Jeśli śledzicie na bieżąco moje poczynania, to wiecie, że już kilka pomocy do metody sylabowej powstało. Dla przypomnienia:
- Gra planszowa "SylaboWyścig" KLIK
- Gra karciana/ memory "Głoskowy Piotruś" KLIK
- Gra towarzyska "Co słychać?" KLIK
- Karty i puzzle z wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi KLIK
Do tego "zacnego" grona, dołączyło także Sylabingo :)
Zestaw do gry składa się z:
- 1 plansza A4 z sylabami z M
- 1 plansza A4 z sylabami z P (dla prowadzącego grę);
- 3 plansze A4 z sylabami z M ( na każdej planszy jest 6 kart dla graczy)
- 3 plansze A4 z sylabami z p ( na każdej planszy jest 6 kart dla graczy)
- 3 plansze A4 z sylabami z M i P ( na każdej planszy jest 6 kart dla graczy)
Do zabawy z "Sylabingo" potrzebne nam będą klamerki
lub pompony:
A na czym polega gra? Dla tych, co nie znają lub nie pamiętają zasad klamerkowego bingo, małe przypomnienie:
Wariant 1.
Nauczyciel/ prowadzący grę kolejno losuje kartoniki z daną sylabą. Wymawia i pokazuje tę sylabę, a zadaniem dzieci jest odszukanie na swoich kartach tej samej sylaby.
Gdy sylaba zostanie znaleziona, dziecko przypina na niego klamerkę, lub na kółeczku w lewym górnym rogu umieszcza pomponik (może być przy użyciu szczypczyków- dodatkowa atrakcja dla dzieci :), by zaznaczyć zaliczony obrazek. Dziecko, które jako pierwsze będzie miało przypięte klamerki na wszystkich sylabach, krzyczy " Bingo" i zwycięża.
Zdjęcie z zabawy z "Pogodowym bingo" KLIK
Wariant 2.
Nauczyciel/ prowadzący grę kolejno losuje kartoniki z daną sylabą. Tylko wymawia tę sylabę, a zadaniem dzieci jest odszukanie na swoich kartach tej samej sylaby. Gdy sylaba zostanie znaleziona, dziecko przypina na niego klamerkę, lub na kółeczku w lewym górnym rogu umieszcza pomponik (może być przy użyciu szczypczyków- dodatkowa atrakcja dla dzieci :), by zaznaczyć zaliczony obrazek. Dziecko, które jako pierwsze będzie miało przypięte klamerki na wszystkich sylabach, krzyczy " Bingo" i zwycięża.
Oczywiście, najpierw do gry wykorzystujemy karty z jedną, wybraną sylabą otwartą ( albo z M albo z P). Karty mieszane stanowią uzupełnienie pakietu, które służy utrwaleniu poznanych sylab z prezentowanymi głoskami prymarnymi.
I co Wy na to?
Jak zwykle, zachęcam do komentowania, opiniowania, a chętnych na karty do "Sylabingo" zapraszam do pozostawienia komentarza na FB pod postem reklamującym ten wpis. W wiadomościach prywatnych prześlę Wam hasło do folderu z Sylabingo na chomiku :)
czesc,mam pytanie, czy dużo czasu poświęcałaś na wyrazy dźwiękonaśladowcze? pisałaś, że dzieci mialy trudności, czy pomimo to przeszłaś do wprowadzenia sylaby otwartej?
OdpowiedzUsuńJa wprowadzam tylko elementy metody sylabowej, w ramach eksperymentu, nie pracuję stricte w oparciu o nią. Prawdę powiedziawszy, na wyrażenia poświęciła bardzo mało czasu. Ci co mięli "załapać", "załapali" Bardzo szybko przeszłam do sylab, z którymi dzieci (nawet te bardzo słabiutkie) sobie świetnie radzą! :)
UsuńAaa dziękuję za odp. Ja też w trakcie realizacji ;) pierwszy rok. Ten tydzień robimy jeszcze różne ćwiczenia dźwiękonasladowcze. W przyszłym tygodniu sylaba otwarta.
OdpowiedzUsuńAaa dziękuję za odp. Ja też w trakcie realizacji ;) pierwszy rok. Ten tydzień robimy jeszcze różne ćwiczenia dźwiękonasladowcze. W przyszłym tygodniu sylaba otwarta.
OdpowiedzUsuńpoproszę o hasło ;)
OdpowiedzUsuńCzy moge poprosic o haslo?.Dziekuje!!!
OdpowiedzUsuńWitam! Czy mogę prosić o dostęp do Twoich materiałów? W jaki sposób można pobrać? meil barbarak59@interia.pl
OdpowiedzUsuń