Zeszłoroczny scenariusz dla czterolatków, możecie znaleźć TUTAJ.
Tegoroczny konspekt, prezentuje poniżej :)
1. Nowy Rok – słuchanie wiersza Heleny Bechlerowej czytanego przez N.
Idzie Nowy Rok
Lasem, miastem, polem.
Za nim idzie czworo dzieci,
każde z innym parasolem.
Jeden parasol – niby łąka:
kwiaty na nim i biedronka.
A na drugim kłosy żyta,
mak jak płomyk w nich zakwita.
Na tym trzecim nie ma kłosów
ani kwiatów i biedronek,
tylko liście kolorowe –
złote, rude i czerwone.
Czwarty – pięknie haftowany,
srebrne gwiazdki błyszczą na nim.
Idzie Nowy Rok
lasem, miastem, polem...
Teraz nazwij wszystkie dzieci,
które niosą parasole!
2. Rozmowa z dziećmi na podstawie
ilustracji i treści wiersza.
Po wysłuchaniu wiersza dzieci odpowiadają na pytania
związane z treścią wiersza:
-Jak wyglądał pierwszy, drugi,
trzeci, ostatni parasol?;
- Jak miały na imię dzieci Nowego
Roku, które niosły parasole?;
- Dopasowywanie obrazków, kojarzących się z daną porą
roku do poszczególnych parasoli.
Rozmowa na temat charakterystycznych cech danej pory roku – omówienie kolorystyki, wyglądu szaty roślinnej, a w szczególności wyglądu drzew oraz zjawisk atmosferycznych.
Następnie N. prezentuje wyrazy do czytania globalnego: WIOSNA,
LATO, JESIEŃ, ZIMA.
Każdy wyraz prezentuje osobno, pokazując go dzieciom
głośno i wyraźnie odczytuje.
Następnie wskazuje wyraz i dzieci chórem
odczytują go.
- Dopasowywanie napisów do poszczególnych parasoli.
- Określanie pierwszej i ostatniej głoski w poszczególnych nazwach pór roku.
Pod parasolami N. umieszcza ilustracje przedstawiające miejsce o rożnych porach roku. Dzieci muszą umieścić ilustracje pod odpowiednim napisem.
- Określanie pierwszej i ostatniej głoski w poszczególnych nazwach pór roku.
Pod parasolami N. umieszcza ilustracje przedstawiające miejsce o rożnych porach roku. Dzieci muszą umieścić ilustracje pod odpowiednim napisem.
Rozmowa na temat charakterystycznych cech danej pory roku – omówienie kolorystyki, wyglądu szaty roślinnej, a w szczególności wyglądu drzew oraz zjawisk atmosferycznych.
2. „Pory roku” – zabawa ruchowa.
Każde dziecko ma szarfę w jednym z czterech kolorów:
żółtym, czerwonym, zielonym, niebieskim. N. wyjaśnia, że są to kolory pór roku:
lato – żółty, jesień – czerwony, zima – niebieski, wiosna – zielony.
Dzieci poruszają się w dowolny sposób po sali w
rytmie melodii piosenki Pory roku. Gdy muzyka milknie, dzieci ustawiają
się w czteroosobowych kółkach (w jednym kole ma się znaleźć czworo dzieci z
szarfami w czterech kolorach).
3. "Cztery pory roku drzewa:- praca plastyczna
Etap I- malowanie farbami tła
Wiosna- zielony, Lato- żółty, Jesień- czerwony, Zima- niebieski
Etap I- malowanie farbami tła
Wiosna- zielony, Lato- żółty, Jesień- czerwony, Zima- niebieski
4. Wyjście na spacer- zabawy na śniegu.
Dziewczynka z patyczkiem udawała Stary Rok :D |
Etap 2- ozdabianie
Wiosna- zielone listki i białe kwiatki (dziurkacz), Lato- czerwone jabłuszka ( kulki z bibuły),
Jesień- kolorowe listki klonu (dziurkacz), Zima-śnieg (kulki waty)
Fajny pomysł z tym drzewem, dziekuję za podpowiedź :)
OdpowiedzUsuńIlustracje do dopasowania do parasoli gdzie znajdę podpowiedz na chomikuj będą pod jakims hasłem ?
OdpowiedzUsuńprzykro mi, ale nie pamiętam skąd mam te obrazki :(
UsuńJuż znalazłam sa na chomikuj :), dziękuję buziaki
Usuńto super!
Usuń