Zabawę rozpoczynamy od wspólnego układania tych obrazków, które do siebie pasują. Następnie wspólnie z dzieckiem staramy się nazwać grupy przedmiotów. W razie problemów, naprowadzamy dziecko, by samo postarało się nazwać daną grupę. Zabawę można powtórzyć kilka razy, by utrwalić nazwy poszczególnych grup. Kartę można też wydrukować i dać dziecku do wycięcia obrazki, by ponaklejało je na kolorowej kratce w celu utrwalenia.
Kolejny etap zabawy, to wskazywanie obrazków, które nie pasują do reszty.
Zaczynamy od najbardziej oczywistych układów, po czym zgodnie z zasadą stopniowania trudności, przechodzimy do trudniejszych kombinacji.
Gdy już zauważymy, ze maluch zaczyna sobie nieźle radzić ze wskazywaniem tego, co do reszty nie pasuje i oczywiście z wyjaśnianiem, DLACZEGO ten akurat obrazek nie pasuje, możemy rozszerzyć kategorie przedmiotów i stopniowo wprowadzać je do zabawy.
Dla utrwalenia, możemy wprowadzić także karty pracy.
Karty do klasyfikacji Źródło: chomikuj.pl
Urządzenia domowe
Środki transportu
Przybory szkolne
Instrumenty
Narzędzia
Jedzenie
Zabawki
Ubrania
Warzywa
Owoce
Rośliny
Słodycze/jedzenie
To, co Pani proponuje stoi w sprzeczności z wiedzą naukową. Tak można naprawdę krzywdę zrobić. Proponuję zajrzeć do publikacji prof. Gruszczyk-Kolczyńskiej, tam wszystko jest dobrze wyjaśnione.
OdpowiedzUsuńprosiłabym o wskazanie konkretnych przykładów, w których występują błędy :)
UsuńNie zgadzam się ze Smoczarka, proponowane ćwiczenia leżą u podstaw Metody Krakowskiej i chętnie skorzystam z załączonych materiałów. Serdecznie dziękuję.
UsuńCzy chodzi o to, że grzyb nie jest rośliną?
OdpowiedzUsuń