Współpraca

poniedziałek, 20 lutego 2017

Zabawy z balonami- konspekty zajęć dla 3-latków


                                            „Bal baloników”- konspekt zajęć dla 3 latków

I.
 
1. „Karnawał”- przypomnienie wiadomości z dnia poprzedniego.

2. "Baloniki"- ćwiczenie oddechowe. 

Nadmuchiwanie balonów przez dzieci. Rozwijanie pojemności płuc.

II.

1. „Bal baloników”- osłuchanie z piosenką z płyty „Elementarz piosenki”- cz. 3

Był sobie raz balonik
Niebieski w kropki złote
Nie umiał wcale latać
Choć wielką miał ochotę

Aż przyszła noc gwiaździsta
Noc tańca i muzyki
Tej nocy sam karnawał
Rozdawał baloniki

Na złotych były nitkach,
Na cienkich, srebrnych sznurkach
Fruwały i tańczyły
Leciutko niby piórko

Już całe miasto tańczy
Walczyka w takt muzyki
Wirują nad głowami
Wesołe baloniki


3. Rozmowa nt. treści piosenki.
Zapoznanie z głównym bohaterem zajęć- balonem

4. "Taniec z balonami" - zabawa ruchowa przy piosence. 


Dzieci w parach; każda ma balon, z którym będzie tańczyć, trzymając go między głową, brzuchem, plecami.

5. "Balonowe bębenki"- wygrywanie rytmów

Dzieci siedzą na krzesłach w kółku, balon wkładają między kolana. Nauczyciel rozdaje dzieciom po 2 pałeczki. Dzieci wygrywają wysłuchany rytm na "bębenkach". Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

6. „Baloniku leć”- ćwiczenia oddechowe.

Dzieci siedzą w kole. Rozdaję balony z przywiązanymi sznurkami. Trzymając za sznurek, dzieci dmuchają, żeby wprawić balony w ruch.

7. „Zabawy ruchowe z balonami"

- odbijanie balonika przez każde dziecko tak, aby nie spadł na podłogę,
- dzieci ustawione w kole przekazują sobie balonik w trakcie trwania piosenki.
W pewnym momencie n-l zatrzymuje nagranie a osoba, u której zostanie balonik, odpada z zabawy;
- kopanie baloników do bramki zrobionej np. z obręczy opartej o ścianę.

8. "Balonik"- zabawa popularna

Baloniku nasz malutki,
Rośnij duży, okrąglutki.
Balon rośnie, że aż strach,
Przebrał miarę no i bach!


Filmik z zabawami, które realizowane były na podstawie tego konspektu znajdziecie TUTAJ

  **********************************************************************************                                     
„Balonowe zabawy”- konspekt zajęć dla 3 latków

I.

1. „Balony” zabawa wg B. Formy

Dzieci zajmują dowolne miejsca w sali. Przechodzą do przysiadu, głowa swobodnie opuszczona między kolana. Słychać cicho płynącą muzykę z płyty CD.
Kiedy muzyka staje się coraz głośniejsza, dzieci "balony" powoli wciągają powietrze nosem, przechodzą do pozycji stojącej, wyciągają ręce nad głowę "balony są duże".
Muzyka zostaje gwałtownie przerwana "balony pękają" dzieci przechodzą do pozycji wyjściowej, energicznie wypuszczają powietrze ustami.

II.

1. „Jaki jest balon"- zabawa dydaktyczna. 
Rozwijanie umiejętności podawania cech charakterystycznych dla danych przedmiotów.

Dzieci trzymają w rękach nadmuchane balony i próbują podać jedną cechę, którą owy balon się charakteryzuje.
W razie ewentualnych problemów, n-l może dzieci naprowadzać, każąc skupić się np. na:
- kolorze, wielkości, grubości, ciężarze, odczuciach zmysłowych: jaki jest w dotyku, jaki ma zapach, itp.

2. "Który balon schowałam?" - zabawa rozwijająca spostrzegawczość

Na tablicy przypięte 6 balonów w różnych kolorach.
Dzieci określają miejsce kolejnych balonów.
Na polecenie, dzieci zamieniają się w żółwie, które chowają się do swoich skorupek- zasypiają. Odpinamy 1 balon. Gdy żółwie się budzą, mówią, który balon został schowany. Zabawę powtarzamy kilka razy.


3. „Balonowe rodzinki”- tworzenie zbiorów z balonów na podstawie danej cechy: koloru, kształtu

Zabawa wprowadzająca na dywanie: klasyfikowanie sylwet balonów wg podanej cechy.


Dzieci otrzymują sylwety balonów w kształcie serca i owalu i w 4 kolorach.
Podczas gry na tamburynie, baloniki fruwają swobodnie po sali.
Gdy tamburyno milknie, a n-l puszcza piosenkę "Bal baloników", dzieci tworzą pary/koła baloników w tym samym kolorze. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Przy kolejnej wersji, dzieci wymieniają się sylwetami i tworzą pary/koła baloników o tym samym kształcie.


4.„Gdzie jest balonik?” – zabawa dydaktyczna 
Określenie położenia balonika względem krzesła. Rozwijanie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni (na, pod, za, w, obok, nad) 


5. "Balonowe wzory i rytmy" – zabawa dydaktyczna/ ew. praca indywidualna.

Każde dziecko otrzymuje od Nauczyciela kartkę, na której jest odtworzony rytm balonikowy( najlepiej jak każde dziecko ma inny). Układają balony (dostały wycięte) wg podanego rytmu na kartce.

*Do wykonania balonowych rytmów, można wykorzystać poniższe szablony z zabawy "Balonowe rodzinki"

6. "Ja i mój balonik"- zabawa kreatywna

Wybranie sobie balonika i dorysowanie mu flamastrem minki, odpowiadającej na pytanie,czy podobały się dziecku i balonikowi dzisiejsze zabawy w przedszkolu, czy jest wesoły czy smutny. Dziecko zabiera balonik do domu.


Filmik z zabawami, które realizowane były na podstawie tego konspektu znajdziecie TUTAJ

Przy opracowywaniu konspektów, korzystałam z następujących źródeł:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz