Mimo, iż święto Halloween dotarło do Polski nie tak dawno temu, to nie na długo rozgościło się w naszych konserwatywnych progach.
Jednakże, zajęcia z języka angielskiego, moim zdaniem są idealnym miejscem na to, by zaprezentować dzieciom tradycję innych krajów, a zwłaszcza tego, którego język poznają. Ale...
No właśnie, jak zawsze przy nieco kontrowersyjnych tematach, pojawia się jakieś ale...
Dlatego by nie wchodzić w niepotrzebne konflikty, zarówno z rodzicami jak i często z dyrekcją, warto rozważyć obchody Dnia Dyni. To wspaniała alternatywa dla anglosaskiej maskarady, dla której dynia jest jednym z wiodących symboli ;)
Dlatego podrzucam Wam moje pomysły na przeprowadzenie zabaw w języku angielskim, w których tematem przewodnim będzie dynia :)
Jako, że jedną z nowoczesne metod nauki języka angielskiego, wykorzystaną na zajęciach prowadzonych w oparciu o mój autorski program “English is fun” jest multisensoryczna nauka języka angielskiego w przedszkolu, proponowane przeze mnie zabawy, będą właśnie uwzględniały wykorzystanie różnych kanałów sensorycznych.
Poznawanie świata za pomocą wszystkich zmysłów, zwłaszcza u małych dzieci, jest niejako rzeczą naturalną. Wykorzystanie tego podejścia w nauce języka angielskiego zdaje się być oczywiste, ale czy tak jest? Niestety większość nauczycieli językowych zapomina o tym.
Dlatego ja przypominam :D
m.in., że
podstawą do nauczania polisensorycznego jest rozróżnienie trzech głównych kanałów sensorycznych: wzrokowy, słuchowy i kinestetyczny. Preferowany przez dziecko kanał, decyduje o tym, w jaki sposób prezentowane informacje są najlepiej przyswajane i zapamiętywane. W dużej grupie przedszkolnej, w krótkim czasie trwania zajęć, ciężko jest dotrzeć indywidualnie do każdej jednostki. Dlatego, by odpowiedzieć na potrzeby wszystkich odbiorców w tym samym czasie i miejscu, nauczyciel języka powinien w trakcie prowadzenia zajęć wykorzystać wszystkie trzy kanały sensoryczne, tak, by każdy, niezależnie od dominującego u niego systemu, znalazł coś dla siebie. Dodatkowy atut w nauczaniu metodą multisensoryczną, już abstrahując od preferowanych kanałów sensorycznych, stanowi fakt, iż bodźce, które odbiera przedszkolak podczas zabaw wykorzystujących jego wszystkie zmysły, przetwarzane są w różnych ośrodkach mózgu, co wpływa na większą jego aktywność, znacznie lepiej pobudzając procesy uczenia się, niż miałoby to miejsce w przypadku wykorzystania tylko jednego zmysłu. Do tego dochodzi fakt, iż zajęcia prowadzone metodą multisensoryczną są dla dzieci bardziej atrakcyjne :)
Tak naprawdę, koncepcje związane z wielozmysłowym nauczaniem nie są niczym nowym. Metody VAK (visuality, auditory, kinesthetic - czyli patrzenie, słuchanie, działanie/dotyk) pojawiły się już na początku XX wieku. Dopiero popularyzacja metody Marii Montessori, spowodowała, że coraz więcej nauczycieli, pedagogów czy samych rodziców, przestaje postrzegać proces edukacji jako standardowe uczenie się.
Dla przedszkolaków, nauka ma być zabawą, ma pozwolić na odkrywanie świata, poznawanie go a nie uczenie się go tylko z książek czy bajek. I właśnie multisensoryczna nauka, także w przypadku języka angielskiego jest idealnym rozwiązaniem, odpowiadającym potrzebom dzieci w wieku przedszkolnym, o czym możecie się przekonać, chociażby korzystając z moich propozycji :)
Co do zawartości pakietu Pumpkin Day, to tak jak w przypadku wcześniejszych, tygodniowych pakietów tematycznych: What's your name?, Colours i Fruit, w aktualnym pliku pdf znajdziecie również:
Kartkę z zeszytu z tematem słownictwem i tematycznymi piosenkami :)
Zabawy dopasowane do dwóch grup wiekowych:
przykładowe zdjęcia, które pomogą Wam nieco zobrazować przebieg aktywności:
dodatkowe wskazówki co do przeprowadzania zabaw:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz