Dziś mam dla Was kolejną odsłonę tematyki związanej ze zwierzętami domowymi.
Bohaterem naszych środowych zajęć był pies As.
Czego dzieci nauczyły się po spotkaniu z tym czworonogiem?? Zobaczcie sami :)
Środa
II.
1. „My jesteśmy kotki dwa”- utrwalanie słów piosenki i zabawa w kole.
Dokładny opis zabawy znajdziecie TUTAJ
2. "As, pies co lubił się dzielić"- słuchanie zmodyfikowanego wiersza H. C. Konkol
Takie to małe, puszyste było
mordkę jak kotek języczkiem myło,
różowym języczkiem lizało łapki,
brzuszek, ogonek i miskę w ciapki.
Z miski wyłowił pyszniutkie kości
może podzielę je między gości?
Długo nie myślał, długo nie zwlekał
zaraz na Burka z podwórka zaszczekał.
Długa, brązowa była to psina,
do miski dobiegł i szybko wcina!
Wszystko się zbiegło co miało łapy
„kości pyszniutkie… żadne ochłapy !!!”.
Wesoło szczeknął na resztę gości
„dla wszystkich wystarczy kości !”.
rozległy się „Ochy”… i… „Achy”,
każdy się najadł po same pachy.
Po takim jedzeniu i wody piciu
nie zapomnieli o mordek umyciu.
2. Rozmowa na temat treści wiersza, kierowana pytaniami nauczyciela.
3. "Kości dla gości"- zabawa matematyczna
- kształtowanie umiejętności koordynowania gestu wskazywania z wypowiadaniem kolejnych liczebników podczas przeliczania konkretnych przedmiotów
- rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 5
Nauczyciel rozkłada na dywanie sylwety psów: Asa i jego gości. Obok nich umieszcza sylwety misek. Wokoło Asa rozrzuca sylwety kości. Pod każdą miską umieszcza kartonik z liczbą kropek 1-5. Kartonik z 6 kropkami wędruje pod miskę Asa.
"Zobaczcie kochani, to jest As. Jak pamiętacie z wiersza, dostał on bardzo dużo kości od swojego pana. Postanowił się jednak nimi podzielić z kolegami z podwórka. Każdy z jego gości dostał miskę, zobaczcie jakie one kolorowe. Spróbujcie powiedzieć, jak one wyglądają (dz. opisują wyglądy poszczególnych misek). Pod każdą miską jest umieszczony kartonik, który wskazuje, ile kości otrzymał dany pies od naszego Asa. Spróbujemy sprawdzić, po ile kości dostali poszczególni goście? Zacznijmy od Asa, zobaczmy ile kości znalazło się w jego misce"
Nauczyciel przelicza kropki na kartoniku, po czym "wkłada" do miski 5 kości i pyta się dz., czy As otrzymał tyle kości ile wskazywał kartonik. Dz. powinny zauważyć pomyłkę, a n-l ją skorygować.
"Dobrze, wiemy już, ile kości miał As, a teraz sprawdźmy ile kości dostał np. pies z zieloną miską w żółte paski?"
Chętne dziecko podchodzi do wskazanego psa, przelicza kropki i próbuje umieścić w misce tyle kości ile wskazuje kartonik. W razie problemów, n-l pomaga dzieciom.
Moje maluszki poradziły sobie z tym zadaniem wspaniale :)
Do zabawy wykorzystane zostały pomoce z miesięcznika Bliżej Przedszkola.
Natomiast kości do zabawy, możecie pobrać klikając i zapisując poniższe zdjęcie :)
4.„Pieski jedzą kości”- zabawa ruchowa z krążkami
Dz. zamieniają się w pieski, które spacerują po sali między rozłożonymi krążkami. Na pauzę w muzyce, podchodzą do najbliższego krążka- miski i udają, że jedzą z niej kości.
III.
1. "Co kojarzy nam się z psem"- zabawa rozwijająca logiczne myślenie.
Uzupełnianie planszy o obrazki, które kojarzą się z psem.
Jeśli szukacie konspektu wprowadzającego do tematyki zajęć o zwierzętach domowych lub o kocich pupilach, zapraszam TUTAJ i TUTAJ
Witam, z jakiego numeru są te materiały i jaki jest to temat w miesięczniku Bliżej Przedszkola ? Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńBardzo pomocne scenariusze, uwielbiam prowadzić zajęcia w oparciu o nie :)
OdpowiedzUsuńWitam z którego numeru Blizej przedszkola są materiały? Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńStyczeń 2016. Dokladny tytul scenariusza to Czworonożni przyjaciele – z nimi w domu jest weselej
OdpowiedzUsuńBardzo fajnie napisane. Pozdrawiam i czekam n inne wpisy.
OdpowiedzUsuń