskakiwać pachołki obunóż, z szerokim uśmiechem na twarzy.
3.
„Woreczki na macie”- ćwiczenia
przeciw płaskostopiu z elementami kodowania.
Pomoce: 4
maty do kodowania, 4 różnokolorowe pachołki, woreczki w 4 kolorach (po 1 dla
każdego dziecka), kartoniki do kodowania (zestaw 8 kartoników do każdej maty), 6 kart
z kodami dla każdej drużyny, po 6 papierowych, różnokolorowych kółek dla każdej drużyny.
N-l
rozkłada maty do kodowania z ułożonymi na osi współrzędnych kartonikami do kodowania. Maty oznacza pachołkami. Przy
danym kolorze pachołka i przynależnej mu macie, siadają dzieci z szarfami w tym
samym kolorze. Następnie rozdaje dzieciom papierowe kółka i karty z kodami:
każde dziecko w drużynie otrzymuje inny kod (wszystkie drużyny mają te same
zestawy kart z kodami). Zadaniem dzieci jest położenie na wyznaczonym kartą z
kodem polu papierowego koła. Gdy wszyscy wykonają zadanie, n-l rozdaje dzieciom
woreczki. Dzieci w siadzie ugiętym chwytają stopą woreczek i próbują przenieść
go na jedno z pól zaznaczonych kropką. Jeśli wszystkim uda się wykonać zadanie,
na macie powinien pojawić się uśmiech.
x 4 |
4.
„Przy uśmiechu stań”- zabawa
kształtująca prawidłową postawę.
Pomoce: maty
z ułożonymi woreczkami, bębenek.
Dz.
biegają na palcach pomiędzy rozłożonymi matami. Na uderzenie bębenka zatrzymują
się, dobierają się w pary, stają tyłem do siebie, łapią się za ręce, które
podnoszą, prostując je w łokciach.
Zabawę
powtarzamy kilka razy, tak by za każdym razem stworzona została inna para.
Wzory mat po wykonaniu wcześniejszego zadania:
5.
„ Dziś się uśmiechamy...”-
zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania.
Pomoce: dwie
plansze ze smutnymi buźkami, piłeczki piankowe- po jednej dla każdego dziecka,
cztery pachołki.
N-l
w dużej odległości od siebie, na przeciwko tablicy, układa po dwa pachołki obok siebie w różnych
kolorach. Dzieci ustawiają się za pachołkami: kolor pachołka=kolor szarfy. Na
tablicy wiesza plansze ze smutnymi buźkami. Każde dziecko otrzymuje piłeczkę i
musi trafić nią w plakat, wypowiadając słowa: Dziś się uśmiechamy, a nie smutamy.
x 2 |
6.
„Z uśmiechem na twarzy”- ćwiczenia
oddechowe.
Dz.
maszerują po obwodzie koła z uśmiechem na twarzy. Podnoszą ręce do góry wykonując
wdech, po czym opuszczają, robiąc wydech. Ćwiczenie powtarzamy 3 razy.
7.
Podziękowanie za udział w zajęciach
i wręczenie orderów uśmiechu.
Napis na tablice oraz ordery wydrukowałam ze strony Edu Zabawy- która jest skarbnicą takich gadżetów :D
Wskazówka:
Z racji tego, iż zabawa z kodowaniem zajęła sporo czasu, nie udało nam się zrealizować wszystkich zabaw ruchowych,
dlatego przy planowaniu zajęć w swojej grupie,
proponuję wybrać z powyższego zestawu 2-3 zabawy ruchowe,
by nie przedłużać zajęć.
Chyba, że kodowanie pójdzie Wam szybko, to można zrealizować więcej ćwiczeń ruchowych ;)
Z racji tego, iż zabawa z kodowaniem zajęła sporo czasu, nie udało nam się zrealizować wszystkich zabaw ruchowych,
dlatego przy planowaniu zajęć w swojej grupie,
proponuję wybrać z powyższego zestawu 2-3 zabawy ruchowe,
by nie przedłużać zajęć.
Chyba, że kodowanie pójdzie Wam szybko, to można zrealizować więcej ćwiczeń ruchowych ;)
W tym roku planuje obchodzić z dziećmi nietypowe święta dlatego z miłą chęcią skorzystam z Pani pomysłów. Są świetne 😊
OdpowiedzUsuń