Szukacie pomysłu na ciekawe zajęcia dla przedszkolaków z kociakami w roli głównej?
Koniecznie zerknijcie na dalszą część postu :D
Wtorek
I.
1. "Własny kąt"- karta pracy
II.
1. „My jesteśmy kotki dwa”- nauka piosenki i zabawa w kole.
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
każdy z nas dwa uszka ma. / 2x - robienie uszek z dłoni i zginanie ich
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z nas dwa uszka ma.- robienie uszek z dłoni i zginanie ich
2. My jesteśmy kotki dwa, - uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2x1
każdy z nas dwa oczka ma. / 2x- wskazywanie na swoje oczy
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z nas dwa oczka ma.- wskazywanie na swoje oczy
3. My jesteśmy kotki dwa, - uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2x1
Każdy z nas wąsiki ma. /2x- układanie z placów wskazujących wąsów
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z nas wąsiki ma.- układanie z placów wskazujących wąsów
4. My jesteśmy kotki dwa, - uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2x1
każdy z nas pazurki ma. /2x- drapanie po dywanie
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z nas pazurki ma.- układanie z placów wskazujących wąsów
5. My jesteśmy kotki dwa, - uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2x1
każdy z nas dwie łapki ma. /2x- pokazywanie dłoni i machanie nimi
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z dwie łapki ma.- pokazywanie dłoni i machanie nimi
2. "Co z kotem nam się kojarzy"- zabawa rozwijająca logiczne myślenie.
Uzupełnianie planszy o obrazki, które kojarzą się z kotem.
3. "Dzień kota Fifka"- opowieść ruchowa
- pobudzanie dziecięcej wyobraźni i świadomości własnego ciała
Nauczyciel zaprasza wszystkie dzieci umówionym sygnałem. Każdemu dziecku przykleja do koszulki naklejkę z kotem i mówi: Kto dostał naklejkę z kotem, zamienia się w kota Fifka. Nauczyciel opowiada, a dzieci naśladują zachowanie kota.
Przykładowa opowieść:
"Opowiem wam dzisiaj, co lubi robić kotek Fifek. Kot Fifek lubi spać. Położył się na dywanie. Najpierw spał na jednym boku, później na drugim boku, a później na plecach (dzieci kładą się na podłodze, leżą na boku, przekręcają się n a drugi bok, leżą na plecach). Kiedy już się wyspał, poczuł głód. Postanowił pójść do swojej miski i coś zjeść (idą na czworaka w różnych kierunkach, zatrzymują się i naśladują wylizywanie miski). Najedzony kot Fifek postanowił pójść na spacer. Wyszedł na podwórko i wdrapał się na drzewo (w przysiadzie naśladują powolne wspinanie się na drzewo, przechodząc do pozycji stojącej, we wspięciu na palcach). Ale drzewo było duże, a kot mały. Nie udało mu się wejść. Usiadł pod drzewem i smutno miauczy (siadają i naśladują miauczenie kota). Po chwili znowu zaczął spacerować po podwórku (chodzą na czworaka w różnych kierunkach, przekraczają lub omijają przeszkody – rozłożone poduszki). Potem położył się na brzuchu i obserwował okolicę (leżą na brzuchu, opierają dłonie na podłodze, prostują ręce i unoszą głowy jak najwyżej, spoglądają raz w jedną, raz w drugą stronę). Późno już, jestem bardzo zmęczony – pomyślał Fifek – wracam do domu. Czas spać (kładą się na podłodze i zwijają w kłębek).
4. "Kocie zwyczaje"- mówienie zachowań kotów na podstawie wcześniejszej zabawy
5. "Myszka"- masażyk relaksacyjny
Nauczyciel mówi tekst i wykonuje ruchy na plecach jednego dziecka. Dzieci w parach naśladują te ruchy.Cicho, cichuteńko, w puszystej kurteczce - powoli dotykają pleców partnera
chodziła raz myszka po gładkiej półeczce.- w poziomie,
Znalazła ser żółty, ząbkami go zjadła, - ściskają plecy, delikatnie szczypią,
strzepnęła okruszki, - szybko klepią plecy, naśladują strzepywanie,
w kąciku usiadła, okruszki zebrała, - naśladują zbieranie okruszków jedną ręką,
ząbkami je zjadła. - delikatnie, powoli szczypią,
Po gładkiej półeczce chodziła w kurteczce. - głaszczą, przesuwając ręce ku bokom.
III
1. „Koty i płot” – zabawa dydaktyczna,
- posługiwanie się określeniami "mały i duży" oraz dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni: nad, pod
Nauczyciel zaprasza dzieci do stolika i rozdaje im karty „Koty i płot”. Dzieci słuchaj a rymowanki i naklejają kotki zgodnie z jej treścią. Na koniec utrwalają sobie pojęcia "nad i pod", mówiąc, gdzie znajdują się poszczególne kotki. Nauczyciel sprawdza poprawność wykonania zadania. Pomaga dzieciom, które mają trudności.
Był sobie mały kotek, co skoczył nad płotek.
Był też i duży kotek, co schował się pod płotek.
Teraz dwa kotki bawią się wokół płotka.
Powiedz, gdzie możemy znaleźć małego, a gdzie dużego kotka?
Kochani,
pomoce do zajęć o kocie można pobrać bezpośrednio z bloga,
klikając na
zdjęcie i prawym przyciskiem myszy "zapisz obraz jako".
Klikając w poniższe linki, znajdziecie inne pomysły na zajęcia, dotyczące tematyki zwierząt domowych :)
Dużo fajnych zabaw,ilustracji ,piosenek Zawsze ciekawe o inspirujące 😀Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów
OdpowiedzUsuńdziękuję Pani Iwonko <3
Usuńsuper !!!
OdpowiedzUsuń:D
Usuńwspaniałe pomysły! Na pewno wykorzystam z moimi maluszkami :)
OdpowiedzUsuńbędzie mi niezmiernie miło, jeśli na swoich zajęciach pojawią się pomysły z tego konspektu :)
Usuńbardzo mi się podoba piosenka kotkowa
OdpowiedzUsuńUwielbiam Pani blog !!! Zawsze mnie Pani zainspiruje i nie mogę doczekać się kiedy i my będziemy mieli zajęcia dotyczące zwierząt. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńdziękuję za miłe słowa! <3 i życzę owocnych zajęć :)
UsuńŚwietny blog! Bardzo często na niego zaglądam i chętnie czytam! Dziękuję za inpiracje! pozdrawiam :)
OdpowiedzUsuńdziękuję! a ja cieszę się, że mam takich fantastycznych czytelników :) <3
Usuńa ja dziękuję za przemiły komentarz! <3
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawe zajęcia. Ma Pani dużo różnych pomysłów i ogromną wiedzę. Dzieciaki mają szczęście, że mają taką Panią Nauczyciel :)
OdpowiedzUsuńoj, dziękuję za tak miłe słowa <3
UsuńSuper blog, przejrzałam każdą zakładkę :) Mogłabym wykorzystać część z materiałów w swojej pracy? Karolina
OdpowiedzUsuńPani Karolino, po to one są :) proszę śmiało się częstować <3
UsuńPomocne, skorzystam. dziękuję:)
OdpowiedzUsuńcała przyjemność po mojej stronie :) <3
UsuńJak zwykle wszystko dopięte na ostatni guzik! Gratuluję i pomysłów i świetnego wykonania! Pozdrawiam :)
OdpowiedzUsuńdziękuję za miłe słowa i cieszę się, że się podobało <3
UsuńJestem młodym nauczycielem i z pewnością Pani propozycje będą inspiracją do zorganizowania doskonałych zajęć
OdpowiedzUsuńbardzo miło mi to słyszeć :) i życzę samych sukcesów w pracy zawodowej :) <3
Usuńświetne pomysły, dużo inspiracji do zajęć:)
OdpowiedzUsuńPani blog jest dla mnie kopalnią pomysłów i inspiracji:)
OdpowiedzUsuńPozdrawi
dziękuje <3
UsuńCzęsto do Pani zaglądam po inspiracje :) I tym razem się nie zawiodłam . Diękuję :))
OdpowiedzUsuńŚwietne pomoce!
OdpowiedzUsuńBardzo inspirujące. Cieszę się, że są tacy nauczyciele, którzy swoją kreatywnością i pasją dzielą się z innymi.
OdpowiedzUsuńŚwietny blog <3 uwielbiam tutaj zaglądać. Jestem młodym nauczycielem i czasem brakuje pomysłów a tutaj same skarby <3
OdpowiedzUsuńBardzo inspirujące :-) jestem bibliotekarką i chętnie skorzystam z pani pomysłów na zajęciach z maluchami :-)
OdpowiedzUsuńsuuuper,dzięki za natchnienia do pracy z Krasnalami
OdpowiedzUsuńSystematycznie wchodzę na Pani blog i zawsze znajdę coś interesującego do zajęć.Supet pomysły
OdpowiedzUsuńJak zawsze świetne scenariusze :) na pewno skorzystam przy okazji najbliższych zajęć;) Bardzo dziękuję i pozdrawiam
OdpowiedzUsuńBardzo fajny scenariusz, wykorzystam na pewno pomysły w nim zawarte na zajęciach z maluszkami, pozdrawiam
OdpowiedzUsuńNajwspanialszy blog!!:)
OdpowiedzUsuńProste ale jednocześnie wspaniałe pomysły na zajęcia i to nie tylko z przedszkolakami, ale też dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, skarbnica pomysłów na felinoterapię
OdpowiedzUsuńW sumie u mnie do zawsze były koty więc całą rodzina jest do nich bardzo przyzwyczajona. Muszę przyznać, że ja również jak czytałam o kocie szylkretowym https://abc-kot.pl/kot-szylkretowy-jakiego-jest-koloru/ to na pewno na początku ciężko jest trafić jakiego koloru on jest.
OdpowiedzUsuńBardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.
OdpowiedzUsuń