Współpraca

niedziela, 12 kwietnia 2015

W krainie muzyki- spotkanie z nutkami. Konspekt zajęcia w przedszkolu


II.

1."Kolorowe nutki"- zabawa rozwijająca spostrzegawczość .
Nauczyciel pokazuje dzieciom zapisy nutowe wybranych piosenek. Wyjaśnia, że muzykę
zapisuje się za pomocą nut. Następnie proponuje zabawę w kolorowe nutki.
Dzieci losują kartoniki z nutkami w czterech kolorach (czerwonym, zielonym, niebieskim,
żółtym – po kilka w danym kolorze). Poruszają się po sali w rytmie wystukiwanym na tamburynie. Podczas przerwy w grze dzieci z nutkami w takich samych kolorach odszukują się i siadają w jednym miejscu. Podczas powtórzeń zabawy dzieci zamieniają się kartonikami z nutkami tak, aby za każdym razem mieć nutkę w innym kolorze.




2. "Skaczące Nutki" - muzyka Barbara Kolago, słowa Dorota Gellner MP3 do ściagnięcia

Do przedszkola wpadły nutki,
wszystkie miały czarne butki,
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.

Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.

Poprosiły o mieszkanie
w dużym, czarnym fortepianie,
i biegały i skakały
po klawiszach czarno-białych.

Ta wysoko…

Nawet na leżakowaniu,
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.


3.„Zabawy na pięciolinii”-zabawa dydaktyczna.
Rozwijanie umiejętności przeliczania przedmiotów w zakresie dostępnym dziecku w aspekcie porządkowym.
Dz. umieszcza nakrętki- nuty na pięciolinii pod dyktando n-la; przelicza linie w aspekcie porządkowym.

Nauczycielka proponuje zabawę w komponowanie muzyki, każde dziecko otrzymuje swoją pięciolinię i zestaw 6 nutek ( nakrętek). Nauczycielka czyta wiersz, a zadaniem dzieci jest umieszczanie nutek zgodnie z jego treścią.

Pierwsza nutka, na pierwszej linii się ustawiła.
Druga nutka, na drugą linię wskoczyła.
Trzecia nutka, na trzeciej linii usiadła,
Czwarta nutka, na czwartą linie się wkradła.
Piata nutka, na piąta linię się wspięła,
A szósta nutka w powietrzu zawisała.









4. „Do re mi fa…”- ćwiczenia emisyjne.

5.„Znikające nutki”- zabawa ruchowa
Na dywanie leżą skakanki, ułożone na wzór pięciolinia i obręcze- brzuszki nutek, których jest o jedną mniej niż dzieci. Dzieci podejmują taneczna improwizację do piosenki „Skaczące nutki”. Na pauzę w muzyce, dzieci- nutkowe ogonki, muszą zająć miejsce w obręczach- brzuszkach. Dziecko, któremu nie udało się zająć miejsca w obręczy, siada na dywanie, a nauczyciel zabiera kolejny krążek. Identycznie, gra przebiega podczas każdej pauzy, aż na "polu bitwy" zostanie jedno dziecko- zwycięzca zabawy.





6. Klucz wiolinowy i nutki”- karta pracy. 
Ćwiczenia grafomotoryczne- rysowanie po śladzie.



7. „Muzyczna lina”- zabawa taneczna.
Dzieci wraz z nauczycielem trzymają się skakanki jedną ręką, tworzą koło i poruszają się w pokazany przez nauczyciela sposób przy muzyce (np. J. Straussa Marsz Radeckiego). Idą po kole w jedną stronę i w drugą. Trzymają oburącz skakankę – cwałują w jedną stronę i w drugą.
Wykonują kroki dostawne w jedną stronę i drugą. Naprzemiennie wystawiają nogi do przodu. Wykonują obroty w miejscu, opierając się plecami o skakankę.

5 komentarzy:

  1. Podoba mi się ta zabawa ruchowa... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się :) możecie spróbować ją przeprowadzić z Dusią w Waszym pięknym ogrodzie :)

      Usuń
  2. Bardzo fajny scenariusz:) A ta zabawa ze znikającymi nutkami jest świetna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciesze się Pani Ewelino, że przypadł Pani do gustu :)

      Usuń
  3. Bardzo fajny scenariusz:) A ta zabawa ze znikającymi nutkami jest świetna:)

    OdpowiedzUsuń