Współpraca

wtorek, 28 lutego 2017

Pies i kot- praca plastyczna. Origami płaskie z koła

Jako podsumowanie tematyki o zwierzętach domowych, do której konspekty z zajęć dla 3-latków znajdziecie w  linkach: Wprowadzenie TUTAJ, Kot TUTAJ, Pies TUTAJ, Dbamy o zwierzęta TUTAJ, moje maluszki wykonały prace plastyczną inspirowaną pomysłem znalezionym przeze mnie w Internetach.
Była to dla nich całkowita nowość, bo po raz pierwszy wykonywaliśmy pracę techniką origami.
Muszę przyznać, że dały radę te moje pociechy :) Prace tworzone była wg wzoru wykonanego przeze mnie, ale sami powiedzcie, że świetnie im one wyszły :D Musze nadmienić, że portrety piesków zostały w 100% wykonane przez dzieci, mój jedyny wkład polegał na tym, że wskazałam im palcem na kartce papieru, gdzie mają przykleić pierwsze koło. Zginanie kół, smarowanie klejem i przyklejanie to dzieło przedszkolaków!


Z racji tego, że w dniu wykonywania pracy miałam zajęcia łączone z grupą 4-latków, to pochwale się także efektami ich pracy :) Tym razem portretowaliśmy kotki :)


Po zajęciach plastycznych udaliśmy się do naszej przyprzedszkolnej, a raczej nadprzedszkolnej ;), Sali Zabaw, gdzie rozwijaliśmy naszą ogólną sprawność fizyczną ( poćwiczyliśmy wspinaczkę, czołganie, turlanie, równowagę, bieg z przeszkodami,) i ogólnie, daliśmy upust niezliczonym pokładom energii :D

A przed leżakowaniem, moje maluszki dowiedziały się na podstawie opowiadania "Zwierzęta, czyli o tym, że trzeba je szanować i że nie wszystkie są przyjazne" Barbary Ciwoniuk, że należy zachować szczególną ostrożność w kontaktach z nieznanymi zwierzętami i jak odczytywać podstawowe sygnały dawane przez psa i kota świadczące o ich nastroju.


1 komentarz: