Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,
cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,
a księżyc mruga oczkiem na niebie
do wszystkich ludzi, również do ciebie.
cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,
a księżyc mruga oczkiem na niebie
do wszystkich ludzi, również do ciebie.
Temat dnia: „Zabawy dzieci z różnych stron świata”
Proponowane aktywności:
1. "Równowaga" - zabawa ruchowa do piosenki
2. "Skąd jesteśmy i ile mamy lat? - zajęcia matematyczne.
"Nowe przygody Olka i Ady. A+"Karta pracy, cz. 2, nr 56 |
lub do odtworzenia na komputerze TUTAJ
Dzieci:
− oglądają obrazki i mówią o tym, co na nich widzą,
− mówią, w co ubrane są dzieci z różnych krajów,
− liczą palce, które pokazują dzieci,
− mówią, ile lat mają: Ada, Paloma, Diego i Kazuo.
3. "O kim mówię?" - zabawa na spostrzegawczość. Obrazki z karty pracy, cz. 2, nr 56.
R. raz jeszcze odczytuje imiona dzieci z obrazków i informuje, że Ada pochodzi z Polski, Paloma z Hiszpanii, Diego z Meksyku a Kazuo z Japonii.
R. opisuje wygląd wybranego dziecka z obrazka i podaje pierwszą sylabę jego imienia, dzieląc słowo na sylaby,
np. A-, Pa-, Die-, Ka-.
Dzieci dokańczają imię wypowiadając pozostałe sylaby z których się ono składa.
Następnie klaszczą tyle razy, z ilu sylab składa się całe imię i próbują podać liczbę tych sylab.
4. "Jesteśmy dziećmi"- improwizacja taneczna i śpiewanie piosenki
5. "Na placu zabaw" - karta pracy
"Nowe przygody Olka i Ady. A+"Karta pracy, cz. 2, nr 57 |
lub do odtworzenia na komputerze TUTAJ
Dzieci:
− słuchają rymowanki i imion dzieci.
− łączą obrazki dzieci z obrazkami sprzętów, z których korzystały podczas pobytu na placu zabaw.
R. kontynuuje rozmowę na temat obrazków z karty pracy. Pyta dziecko:
− Jakie są dzieci na całym świecie?
− Co to znaczy, że dzieci na całym świecie są takie same?
− Co najbardziej dzieci lubią robić?
6. "Dzieci na ziemi" - słuchanie wiersza A. Widowskiej
Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,
cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,
a księżyc mruga oczkiem na niebie
do wszystkich ludzi, również do ciebie.
Zulu z Afryki chodzi po drzewach,
a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.
Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,
na słoniu jeździ Hindus Namoko.
Dzieci się różnią kolorem skóry,
jednak są dumne ze swej kultury
i choć w dziwacznych mówią językach,
pragną się bawić, tańczyć i brykać!
Inka i Zulu, Bubu, Namoko –
chcą być kochane, śmiać się szeroko,
jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,
a zamiast wojen mieć tylko święta!
Niech wam się spełnią wszystkie marzenia –
tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.
Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
R. pyta dziecko:
− O jakim święcie była mowa?
− Jakie są dzieci na całym świecie?
− Co to znaczy, że dzieci na całym świecie są takie same?
− Co najbardziej lubią robić dzieci?
− Jakie imiona miały dzieci z wiersza?
Chętne dzieci wypowiadają imiona dzieci z wiersza, dzieląc je rytmicznie (na sylaby).
7. "Kolorowe dzieci" - zabawa taneczna do piosenki Majki Jeżowskiej
Zatańczcie wspólnie do piosenki:
8. "Zabawy dzieci z różnych stron świata"
Zapoznanie z kulturą innych krajów; poznawanie zabaw dzieci z różnych stron świata
- Afrykański taniec
Dzieci afrykańskie lubią tańczyć. Odtwórzcie filmik, posłuchajcie muzyki i spróbujcie naśladować taniec afrykańskich dzieci.
Jeśli podczas wczorajszych zabaw wykonaliście afrykańską spódniczkę, możecie ją założyć do tańca.
Powiedzcie, na jakich instrumentach wygrywana jest muzyka do afrykańskiego tańca?
- Psie zaprzęgi
Dzieci z obszarów arktycznych lubią śpiewać i opowiadać niezwykłe historie,
a także jeździć saniami w psich zaprzęgach.
Przy dźwiękach eskimoskich piosenek dla dzieci, pobawcie się w psie zaprzęgi.
R. chwyta koc za brzegi i delikatnie przesuwa dz. po dywanie.
Zabawę powtarzamy z zamianą ról - dziecko próbuje ciągnąć na "saniach" rodzica.
- Taniec w kimonie
Wykonajcie kimono z prześcieradła. Jeśli podczas wczorajszych zabaw zrobiliście wachlarze,
możecie je teraz wykorzystać.
Odtwórzcie filmik i spróbujcie zatańczyć jak dzieci na nim pokazane.
- Gry i zabawy z Chin
Czy poznaliście zabawy, które wywodzą się z Chin? Jeśli nie, to zerknijcie TUTAJ pkt. 6
Jeśli jest taka możliwość, zagrajcie z rodzicami w domino, ping ponga lub wyjdźcie na podwórko popuszczać latawiec.
9. "W co się bawią polskie dzieci?" - rozmowa na podstawie wiersza "Podwórko" J. Koczanowskiej
Na naszym podwórku wspaniała zabawa,
jest ławka, huśtawka i zielona trawa.
Jest piasek, łopatka i wiele foremek,
są piłki, skakanki, czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy, zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa to mnóstwo radości.
Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
R. pyta:
− Jakie zabawki znajdują się na podwórku?
− Co dostarcza dzieciom wspólna zabawa?
Na koniec R. egzekwuje od dzieci podanie informacji na temat ich własnej narodowości.
Zachęca dzieci do podania propozycji zabawy, w którą najchętniej lubią się bawić polskie dzieci.
R. organizuje tę zabawę.
10. Warte obejrzenia:
- Dzieci z różnych stron świata- bajka edukacyjna
- Dzieci z różnych stron świata: ich domy i zabawy - prezentacja
- Dzieci - piosenka
- Plac zabaw - piosenka
Udanej zabawy <3
***
Post powstał w ramach cyklu:
***
Post powstał w ramach cyklu:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz