Współpraca

sobota, 25 lutego 2017

Zwierzęta domowe/ Kot- konspekty i pomoce do zajęć dla 3-latków

Szukacie pomysłu na ciekawe zajęcia dla przedszkolaków z kociakami w roli głównej?
Koniecznie zerknijcie na dalszą część postu :D


Wtorek

I.  
1. "Własny kąt"- karta pracy 

 

II. 

1. „My jesteśmy kotki dwa”- nauka piosenki i zabawa w kole.
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy

               

1. My jesteśmy kotki dwa, - uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2x1
każdy z nas dwa uszka ma. / 2x - robienie uszek z dłoni i zginanie ich
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z nas dwa uszka ma.- robienie uszek z dłoni i zginanie ich

2. My jesteśmy kotki dwa, - uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2x1
każdy z nas dwa oczka ma. / 2x- wskazywanie na swoje oczy
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z nas dwa oczka ma.- wskazywanie na swoje oczy

3. My jesteśmy kotki dwa, - uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2x1
Każdy z nas wąsiki ma. /2x- układanie z placów wskazujących wąsów
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z nas wąsiki ma.- układanie z placów wskazujących wąsów

4. My jesteśmy kotki dwa, - uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2x1
każdy z nas pazurki ma. /2x- drapanie po dywanie
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z nas pazurki ma.- układanie z placów wskazujących wąsów

5. My jesteśmy kotki dwa, - uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2x1
każdy z nas dwie łapki ma. /2x- pokazywanie dłoni i machanie nimi
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z dwie łapki ma.- pokazywanie dłoni i machanie nimi

2.  "Co z kotem nam się kojarzy"- zabawa rozwijająca logiczne myślenie.

 Uzupełnianie planszy o obrazki, które kojarzą się z kotem.


 3. "Dzień kota Fifka"- opowieść ruchowa
- pobudzanie dziecięcej wyobraźni i świadomości własnego ciała

Nauczyciel zaprasza wszystkie dzieci umówionym sygnałem. Każdemu dziecku przykleja do koszulki naklejkę z kotem i mówi: Kto dostał naklejkę z kotem, zamienia się w kota Fifka. Nauczyciel opowiada, a dzieci naśladują zachowanie kota. 
Przykładowa opowieść:
"Opowiem wam dzisiaj, co lubi robić kotek Fifek. Kot Fifek lubi spać. Położył się na dywanie. Najpierw spał na jednym boku, później na drugim boku, a później na plecach (dzieci kładą się na podłodze, leżą na boku, przekręcają się n a drugi bok, leżą na plecach). Kiedy już się wyspał, poczuł głód. Postanowił pójść do swojej miski i coś zjeść (idą na czworaka w różnych kierunkach, zatrzymują się i naśladują wylizywanie miski). Najedzony kot Fifek postanowił pójść na spacer. Wyszedł na podwórko i wdrapał się na drzewo (w przysiadzie naśladują powolne wspinanie się na drzewo, przechodząc do pozycji stojącej, we wspięciu na palcach). Ale drzewo było duże, a kot mały. Nie udało mu się wejść. Usiadł pod drzewem i smutno miauczy (siadają i naśladują miauczenie kota). Po chwili znowu zaczął spacerować po podwórku (chodzą na czworaka w różnych kierunkach, przekraczają lub omijają przeszkody – rozłożone poduszki). Potem położył się na brzuchu i obserwował okolicę (leżą na brzuchu, opierają dłonie na podłodze, prostują ręce i unoszą głowy jak najwyżej, spoglądają raz w jedną, raz w drugą stronę). Późno już, jestem bardzo zmęczony – pomyślał Fifek – wracam do domu. Czas spać (kładą się na podłodze i zwijają w kłębek).

4. "Kocie zwyczaje"- mówienie zachowań kotów na podstawie wcześniejszej zabawy

5.  "Myszka"- masażyk relaksacyjny
Nauczyciel mówi tekst i wykonuje ruchy na plecach jednego dziecka. Dzieci w parach naśladują te ruchy.

Cicho, cichuteńko, w puszystej kurteczce - powoli dotykają pleców partnera
chodziła raz myszka po gładkiej półeczce.-  w poziomie,
Znalazła ser żółty, ząbkami go zjadła, - ściskają plecy,  delikatnie szczypią,
strzepnęła okruszki, - szybko klepią plecy,  naśladują strzepywanie,
w kąciku usiadła, okruszki zebrała, - naśladują zbieranie okruszków jedną ręką,
ząbkami je zjadła. - delikatnie, powoli szczypią,
Po gładkiej półeczce chodziła w kurteczce. - głaszczą, przesuwając ręce ku bokom.


III

1. „Koty i płot” – zabawa dydaktyczna, 
- posługiwanie się określeniami "mały i duży" oraz dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni: nad, pod

Nauczyciel zaprasza dzieci do stolika i rozdaje im karty „Koty i płot”. Dzieci słuchaj a rymowanki i naklejają kotki zgodnie z jej treścią. Na koniec utrwalają sobie pojęcia "nad i pod", mówiąc, gdzie znajdują się poszczególne kotki. Nauczyciel sprawdza poprawność wykonania zadania. Pomaga dzieciom, które mają trudności.

Był sobie mały kotek, co skoczył nad płotek.
Był też i duży kotek, co schował się pod płotek. 
Teraz dwa kotki bawią się wokół płotka.
Powiedz, gdzie możemy znaleźć małego, a gdzie dużego kotka?





Kochani, pomoce do zajęć o kocie można pobrać bezpośrednio z bloga, 
klikając na zdjęcie i prawym przyciskiem myszy "zapisz obraz jako".

Klikając w poniższe linki, znajdziecie inne pomysły na zajęcia, dotyczące tematyki zwierząt domowych :)






38 komentarzy:

  1. Dużo fajnych zabaw,ilustracji ,piosenek Zawsze ciekawe o inspirujące 😀Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe pomysły! Na pewno wykorzystam z moimi maluszkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będzie mi niezmiernie miło, jeśli na swoich zajęciach pojawią się pomysły z tego konspektu :)

      Usuń
  3. bardzo mi się podoba piosenka kotkowa

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Pani blog !!! Zawsze mnie Pani zainspiruje i nie mogę doczekać się kiedy i my będziemy mieli zajęcia dotyczące zwierząt. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za miłe słowa! <3 i życzę owocnych zajęć :)

      Usuń
  5. Świetny blog! Bardzo często na niego zaglądam i chętnie czytam! Dziękuję za inpiracje! pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! a ja cieszę się, że mam takich fantastycznych czytelników :) <3

      Usuń
  6. a ja dziękuję za przemiły komentarz! <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe zajęcia. Ma Pani dużo różnych pomysłów i ogromną wiedzę. Dzieciaki mają szczęście, że mają taką Panią Nauczyciel :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super blog, przejrzałam każdą zakładkę :) Mogłabym wykorzystać część z materiałów w swojej pracy? Karolina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Karolino, po to one są :) proszę śmiało się częstować <3

      Usuń
  9. Pomocne, skorzystam. dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak zwykle wszystko dopięte na ostatni guzik! Gratuluję i pomysłów i świetnego wykonania! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za miłe słowa i cieszę się, że się podobało <3

      Usuń
  11. Jestem młodym nauczycielem i z pewnością Pani propozycje będą inspiracją do zorganizowania doskonałych zajęć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo miło mi to słyszeć :) i życzę samych sukcesów w pracy zawodowej :) <3

      Usuń
  12. świetne pomysły, dużo inspiracji do zajęć:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pani blog jest dla mnie kopalnią pomysłów i inspiracji:)
    Pozdrawi

    OdpowiedzUsuń
  14. Często do Pani zaglądam po inspiracje :) I tym razem się nie zawiodłam . Diękuję :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo inspirujące. Cieszę się, że są tacy nauczyciele, którzy swoją kreatywnością i pasją dzielą się z innymi.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny blog <3 uwielbiam tutaj zaglądać. Jestem młodym nauczycielem i czasem brakuje pomysłów a tutaj same skarby <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo inspirujące :-) jestem bibliotekarką i chętnie skorzystam z pani pomysłów na zajęciach z maluchami :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. suuuper,dzięki za natchnienia do pracy z Krasnalami

    OdpowiedzUsuń
  19. Systematycznie wchodzę na Pani blog i zawsze znajdę coś interesującego do zajęć.Supet pomysły

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak zawsze świetne scenariusze :) na pewno skorzystam przy okazji najbliższych zajęć;) Bardzo dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajny scenariusz, wykorzystam na pewno pomysły w nim zawarte na zajęciach z maluszkami, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Najwspanialszy blog!!:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Proste ale jednocześnie wspaniałe pomysły na zajęcia i to nie tylko z przedszkolakami, ale też dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, skarbnica pomysłów na felinoterapię

    OdpowiedzUsuń
  24. W sumie u mnie do zawsze były koty więc całą rodzina jest do nich bardzo przyzwyczajona. Muszę przyznać, że ja również jak czytałam o kocie szylkretowym https://abc-kot.pl/kot-szylkretowy-jakiego-jest-koloru/ to na pewno na początku ciężko jest trafić jakiego koloru on jest.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń