Współpraca

czwartek, 28 maja 2020

Zabawy z tatą i mamą - propozycje aktywności w ramach zdalnego nauczania

Bo czas jest cenniejszy, gdy razem go spędzamy.
- powiedział synek do taty i mamy.



Tematyka tygodniowa: „ Święto naszych rodziców ”
Temat dnia:  „ Co lubimy robić razem ”

Proponowane aktywności:

1.Gimnastyka po angielsku.


2. "Z mamą i tatą" - ćwiczenia logopedyczne.

Potrzebne będzie lusterko dla dziecka.
R. czyta tekst ćwiczeń i demonstruje je dziecku powtarzając je kilkakrotnie.
Dziecko naśladuje ćwiczenia. R. pilnuje dokładnego ich wykonania przez dziecko.

Powitanie – przy szeroko otwartych ustach język – tata – wita się ze swoimi dziećmi – zębami, dotykając swoim czubkiem do każdego zęba: najpierw na górze, potem na dole.
Spacer – język oblizuje dookoła wargi: raz górną, raz dolną, spaceruje wokół ust.
Huśtawka – język – tata – huśta swoje dzieci: unosi się raz za górne, raz za dolne zęby.
Malowanie sufitu – język maluje sufit w domu, przesuwając się kilkakrotnie od górnych zębów w stronę gardła.
Kropeczki – czubek języka maluje kropeczki na suficie (dotyka podniebienia).
Buziaki – dzieci przesyłają buziaki dla mamy i taty przez mocne ściągnięcie warg.

3. "Nasza rodzina" - odgadywanie zagadek dotyczących rodziny

Poznajcie sami
– to pewna ważna pani,
co przytuli, kiedy płaczę,
nawet wtedy, gdy wilka zobaczę.
I tyle rzeczy potrafi zrobić sama!
To na pewno moja...
(mama)

To taki pan,
co potrafi naprawić kran.
Ogląda w telewizji mecze,
wtedy, gdy mama ciasto piecze.
I powiedział, że kiedyś zwiedzimy pół świata.
To na pewno mój...
(tata)

To taka starsza pani,
co kiedyś przyznacie sami,
że najwspanialsza jest na świecie
i świetne babeczki piecze.
Wczoraj przyniosła smakołyk dla kota Drapcia.
To na pewno moja...
(babcia)

To taki starszy pan,
co kiedyś wiele robił sam.
Teraz często mnie rozpieszcza,
ja natomiast mu pomagam
w rozwiązywaniu krzyżówek i zagadek.
To na pewno mój...
(dziadek)

Razem mieszkamy: ja, mama, tata.
Mam młodszą siostrę, starszego brata…
Każdy pamięta o urodzinach,
bo taka właśnie jest ma...
(rodzina)

4. "Co lubię robić z…" - wykonanie rysunku 

Potrzebne będą: kartka formatu A4, kredki, klamerki do suszenia prania,

R. zachęca dziecko do zastanowienia się nad tym, co najbardziej lubią robić z dowolnym członkiem swojej rodziny,
np. z mamą, tatą, babcią, dziadkiem czy rodzeństwem.
Następnie proponuje wykonanie rysunku.
Po wykonaniu zadania dziecko prezentuje pracę i opowiada o niej.
Na koniec dziecko przypina na dole swojego rysunku tyle klamerek, ile ma lat.

5.  "Mamo, tato, ile kroków do domu?" - zabawa ruchowa

Dziecko staje na końcu pokoju. Na drugim końcu pokoju staje rodzic, zwrócony plecami do dziecka.
Dziecko woła: Mamo, mamo, ile kroków do domu? (lub "Tato, tato").
Rodzic odwraca się i mówi, np.: Dwa kroki.
Dziecko przemieszczają się w stronę R., wykonując dwa kroki, głośno licząc.
Zabawa kończy się, kiedy dziecko dojdzie do rodzica i przekaże mu gorący uścisk.
Następnie dochodzi do zamiany ról.
Mama woła "synku, synku/ córeczko, córeczko ile kroków do domu" i robi dokładnie to, co wcześniej dz.

6.  "W co się bawię z mamą, a w co z tatą?" - burza mózgów. Wykonanie plakatu.

Potrzebne będą: wycięte z gazety postaci dziecka, kobiety i mężczyzny, karton lub duży arkusz papieru, mazak.

R. pyta dziecko: W co można bawić się z mamą, a w co z tatą?
Dzieci wypowiadają się.
R. spisuje pomysły na dużym kartonie z naklejonymi postaciami dziecka po środku i kobiety, po bokach dziecka.
Dz. może wykonać schematyczne rysunki pod napisami.

7.  Karta pracy, cz. 2, nr 55. "Nowe przygody Olka i Ady. A+"


Dzieci:
− oglądają obrazki,
− mówią, co robią Olek i Ada z rodzicami,
− opowiadają, jak spędzają wspólne chwile z rodziną.
− kończą kolorować rysunki serc według podanego wzoru (rytmu).

8. "W rodzinie" - zabawa rytmiczna z zastosowaniem rymowanki (K. Wilk).


Dziecko maszeruje za R. w danym kierunku. Rytmicznie stawia kroki i powtarza rymowankę:
"W rodzinie wszyscy się kochamy i zawsze sobie pomagamy "– głośno, cicho, wolno, szybko.

9. Karta pracy, cz. 1, nr 34. "Nowe przygody Olka i Ady. A+"


Dzieci:
− odczytują tekst wspólnie z R. (R. czyta wyrazy, a dzieci mówią nazwy obrazków),
− rysują po śladach szarych linii.

10. "Dom" - zabawa tematyczna.

Pobawcie się w dom, korzystając z dostępnych w pokoju dziecka zabawek.
Zamieńcie się rolami na czas zabawy: dziecko staje się rodzicem, a rodzic dzieckiem.
Czerpcie przyjemność ze wspólnego spędzania czasu :)

Udanej zabawy <3

***
Post powstał w ramach cyklu:

https://boberkowy-world.blogspot.com/search/label/Zdalne%20nauczanie


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz