Współpraca

sobota, 25 lutego 2017

Zwierzęta domowe/ Kot- konspekty i pomoce do zajęć dla 3-latków

W ubiegłym tygodniu rozgościły się u nas domowe zwierzaki :) Było ciekawie, twórczo i wzruszająco... Dlaczego?? Zobaczycie sami już niebawem;) Póki co, prezentuję dwa pierwsze konspekty z zająć wraz z pomocami do zgarnięcia :D Po weekendzie spodziewajcie się kolejnych wpisów. To co? Zaczynamy przygodę ze zwierzętami domowymi??


Poniedziałek

II.
1. Słuchanie wiersza  B. Forma: Przyjaciel

Marzy Ania o piesku,
o kotku marzy Tomek.
Jurek chce mieć królika,
a świnkę morską Romek.

Każdy chce mieć przyjaciela,
dużego lub małego.
Zajmować się nim ciągle,
przytulić się do niego.


2. Rozmowa na temat treści wiersza
- rozpoznawanie i nazywanie znanych dzieciom zwierząt domowych, wzbogacenie słownictwa

- Jakie zwierzęta chciały mieć dzieci z wiersza?
- Kto z Was ma jakieś zwierzątko w domu?
- Czy każde zwierzę może mieszkać z nami w domu?

3. "Domowy zwierzyniec"– nazywanie zwierząt na obrazkach i rozpoznawanie domowych
- kształtowanie umiejętności dzielenia nazw zwierząt domowych na sylaby



4. "Zwierzątka na spacerze"- zabawa ruchowa
- rozwijanie umiejętności czworakowania

Poruszanie się po sali w rytm muzyki.

5. „Dopasuj cienie”- zabawa rozwijająca percepcję wzrokową 


6.”Własny kąt”- omówienie miejsc, w których zwierzęta domowe wypoczywają 
- wzbogacanie słownictwa poprzez wprowadzenie terminów: akwarium, legowisko, klatka, drapak, terrarium


III.
1.  "Dopasuje cienie"- karta pracy

***********************************************************************************
Wtorek

I.  
1. "Własny kąt"- karta pracy 

 
II. 
1. „My jesteśmy kotki dwa”- nauka piosenki i zabawa w kole.
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy

               

1. My jesteśmy kotki dwa, - uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2x1
każdy z nas dwa uszka ma. / 2x - robienie uszek z dłoni i zginanie ich
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z nas dwa uszka ma.- robienie uszek z dłoni i zginanie ich

2. My jesteśmy kotki dwa, - uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2x1
każdy z nas dwa oczka ma. / 2x- wskazywanie na swoje oczy
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z nas dwa oczka ma.- wskazywanie na swoje oczy

3. My jesteśmy kotki dwa, - uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2x1
Każdy z nas wąsiki ma. /2x- układanie z placów wskazujących wąsów
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z nas wąsiki ma.- układanie z placów wskazujących wąsów

4. My jesteśmy kotki dwa, - uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2x1
każdy z nas pazurki ma. /2x- drapanie po dywanie
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z nas pazurki ma.- układanie z placów wskazujących wąsów

5. My jesteśmy kotki dwa, - uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2x1
każdy z nas dwie łapki ma. /2x- pokazywanie dłoni i machanie nimi
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z dwie łapki ma.- pokazywanie dłoni i machanie nimi

2.  "Co z kotem nam się kojarzy"- zabawa rozwijająca logiczne myślenie.

 Uzupełnianie planszy o obrazki, które kojarzą się z kotem.


 3. "Dzień kota Fifka"- opowieść ruchowa
- pobudzanie dziecięcej wyobraźni i świadomości własnego ciała

Nauczyciel zaprasza wszystkie dzieci umówionym sygnałem. Każdemu dziecku przykleja do koszulki naklejkę z kotem i mówi: Kto dostał naklejkę z kotem, zamienia się w kota Fifka. Nauczyciel opowiada, a dzieci naśladują zachowanie kota. Przykładowa opowieść:
"Opowiem wam dzisiaj, co lubi robić kotek Fifek. Kot Fifek lubi spać. Położył się na dywanie. Najpierw spał na jednym boku, później na drugim boku, a później na plecach (dzieci kładą się na podłodze, leżą na boku, przekręcają się n a drugi bok, leżą na plecach). Kiedy już się wyspał, poczuł głód. Postanowił pójść do swojej miski i coś zjeść (idą na czworaka w różnych kierunkach, zatrzymują się i naśladują wylizywanie miski). Najedzony kot Fifek postanowił pójść na spacer. Wyszedł na podwórko i wdrapał się na drzewo (w przysiadzie naśladują powolne wspinanie się na drzewo, przechodząc do pozycji stojącej, we wspięciu na palcach). Ale drzewo było duże, a kot mały. Nie udało mu się wejść. Usiadł pod drzewem i smutno miauczy (siadają i naśladują miauczenie kota). Po chwili znowu zaczął spacerować po podwórku (chodzą na czworaka w różnych kierunkach, przekraczają lub omijają przeszkody – rozłożone poduszki). Potem położył się na brzuchu i obserwował okolicę (leżą na brzuchu, opierają dłonie na podłodze, prostują ręce i unoszą głowy jak najwyżej, spoglądają raz w jedną, raz w drugą stronę). Późno już, jestem bardzo zmęczony – pomyślał Fifek – wracam do domu. Czas spać (kładą się na podłodze i zwijają w kłębek).

4. "Kocie zwyczaje"- mówienie zachowań kotów na podstawie wcześniejszej zabawy

5.  "Myszka"- masażyk relaksacyjny
Nauczyciel mówi tekst i wykonuje ruchy na plecach jednego dziecka. Dzieci w parach naśladują te ruchy.

Cicho, cichuteńko, w puszystej kurteczce - powoli dotykają pleców partnera
chodziła raz myszka po gładkiej półeczce.-  w poziomie,
Znalazła ser żółty, ząbkami go zjadła, ściskają plecy, - delikatnie szczypią,
strzepnęła okruszki, szybko klepią plecy, - naśladują strzepywanie,
w kąciku usiadła, okruszki zebrała, - naśladują zbieranie okruszków jedną ręką,
ząbkami je zjadła. - delikatnie, powoli szczypią,
Po gładkiej półeczce chodziła w kurteczce. - głaszczą, przesuwając ręce ku bokom.


III
1. „Koty i płot” – zabawa dydaktyczna, 
- posługiwanie się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni: na, przed, z boku

Nauczyciel zaprasza dzieci do stolika i rozdaje im karty „Koty i płot”. Dzieci wykonują polecenia nauczyciela, który sprawdza poprawność wykonania zadania. Pomaga dzieciom, które mają trudności. Zabawę można powtarzać kilkakrotnie, zgodnie z zainteresowaniem dzieci.



 Przy tworzeniu konspektów korzystałam z :
 - wujka Google ;)
- Przedszkole trzylatka-  Przewodnik metodyczny, cz. 1. Mac Edukacja
 - Kolekcja przedszkolaka - Plan pracy i szkice zajęć, cz. 2 . Trzylatki. Nowa Era

Kochani, pomoce do zajęć o kocie, można pobrać bezpośrednio z bloga, klikając na zdjęcie i prawym przyciskiem myszy "zapisz obraz jako".

Natomiast pomoce do zajęć wprowadzających, czyli plansze ze zwierzętami, ich "domkami", cienie i karty pracy, otrzymacie ode mnie, jeśli zostawicie komentarz na Boberkowy Facebooku, pod postem reklamującym ten wpis :)


23 komentarze:

  1. Dużo fajnych zabaw,ilustracji ,piosenek Zawsze ciekawe o inspirujące 😀Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe pomysły! Na pewno wykorzystam z moimi maluszkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będzie mi niezmiernie miło, jeśli na swoich zajęciach pojawią się pomysły z tego konspektu :)

      Usuń
  3. bardzo mi się podoba piosenka kotkowa

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Pani blog !!! Zawsze mnie Pani zainspiruje i nie mogę doczekać się kiedy i my będziemy mieli zajęcia dotyczące zwierząt. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za miłe słowa! <3 i życzę owocnych zajęć :)

      Usuń
  5. Świetny blog! Bardzo często na niego zaglądam i chętnie czytam! Dziękuję za inpiracje! pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! a ja cieszę się, że mam takich fantastycznych czytelników :) <3

      Usuń
  6. a ja dziękuję za przemiły komentarz! <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe zajęcia. Ma Pani dużo różnych pomysłów i ogromną wiedzę. Dzieciaki mają szczęście, że mają taką Panią Nauczyciel :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, dziękuję za tak miłe słowa <3

      Usuń
  8. Super blog, przejrzałam każdą zakładkę :) Mogłabym wykorzystać część z materiałów w swojej pracy? Karolina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Karolino, po to one są :) proszę śmiało się częstować <3

      Usuń
  9. Pomocne, skorzystam. dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cała przyjemność po mojej stronie :) <3

      Usuń
  10. Jak zwykle wszystko dopięte na ostatni guzik! Gratuluję i pomysłów i świetnego wykonania! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za miłe słowa i cieszę się, że się podobało <3

      Usuń
  11. Jestem młodym nauczycielem i z pewnością Pani propozycje będą inspiracją do zorganizowania doskonałych zajęć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo miło mi to słyszeć :) i życzę samych sukcesów w pracy zawodowej :) <3

      Usuń
  12. świetne pomysły, dużo inspiracji do zajęć:)

    OdpowiedzUsuń