"Przyszła nareszcie w zwiewnej szacie, do nas, Pani Wiosna.
Taka wypoczęta, uśmiechnięta, na swoim licu radosna.
Roztoczyła swój urok, zieleń miękkiego runa wokół rozsiała,
Ziemię całą poruszyła, ptaki wdzięcznie rozśpiewała"
Taka wypoczęta, uśmiechnięta, na swoim licu radosna.
Roztoczyła swój urok, zieleń miękkiego runa wokół rozsiała,
Ziemię całą poruszyła, ptaki wdzięcznie rozśpiewała"
Tematyka
tygodniowa: „Wiosenne przebudzenie”
Temat
dnia: „Pani
Wiosna”
Propozycje
aktywności:
1.
„Jaką porę roku teraz mamy?”- zagadka
wprowadzająca
W marcu się zaczyna,
gdy się kończy zima.
Przyjdzie z wiatru ciepłym wiewem,
z pięknem kwiatów, z ptaków śpiewem.
2.
„Zielona wiosna”- nauka piosenki, słowa
i muzyka D. i K. Jagiełło
Ćwiczenia ortofoniczne na bazie piosenki.
1.
Nad brzegiem rzeki żabki siedziały
i coś do ucha sobie szeptały
i coś do ucha sobie szeptały
Kum
, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum
Kum
, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum (bis)
2.
Przyleciał bociek, usiadł na błocie
i do drugiego boćka klekoce
i do drugiego boćka klekoce
Kle,
kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle ,kle
Kle,
kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle (bis)
3.
Wszystko usłyszał mały wróbelek
i przetłumaczył na ptasie trele
i przetłumaczył na ptasie trele
Ćwir,
ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir
Ćwir,
ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
Wiosna,
wiosna, znów przyszła wiosna,
Wiosna, wiosna jest już wśród nas.
Wiosna, wiosna jest już wśród nas.
3.
„Gra na szklankach”- instrumentacja do piosenki
Dzieci
śpiewają pierwsze dwa wersy piosenki. Na części wyrażeń dźwiękonaśladowczych
(kum, kle, ćwir) rytmicznie uderzają pałeczką lub plastikową łyżeczką lub
delikatnie małą łyżką o szklanki napełnione wodą.
4.
„Wiosenny walczyk”- zabawa taneczna do piosenki „Zielona wiosna”słowa
i muzyka D. i K. Jagiełło
Para
tancerzy ustawia się do siebie twarzami. Chwytają się za dłonie i ręce
rozciągają na boki.
W
rytm muzyki wykonują następujące ruchy:
-
krok do tyłu - ręce wędrują przed tancerzy (tancerze nadal się trzymają za
dłonie),
-
krok do przodu - ręce wyprostowane wędrują na boki.
Całość
powtarzamy przez długość trwania piosenki.
Na
refrenach kręcimy się w kółeczku.
5.
„Kim jest Pani Wiosna”- burza mózgów
Dzieci
próbują opisać własnymi słowami postać z którą utożsamiamy aktualną porę roku.
6.
„Pani Wiosna”- zabawa twórcza
Z
dostępnych materiałów, dzieci tworzą kukiełkę Pani Wiosny.
Potrzebne
materiały:
-
papierowa rolka po ręcznikach kuchennych lub dwie sklejone taśmą rolki po
papierze toaletowym
-
dwie białe kartki papieru ksero
-
zielone serwetki lub bibuła (na sukienkę)
-
zielona włóczka lub bibuła lub paski zielonego papieru (na włosy)
-
taśma klejącą
-
klej
-
mazak
Sukienkę Pani Wiosny można ozdobić kolorowymi kulkami bibuły lub wycinankami kwiatków.
Jeśli
nie macie Państwo możliwości stworzenia kukiełki Pani Wiosny, można skorzystać z kolorowanek dostępnych w sieci i taką kolorowankę nakleić na rolkę.
Można
także poprosić dziecko, by samo spróbowało narysować lub namalować Panią
Wiosnę.
7.
Swobodne zabawy wykonaną kukiełką.
8.
Warto posłuchać: „Wiosna” Antonio Vivaldii
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz