Niby temat niespecjalnie atrakcyjny, a i tak udało nam się fajnie bawić przy jego realizacji :) Z resztą zobaczcie sami :)
**********************************************************************************
PONIEDZIAŁEK
I.
1. "Kotek"- ćwiczenia logorytmiczne
Dzieci wspólnie z nauczycielem powtarzają wiersz i naśladują czynności, o których jest w nim mowa.
Kotek, kotek łapki myje,
buzię, nosek, uszy, szyję.
2. „Czysty-brudny”- porównywanie obrazków.
Nauczyciel odsłania dwa obrazki. Na jednym znajduje się dziecko czysto ubrane i zadbane, na drugim – dziecko w brudnym poszarpanym ubraniu, z rozczochranymi włosami, brudną buzią i rękami. Dzieci oglądają obrazki. Porównują wygląd dziecka na jednym i drugim. Określają, który widok jest przyjemniejszy. Mówią, co można byłoby zrobić, aby odmienić dziecko na drugim obrazku.
3. Słuchanie opowiadania „Brudasek”, wydawca Kolporpress SA, tekst Zetem
-Uświadomienie konieczności codziennego mycia całego ciała.
4. Rozmowa na temat opowiadania- rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami.
5. Małe czyścioszki - zabawa ruchowo-naśladowcza.
Dzieci poruszają się w różnych kierunkach sali w rytmie wystukiwanym na tamburynie. Podczas przerwy w grze nauczyciel pokazuje wybrane przedmioty potrzebne do dbania o czystość. Dzieci demonstrują, w jaki sposób się ich używa.
6. "Kąpiel Hani” – scenka sytuacyjna.
- zapoznanie z kolejnymi etapami czynności związanych z kąpielą
Nauczyciel umieszcza na środku sali małą wanienkę z wodą. Obok niej kładzie szampon, gąbkę, zabawki do kąpieli, ręcznik. Następnie przedstawia kłopot Hani (lalka), która musi zaraz pójść spać, ale przed spaniem powinna się wykapać. Nauczyciel demonstruje kapanie Hani, omawiając kolejne czynności: zmoczenie ciała, namydlanie, spłukiwanie, mycie głowy, wycieranie. Po skończonej demonstracji, n-l zachęca dzieci by w dwójkach (czwórkach- w zależności od liczebności grupy), spróbowały wykąpać Hanię.
III.
1. "Przybory toaletowe"- zabawa dydaktyczna
- nazywanie przedmiotów służących do utrzymania czystości ciała
***********************************************************************************
WTOREK
I.
1. „Gąbki, gąbeczki”- doświadczenia zmysłowe.
Oglądanie różnych gąbek; porównywanie ich kształtów, kolorów, faktury; podrzucanie; zgniatanie, dotykanie nimi różnych części ciała.
2. „Mydełka”- zabawa poznawcza
Oglądanie mydełek przyniesionych przez nauczyciela, porównywanie ich kształtów, kolorów i zapachów. Wyjaśnienie, do czego służy mydło i w jaki sposób się go używa.
II.
1. Słuchanie piosenki „Mydło lubi zabawę” z repertuaru zespołu Fasolki
Mydło lubi zabawę w chowanego pod wodą
Każda taka zabawa jest wspaniałą przygodą
Kiedy dobry ma humor to zamienia się w pianę
A jak znajdzie gdzieś słomkę, puszcza bańki mydlane.
Ref.:
Mydło wszystko umyje, nawet uszy i szyję
Mydło, mydło pachnące jak kwiatki na łące
Mydło lubi kąpiele, kiedy woda gorąca
Skacząc z ręki do ręki, złapie czasem zająca
Lubi bawić się w berka, z gąbką chętnie gra w klasy
I do wspólnej zabawy wciąga wszystkie brudasy.
2. Nauka pierwszej zwrotki i refrenu piosenki.
3. „Dlaczego należy myć ręce”- burza mózgów. /plakat „Myj ręce!”
- rozwijanie twórczego myślenia.
Zarazki to żywe stworzenia, które możemy zobaczyć za pomocą specjalnego urządzenia, mikroskopu. Przyjmują różne kształty i kolory. Zarówno jedne, jak i drugie podstępnie czyhają, aby zaszkodzić naszemu zdrowiu. Choć gołym okiem ich nie widać, są wszędzie: na klamce, pieniądzach, na dłoniach innych dzieci. Najlepszą bronią na walkę z zarazkami jest mydło i ciepła woda. Myj dokładnie ręce. Następnie opłucz i wytrzyj w czysty ręcznik, a zarazki uciekną, tam gdzie pieprz rośnie.
5. „Czyste, brudne ręce”- zabawa ruchowa
W rytmie akompaniamentu wykonanego na dowolnym instrumencie dzieci w różnych kierunkach przemieszczają się w sali. Na hasło "czyste ręce" - wyciągają je przed siebie, na hasło: "brudne ręce" - chowają je za siebie.
6. „Jak prawidłowo myć ręce”- historyjka obrazkowa.
- zapoznanie z kolejnymi etapami wykonywania czynności mycia rąk.
III.
1. „Jak prawidłowo myć ręce”-ćwiczenia praktyczne w łazience.
**********************************************************************************
ŚRODA
I.
1. Przypomnienie piosenki „Mydło Lubi zabawę”.
-utrwalanie słów i melodii 1 zwrotki i refrenu
II.
1. Słuchanie "Bajki o wiewiórce, która nie myła ząbków" Agnieszki Jaguszewskiej.
- uświadomienie konieczności dbania o czystość zębów
Tę i inne bajki terapeutyczne, napisane przez studentów Pedagogiki i Filologii Polskiej Kolegium Krakowskiego w Jeleniej Górze i zebrane w zbiór opowiadań "Szuflada z bajkami", znajdziecie TUTAJ.
2. Przybory do mycia zębów”- zabawa dydaktyczna.
Nazywanie sylwet przedmiotów służących do myca zębów: szczotka, pasta kubek i określanie do czego one służą. Dobieranie kompletów w tych samych kolorach. Przeliczanie elementów kompletu i nazywanie koloru.
3.„Komplety”- zabawa orientacyjno-porządkowa
Dz. otrzymują sylwety przyborów do mycia zębów: szczotka, pasta, kubek w 3 kolorach: żółty, niebieski, czerwony. W trakcie trwania muzyki dz. maszerują, na przerwę w muzyce dobierają się w komplet o tym samym kolorze.
III.
1. "Czyścimy ząbki"- zabawa rozwijająca sprawność rąk
Na zalaminowanych ilustracjach zębów, n-l rysuje mazakiem suchościernym zaczernienia i zarazki itp. Zadaniem dzieci jest wyczyszczenie zębów starą szczoteczką do zębów. Następnie, dzieci same mogą rysować po zębach i ponownie je czyścić.
Do druku:
2. Słuchanie piosenki „Mydło Lubi zabawę”.
- nauka 2 zwrotki piosenki
***********************************************************************************
CZWARTEK
I.
1. Przypomnienie piosenki „Mydło Lubi zabawę”.
-utrwalanie słów i melodii piosenki
II.
1. "Czyścioszki"- zestaw ćwiczeń gimnastycznych dla 3 latków
Zestaw znalazłam na TEJ stronie, bo nie chciało mi się samej układać :p
Ale Wy możecie śmiało, samodzielnie stworzyć taki zestaw, bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek kosztów ;)
2. "Wulkany z piany"- ćwiczenia oddechowe
- uzmysłowienie ważności składnika wszelkich czynności higienicznych- wody
- wdrażanie do oszczędzania wody przy wykonywaniu czynności higienicznych
- zabawy z wykorzystaniem wody i mydła
Kolorową wersję tej zabawy znajdziecie TUTAJ :)
III.
1.„W kąpieli” – zabawy badawcze z wykorzystaniem przyborów toaletowych.
- obserwacja przedmiotów w kontakcie z wodą.
Nauczyciel dzieli dzieci na trzy zespoły. Każdy zespół otrzymuje małą wanienkę/miskę z wodą,
gąbkę, mydło, gumową zabawkę do kąpieli. Dzieci badają zachowanie się tych przedmiotów w kontakcie z wodą, np. mydło w kontakcie z wodą pieni się i rozpuszcza, gąbka sucha pływa po powierzchni, a mokra tonie, zabawka do kąpieli pływa po powierzchni, a kiedy nabierze wody – tonie. Po zakończeniu badań dzieci wypowiadają się na temat zaobserwowanych zjawisk.
***********************************************************************************
PIĄTEK
1. "Nasze dłonie- dbajmy o nie"- praca plastyczna
W tym dniu wykonaliśmy prace plastyczną, która odbywała się w etapach.
- Dzieci naklejają sylwety dłoni
- rozdmuchują kleksy z wody i farby na jednej dłoni
- po wyschnięciu kleksów naklejają ruchowe oczka i sylwetę mydła
- n-l dorysowuje śmieszne minki do kleksowych zarazków
A na podsumowanie tematyki tygodniowej, pobawiliśmy się w grupowanie przedmiotów.
2 "Przybory toaletowe"- zabawa dydaktyczna
- rozwijanie umiejętności grupowania przedmiotów ze względu na przeznaczenie
***
W tytule wpisu wspominałam o pomocach do pobrania i nie mam zamiaru być gołosłowna :)
Jeśli chcielibyście wejść w posiadanie zestawu z przyborami toaletowymi, który został wykorzystany podczas naszych poniedziałkowych i piątkowych zajęć, zapraszam TUTAJ
Ile, i jakie pliki wchodzą w skład mojego zestawu, zobaczycie na zdjęciu poniżej:
Bardzo proszę o materiały. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńW jaki sposób możesz dostać jak nie masz danych kontaktowych.
Usuńsuper sprawa :) dzięki za inspirację :)
OdpowiedzUsuńTeż mi się podobają:)
UsuńBardzo poproszę o link do materiałów, super to wygląda 🙂
Usuńmoje dzieciaki po przedszkolu ostatnio były zachwycone takimi zabawami, już sam się zdążyłem nauczyć kilku piosenek i wyliczanek :P
OdpowiedzUsuńhaha, brawo dla taty :D
UsuńWygląda wspaniale! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i gratuluję
OdpowiedzUsuńoj, bez przesady :) ale dziękuje za słowa uznania i również serdecznie pozdrawiam <3
UsuńCzy ma Pani obrazki w formacie pdf i zechciałaby się Pani podzielić? Z góry dziękuję, ksiorek0@interia.eu pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńPod koniec postu jest napisane, jak zdobyć pomoce :)
UsuńWspaniałe scenariusze i pomoce, będą pomocne podczas zajęć.
OdpowiedzUsuńDziękuję bardzo zo możliwość pobrania scenariuszy. Bardzo fajne pomysły.
OdpowiedzUsuńDziękuję bardzo zo możliwość pobrania scenariuszy. Bardzo fajne pomysły.
OdpowiedzUsuńŚwietne pomoce i pomysły na zajęcia. Dziękuję
OdpowiedzUsuńRewelacyjne pomysły:) Poproszę o link do pomocy. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy zestaw zadań:)
OdpowiedzUsuńMnie również bardzo się podobają i chętnie bym je wykorzystała :)
UsuńBardzo podoba mi się scenariusz zajęć, który przygotowała Pani do pracy z dziećmi. Profesjonalnie wykonane pomoce. Poproszę o link do pomocy. Karolina8185@wp.pl
OdpowiedzUsuńJak zwykle rewelacyjne pomysły,bardzo proszę o linka: paweg84@interia.pl z góry dziękuję :-)
OdpowiedzUsuńŚwietny scenariusz zajęć. Bardzo fajne pomysły. Poproszę o karty z rysunkami na maila elma_@wp.pl
OdpowiedzUsuńBardzo fajne pomoce i super estetyka :)
OdpowiedzUsuńdziękuję :)
UsuńPomoce są rewelacyjne, poproszę o link do pomocy marlena.gwardys@wp.pl
OdpowiedzUsuńZ góry bardzo dziękuje :)
Świetne konspekty :) poproszę również o materiały s.mral@poczta.onet.pl
OdpowiedzUsuńŚwietne konspekty :) poproszę również o materiały s.mral@poczta.onet.pl
OdpowiedzUsuńPoproszę o materiały:)
OdpowiedzUsuńpaulina.reslinska@wp.pl
Rewelacja. Będę stałym bywalcem
OdpowiedzUsuńSuper pomysły. Pomoce są rewelacyjne. Na pewno wykorzystam!!!
OdpowiedzUsuńPani Agatko, zajęcia jak zwykle świetne:), a pomoce przepiękne :)) Poproszę o materiały - kinga.debinska@o2.pl
OdpowiedzUsuńPozdrawiam serdecznie
Super :-) Poproszę o materiały marzena.milczewska@gmail.com
OdpowiedzUsuńpozdrawiam
Świetne pomoce :)- aleksandrach92@tlen.pl
OdpowiedzUsuńDziękuję za udostępnianie wspaniałych pomocy i pomysłów. Czy można jeszcze prosić o przesłanie linku na danuta2525@o2.pl
OdpowiedzUsuńPozdrawiam Danuta
Świetne konspekty :) poproszę również o materiały s.mral@poczta.onet.pl
OdpowiedzUsuńPomoce są rewelacyjne, poproszę o link do pomocy marlena.gwardys@wp.pl
OdpowiedzUsuńŚwietne pomoce, często korzystam z Twojego bloga. Będę wdzięczna za materiały na adres grzelakmarta@interia.pl
OdpowiedzUsuńKawał dobrej roboty i zabawy dla dzieci :) gdybym mogła prosić o link do materiałów będę wdzięczna...
OdpowiedzUsuńchase-rainbow@tlen.pl
poproszę o materiały barbara.pol@interia.pl
OdpowiedzUsuńbardzo proszę o materiały, bo są naprawdę rewelacyjne. pozdrawiam ela.matczuk@wp.pl
OdpowiedzUsuńBardzo proszę o materiały. Świetne pomysły :)
OdpowiedzUsuńBardzo proszę o materiały świetne pomysły na zajęcia Dzieciaki będą zachwycone <3 agnieszka_btm@vp.pl
OdpowiedzUsuńbardzo proszę o materiały. sylwiaszarek@op.pl
OdpowiedzUsuńPoproszę o materiały beatakotyla@wp.pl
OdpowiedzUsuńScenariusz jak zwykle fantastyczny.
OdpowiedzUsuńPoprosze o materialy bartosz4408@.wp.pl
Scenariusze są rewelacyjne. Proszę o pomoce dydaktyczne na maila patrycja143@tlen.pl
OdpowiedzUsuńProszę o materiały e-raczkowiak@wp.pl
OdpowiedzUsuńScenariusz trochę zmodyfikuje i wykorzystam podczas hospitacji. Dziekuje za inspiracje!
Proszę o materiały paulis066@onet.pl
OdpowiedzUsuńBardzo proszę o materiały: anetadebinska@wp.pl :) Dziękuję za inspirację:)
OdpowiedzUsuńPoproszę o materiały w.natalia@onet.pl
OdpowiedzUsuńBardzo proszę o materiały : iwona_sosnierz@interia.pl
OdpowiedzUsuńSuper pomoce i super pomysły Poprosze
OdpowiedzUsuńPoproszę o materiały są super. kasiakowalska@gmail.com
OdpowiedzUsuńPoproszę o materiały :)
OdpowiedzUsuńproszę o materiały: milewska.patrycja@wp.pl
OdpowiedzUsuńPoproszę o materiały: paliwoda.patrycja@o2.pl
OdpowiedzUsuńRewelacyjne zajęcia. Napewno wykorzystam Pani pomysły.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
Poprosze materaiły moonia34@wp.pl
OdpowiedzUsuńświetne materiały mogę prosić o pomoce :)
OdpowiedzUsuńInspirujące scenariusze.Gratuluje pomysłów :). Proszę o pomoce lechkinga@interia.pl
OdpowiedzUsuńWitam, czy mogłabym prosić o pomoce dydaktyczne na maila: api_15@o2.pl
OdpowiedzUsuńBardzo proszę o materiały karolina.gurazda@poczta.onet.pl
OdpowiedzUsuńDzień dobry. Czy mogłabym poprosić o materiały? aisak49@gmail.com z góry dziękuję i pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńwitam, czy mogę prosić o materiały? Przybory toaletowe ol.z@poczta.fm
OdpowiedzUsuńWitam czy mogę poprosić o link do materiałów o higienie? z góry serdecznie dziekuję i pozdrawiam!
OdpowiedzUsuńWitam, czy można prosić link jeszcze o materiały ? :-)
OdpowiedzUsuńWitam, można prosić o materiały na adres olazapala17@wp.pl ? Z góry dziękuję :)
OdpowiedzUsuńWitam wspaniały pomysł na zajęcia:) Czy można jeszcze prosić o materiały olunia12121@gmail.com ? Pozdrawiam :)
OdpowiedzUsuńWitam, czy mogę prosić o materiały? malgosiabrykalska@onet.eu
OdpowiedzUsuńRewelacja :)
OdpowiedzUsuńbędę bardzo wdzięczna za materiały (przybory toaletowe+ząbki).
z góry dzięki!
pearlsorceress@gmail.com
SUper:):) mogę prosić na Moniak1988@wp.pl
OdpowiedzUsuńBardzo fajne i przydatne materiały, czy można też prosić o podesłanie?
OdpowiedzUsuńpaula.szklarz@gmail.com
Poproszę o materiały: maja.n@poczta.onet.eu
OdpowiedzUsuńWspaniały pomysł do przeprowadzenia zajęć. Z ogromną przyjemnością skorzystam z pomocy. agatadmaslowska@wp.pl
OdpowiedzUsuńSuper zajęcia. Czy mogę prosić o materiały? rpilichowska@op.pl Dziękuję Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńZajęcia świetne, pomysły na pewno wykorzystam podczas zajęć z moimi maluchami:) Czy mogę prosić o przesłanie materiałów na adres: edyta.widenska@gmail.com. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńWitam świetne materiały do zajęć z chęcią z nich skorzystam ;) kasiunia878@wp.pl Dziękuję i pozdrawiam ;)
OdpowiedzUsuńPoproszę o materiały! Pozdrawiam :)
OdpowiedzUsuńwlodarczykaneta13@gmail.com
Witam, super materiały :)) chętnie skorzystam :) diana.dawidziuk@gmail.com
OdpowiedzUsuńWitam. Świetne pomysły. Wspaniały scenariusz.
OdpowiedzUsuńCzy mogłabym prosić o materiały przybory toaletowe i ząbki?
Z góry dziękuje
Pozdrawiam
Witam. Nie mogę pobrać materiałów a bardzo by mi zależało
OdpowiedzUsuńWitam, czy mogę prosić o materiały? mój e-mail ewunia897@wp.pl
OdpowiedzUsuńPoproszę o materiały. Mój mail aniaferdynus@poczta.onet.pl
OdpowiedzUsuńWitam. Scenariusz zajęć rewelacyjny chętnie skorzystam. Bardzo mi zależy na materiałach do zajęć przybory toaletowe, czy mogę prosić o materiały: mój e - mail emila.81@tlen.pl
OdpowiedzUsuńBardzo kreatywne scenariusze! Czy można prosić o materiały? najbardziej zależy mi na przyborach toaletowych.
OdpowiedzUsuńmail: kingakania44@gmail.com
Witam,czy można prosić o materiały przybory toaletowe? Są extra:)
OdpowiedzUsuńWitam, czy można prosić o materiały i najbardziej zależy mi na przyborach toaletowych.
OdpowiedzUsuńMail:konradczarnacki@wp.pl
Dobry wieczór. Bardzo mi się podoba cały konspekt i wszystkie xałaczn8ki. Dosłownie wszystko! Bardzo proszę o przesłanie na mój adres mail: kasiamigiel@wp.pl
OdpowiedzUsuńZ góry bardzo dziękuję :)
Witam,
OdpowiedzUsuńBardzo by mi zależało na ilustracjach z przyborami toaletowymi właśnie mam 3 latki i tematykę o higienie, czy mogę prosić o przesłanie na maila
Mój adres alex2500@poczta.onet.pl
Dziękuję i pozdrawiam Aleksandra M.
Dzień dobry, bardzo proszę o materiały z przyborami. Moje sześciolatki będą zachwycone na piątkowych zajęciach. proszę o wysłanie na emaila justynachmiel96@gmail.com. Dziękuję !!
OdpowiedzUsuńDzień dobry,
OdpowiedzUsuńGratuluję pomysłowości! Konspekt świetny! Czy mogę prosić o przesłanie na emaila ilustracji z przyborami toaletowymi? Moj email: gofia0@op.pl. Dziękuję.
Przepraszam, miało być: gofia0@op.pl
OdpowiedzUsuńZa dużo tej higieny, a co za dużo to nie zdrowo. Powinno się uczyć dzieci, że bakterie mogą być również dobre i że te dobre walczyą z tymi złymi.
OdpowiedzUsuńCzy można prosić plakat?
OdpowiedzUsuńWitam czy mogę prosić na maila pomoce dydaktyczne ewelciakam@wp.pl
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem zabawa "czyste-brudne" nie jest najlepszym pomysłem gdyż nie przewiduje możliwości że dzieci wybiorą obrazek z brudnym dzieckiem. Ale to moje zdanie. Jeśli uważacie inaczej to też ok.
OdpowiedzUsuń