W ogrodzie przedszkolnym rosły choinki.
"Czemu nie są ozdobione?" - dziwiły się dziewczynki.
Dzieci ochoczo do ozdabiania ruszyły,
bombki według kształtów na drzewkach powiesiły.
Przebieg zajęć:
1. "Bombki na choinkach" - słuchanie wiersza A. Bober
W ogrodzie przedszkolnym rosły choinki.
"Czemu nie są ozdobione?" - dziwiły się dziewczynki.
Chłopcy zaś to słysząc, długo nie czekali.
Z bombkami pudełka, przed choinkami poustawiali.
Dzieci ochoczo do ozdabiania ruszyły,
bombki według kształtów na drzewkach powiesiły.
Na pierwszym zawisły te o zarysie koła.
Ależ ta choinka zrobiła się wesoła!
Na drugim trójkąty same umieściły.
Gałązki choinki się bardzo ucieszyły.
Na trzecim drzewku kwadratowe bombki umieszczono.
Och, jak piękno tego drzewka wkoło chwalono!
Czwarta choinka w prostokąty została przyzdobiona.
Ta także za swój wygląd, była chwalona.
A piąte drzewko dzieci poozdabiały
wszystkimi bombkami, które zostały.
Cieszą się chłopcy, cieszą dziewczynki,
że pięknie przystrojone są w ogrodzie choinki.
2. "Która z kolei choinka i jaki kształt bombki" - rozmowa na podstawie wiersza.
N-l ustawia po kolei choinki, numeruje je za pomocą kartoników z kropkami (dzieci młodsze. Starsze mogą mieć oznaczenia cyfrowe) i opisuje je za pomocą aspektu porządkowego liczby (pierwsza choinka, druga choinka...)
Pytania do zadania ( równocześnie z oznaczaniem drzewek rysunkami figur):
- Ile choinek rosło w przedszkolnym ogrodzie?
- Bombki w jakim kształcie zawisły na pierwszym drzewku?
- Jaki kształt miały bombki na drugim drzewku?
- Jakie bombki powieszono na trzeciej choince?
- W bombki o jakim kształcie została ozdobiona czwarta choinka?
- Jaki kształt miały bombki na piątej choince?
Choinki można pobrać klikając w zdjęcie i zapisując je na komputerze :)
3. "Ubieramy choinki" - zabawa dydaktyczna.
Pod choinkami umieszczamy miseczki/pudełka z wyciętymi bombkami o rożnych kształtach.
*Dla dzieci młodszych proponuję umieszczenie bombek w jednym kształcie w jednej misce.
Miseczki z bombkami o danym kształcie nie powinny się znajdować pod choinką oznaczoną tym kształtem.
Dzieci kolejno podchodzą, wybierają sobie kształt bombki (w miarę możliwości podają nazwę figury i kolor bombki) i umieszczają ja na odpowiedniej choince.
*W grupach młodszych n-l podpowiada, która to choinka z kolei, zaś w starszych dzieci same podają numer choinki w aspekcie porządkowym.
*Zamiast kształtów, można przeprowadzić zabawę w oparciu o kolory bombek. Wystarczy tylko w treść wiersza nazwę kształtu podmienić na nazwę koloru, w jakich zostały wydrukowane bombki.
*Ogólnie, wariacji w przeprowadzeniu tej zabawy jest mnóstwo, łącznie z umieszczaniem bombek wg kodu :)
4. "Ubieramy choinkę"- aktywne słuchanie muzyki wg Batii Strauss.
Wersję z treścią zabawy znajdziecie TUTAJ
Zaś samą melodię TUTAJ
***
Myślę, że krótko i na temat :)
Have fun!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz