Współpraca

poniedziałek, 25 maja 2020

Dzień Mamy - propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania

Dziś Dzień Matki - mówią dzieci
jaśniej słońce dzisiaj świeci.
Mocniej dzisiaj pachną kwiatki
żeby uczcić święto matki.



Tematyka tygodniowa: „ Święto naszych rodziców ”
Temat dnia:  „Moja mama - superbohaterka”

Proponowane aktywności:

1. "Moja rodzina" - inscenizowanie ruchem słów piosenki   B. Formy

Piosenka dostępna TUTAJ po wcześniejszym zalogowaniu.
Ja nagrałam piosenkę na dyktafon i przesłałam rodzicom.
                                     
                                      Dzieci:
Kiedy jest mi smutno, - trą piąstkami oczy, płaczą,
mama mnie pocieszy, - głaszczą się po głowie,
mocno mnie przytuli, - krzyżują ręce, dłonie kładą na ramionach,
nigdzie się nie spieszy. - przykucają,
  
Ref.: Mama, tata, siostra, brat - tworzą koła,
to jest mój rodzinny świat. - obracają się w kołach,
Teraz chcę powiedzieć wam: - zatrzymują się,
dobrze, że rodzinę mam. - unoszą energicznie ramiona w górę, radośnie wykrzykują: Hej!,

Z siostrą albo z bratem  - tworzą parę z rodzicem i wskazują palcem na siebie,
często się bawimy, - podają sobie ręce i obracają się,
rower, piłka, rolki  - biegną w miejscu,
bardzo to lubimy.   - obracają się,

Ref.: Mama, tata...

Z tatą porozmawiać - tworzą nową parę, stają naprzeciwko siebie,
mogę dnia każdego, - przechylają głowę na boki, ręce kładą na biodrach,
jest mym przyjacielem  - przytulają się.
i dobrym kolegą.

Ref.: Mama, tata...

2. "Ile zawodów ma mama" - słuchanie wiersza Cz. Kuriata



Przedszkolaku powiedz:
- Jakie zawody wykonuje mama w wierszu?
- Potrafisz policzyć je na palcach?
- O jakich zawodach mamy nie wspomniano w wierszu?
- Czy mamę można nazwać Superbohaterką?
- Jeśli tak to dlaczego?

3. "Portret mamy" - praca plastyczna.

Dz. rysuje portret mamy na szablonie. Koloruje ramkę.



3. "Mama" - nauka wierszyka M. Czoik-Nowickiej


4. "Kwiatek dla mamy" - praca przestrzenna.

Prosty pomysł na jego wykonanie znajdziecie TUTAJ
*Łodygę można zrobić ze słomki lub patyczka do szaszłyków.

5. "Dla mamy" - występ artystyczny.

Przedszkolaku, zaśpiewaj mamie pierwszą zwrotkę i refren piosenki "Moja rodzina".
Wyrecytuj wiersz "Mama".
Wręcz mamie wykonany wcześniej portret i i kwiatek i złóż życzenia z okazji jej święta.

6. Świętujemy Dzień Mamy

Przedszkolaku, postaraj się, aby cały dzień wypełniony był niespodziankami, całuskami, przytulaskami i uśmiechami.
Pomóż mamie w jej codziennych obowiązkach.
Możesz przygotować razem z tatą lub rodzeństwem owocowy deser dla mamy lub kolację.
Zrób dla mamy domowy salon piękności: pomaluj paznokcie, wykonaj makijaż.
Powiedz mamie za co ją kochasz, a na dobranoc opowiedz jej bajkę.

*Pomysł zaczerpnięty od Misiowej Mamy z grupy na FB  "Zdalne nauczanie w przedszkolu"

7. "Moja rodzina" - nauka piosenki B. Formy

Nauka 2 i 3 zwrotki na zasadzie echa muzycznego. Próby śpiewu indywidualnego.
Piosenkę przesłałam Państwu w mailu.

1. Kiedy jest mi smutno,
mama mnie pocieszy,
mocno mnie przytuli,
nigdzie się nie spieszy.

Ref.: Mama, tata, siostra, brat
to jest mój rodzinny świat.
Teraz chcę powiedzieć wam:
dobrze, że rodzinę mam.

2. Z siostrą albo z bratem
często się bawimy,
rower, piłka, rolki –
bardzo to lubimy.

Ref.: Mama, tata...

3. Z tatą porozmawiać
mogę dnia każdego,
jest mym przyjacielem
i dobrym kolegą.

Ref.: Mama, tata...


Jako dodatkowy prezent od dzieci i od nas nauczycieli, 
można wysłać wspominanym Superbohaterkom 
stosowny certyfikat :)
 
do pobrania na printoteka.pl

Udanej zabawy <3

***
Post powstał w ramach cyklu:

https://boberkowy-world.blogspot.com/search/label/Zdalne%20nauczanie


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz