Współpraca

wtorek, 30 czerwca 2015

Lodziarnia- zabawa tematyczna w przedszkolu

Lato sprzyja organizacji wielu zabaw. Niestety część z nas- nauczycieli, 
a także duże grono dzieci w dalszym ciągu przebywać będzie w murach przedszkoli i szkół. 
Pogoda, wiadomo jak to z nią u nas bywa, nie zawsze pozwala na beztroskie hulanki na świeżym powietrzu. 
Stąd, by dzieci nie nudziły się w salach, w których wszystkie zabawki i kąciki znają na wylot, 
podsyłam Wam propozycje letniej zabawy tematycznej.

Do jej przeprowadzenia, potrzebna będzie plansza lodziarni.
Ja swoją wykonałam z dwóch brystoli: białego i niebieskiego oraz różowych kartek z bloku technicznego. 
Potrzebny był także rzep, ta mniej szorstka jego część.

Początkowo, lodziarnia miała być jedynie jedną z pomocy 
wykorzystanych podczas zajęć podsumowujących.


Po tym, jak zaczęła się ona cieszyć dużą popularnością wśród moich pociech, 
a także dzieci z innych grup, postanowiłam ją wykorzystać także podczas zabaw dowolnych.

Lodziarnie umieściłam na tablicy edukacyjnej. 
Przed lodziarnią postawiłam ladę ze straganu z warzywami, 
umieściłam na niej kasę fiskalną oraz wręczyłam dzieciom zabawkowe pieniążki.
 I zabawa ruszyła pełną parą.
Dzieci kupowały ulubione przez siebie smaki lodów 
( sylwety do wydrukowania na kolorowych kartkach, możecie pobrać STĄD i STĄD), 
płaciły za nie odpowiednie sumy ( operowano na banknotach o nominałach 10, 20, 50 i 100 zł.), 
wydawano resztę.
 Oczywiście, odbywało się to z moją pomocą, 
bo dzieciaki jeszcze z dzieciątkami mają duże problemy.
Po zamknięciu lodziarni, pracownicy i klienci udawali się do swoich domów. 
Pakowali się na wakacyjne wyjazdy, ruszali nad morze lub w góry, 
po czym ponownie otwierano i odwiedzano lodziarnię. 
Zabawa była przednia. 
A ja z dumą patrzyłam na tych moich małych dorosłych, 
którzy tak świetnie wczuwali się w swoje role i wykorzystywali przy tym nabyte kompetencje społeczne. 
Nie mówiąc już o tym,  że miodem na moje uszy był szereg zwrotów grzecznościowych, 
stosowanych w trakcie zabawy.

Zachęcam Was zatem, do zorganizowania podobnej zabawy w Waszych grupach.
 Daje ona niezwykłą możliwość obserwacji  wychowanków, a co za tym idzie, 
sprawdzenia efektów swojej całorocznej, lub nawet kilkuletniej pracy :)

To nie koniec propozycji zabaw z wykorzystaniem przysmaków lata :) 
Po więcej, zapraszam w najbliższych dniach :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz