Piękny nasz kraj wieloma atrakcjami kusi.
Każdy przedszkolak nazwę jego znać musi.
Czy wiesz jak nasze państwo, się nazywa?
Nie muszę Ci podpowiadać chyba.
Każdy przedszkolak nazwę jego znać musi.
Czy wiesz jak nasze państwo, się nazywa?
Nie muszę Ci podpowiadać chyba.
Agata Bober
Poniedziałek
II.
1. Prezentacja piosenki "Kiedy pada deszcz, Polsko kocham Cię!" Monika & Mateusz Kluza
Jak mam powiedzieć to, że bardzo kocham Ją?
Jakich słów użyć mam, by wyrazić to, by wyrazić to, by wyrazić to.
Kiedy pada deszcz, Polsko kocham Cię.
Kiedy wicher dmie, ja uwielbiam Cię.
Słońce czy śnieg, o Tobie wciąż śnię. Polsko, kocham Cię!
Polsko tak bardzo chcę, zabliźnić rany Twe.
Ukoić smutki, łzy i szczęśliwie żyć i spokojnie śnić, i w miłości żyć.
Kiedy pada deszcz, Polsko kocham Cię.
Kiedy wicher dmie, ja uwielbiam Cię.
Słońce czy śnieg, o Tobie wciąż śnię. Polsko, kocham Cię!
Piosenka pochodzi z Polskiego Maratonu Artystycznego. Jeśli na nim nie byliście, a chcielibyście ją wykorzystać na swoich zajęciach, można ją legalnie zakupić TUTAJ
Powyższą piosenkę będziemy prezentować na akademii z okazji 100-tnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę :D
2. Rozmowa kierowana.
- Jak nazywa się kraj w którym mieszkamy?
Prezentacja napisu "Polska" i mapy Polski.
PS. Piękne, duże mapy możecie znaleźć m.in. w PUDLE INSPIRACJI, wyd. Mac Edukacja
3. Prezentacja układu tanecznego do piosenki.
Jeśli jesteście ciekawi jak wygląda układ do piosenki, zerknijcie TUTAJ.
Jednak, żeby móc zobaczyć filmik, musicie dołączyć do fejsbukowej grupy "Polska nasz piękna cała"
4. Nauka piosenki metodą powtarzania słów za nauczycielem lub muzycznego echa.
5. Próba układu tanecznego do piosenki z wykorzystaniem wstążek na kółkach.
Do stworzenia wstążek można wykorzystać ranty kubeczków plastikowych.
By po odcięciu nie raniły dzieci w ręce, owinęłam je tasiemką,
a następnie do każdego kółka doczepiłam po 3 białe i 3 czerwone wstążki.
PS. Praktyczna rada- lepiej wykorzystać mniejsze wersje kubeczków,
mają one twardsze brzegi i nie zginają się tak łatwo jak w przypadku standardowych kubeczków plastikowych.
PS. Praktyczna rada- lepiej wykorzystać mniejsze wersje kubeczków,
mają one twardsze brzegi i nie zginają się tak łatwo jak w przypadku standardowych kubeczków plastikowych.
III.
1. "Mazurek Dąbrowskiego"- przypomnienie słów i melodii hymnu Polski.
Wtorek
I.
1. Nauka wiersza „Polska” M. M
Skrobacz
Polska to nasza
ojczyzna,
każdemu dziecku
tak bliska,
my zaś jesteśmy
Polakami,
bo w naszym kraju,
w Polsce mieszkamy.
II.
1."Kiedy pada deszcz, Polsko kocham Cię!"- wspólne śpiewanie piosenki i ćwiczenie układu tanecznego.
2. "Jak powstała Polska- legenda"- słuchowisko, które możecie znaleźć TUTAJ
3. „Powstanie państwa polskiego”- historyjka obrazkowa.
4. „Orły” - zabawa ruchowa
Dzieci biegają po sali przy muzyce, naśladując lot orła. Na hasło: „Orły
lądują”i zatrzymanie muzyki kucają na podłodze i opuszczają ręce.
5. Układanie godła z puzzli będących częścią układanki "Polak mały"
III.
1. „Muzyka Słowian”- relaksacja.
Poszerzanie horyzontów,
rozwijanie wrażliwości muzycznej.
2. Układane puzzli „Początki państwa Polskiego”
Muszę nadmienić, że moje Krasnale uwielbiają układanie puzzli, dlatego chcę sprawdzić, czy dadzą radę z takim dużym projektem ;)
O puzzlach i innych pomysłach na zabawę nimi, poczytacie TUTAJ
3. "Mazurek Dąbrowskiego"- utrwalanie słów i melodii hymnu Polski.
Środa
I.
1. „Polska” M. M
Skrobacz- utrwalanie wiersza
2. "Lech, Czech i Rus"- kolorowanka od wydawnictwa Qbum
II.
1."Kiedy pada deszcz, Polsko kocham Cię!"- wspólne śpiewanie piosenki i ćwiczenie układu tanecznego.
2. "Legenda o Warsie i Sawie"- prezentacja legendy wg Wandy Chotomskiej.
3. "Syrenie skoki"- zabawa z elementem skoku i współzawodnictwa
Dzieci dzielą się na drużyny. Zadaniem członków drużyn jest przeskoczenie wyznaczonego dystansu w workach. Zwycięża
drużyna, która jako pierwsza znajdzie się po drugiej stronie dywanu.
Zamiast worków, można przywiązać do szarf dwa balony i szarfy założyć na stopy. W tej aktywności dzieci czołgają się na pupie.
- Czy łatwo poruszać się z takim syrenim ogonem?
- Gdzie taki ogon się przydaje bardziej?
4. "Warszawska Syrenka"- kolorowanie wg kodu
Troszkę ją zmieniłam na swoje potrzeby.
Ale zachęcam do zerknięcia na tę publikacje, bo znajdziecie tam krótkie legendy polskie i inne kolorowanki.
5. "Płynie Wisła"- zabawa bieżna.
Dzieci podają sobie ręce, tworząc węża, który prowadzi nauczyciel. Razem z nim podczas ruchu powtarzają słowa: Płynie Wisła, płynie po polskiej krainie
III.
1. „Warszawa- stolica” M. M. Skrobacz- nauka rymowanki
Warszawa swym pięknem
Polaków zachwyca.
Warszawa, Warszawa
to Polski stolica.
Polaków zachwyca.
Warszawa, Warszawa
to Polski stolica.
2. "Mazurek Dąbrowskiego"- utrwalanie słów i melodii hymnu Polski.
Czwartek
I.
1. „Polska” - utrwalanie wiersza M. M
Skrobacz-
2. "Kiedy pada deszcz, Polsko kocham Cię!"- utrwalanie piosenki i ćwiczenie układu tanecznego.
3. "Warszawa - stolica"- utrwalanie rymowanki
II.
1. "Legenda o Smoku Wawelskim"- praca z obrazkiem
2. "Owce dla smoka"- zabawa z elementem rzutu i celowania
N-l informuje dzieci, że zamienią się teraz w szewczyków z legendy, którzy będą karmić smoka owieczkami- woreczkami. Dzieci ustawiają się na przeciwko kosza z zielonym workiem, nad którym zawieszona jest podobizna smoka wycięta z brystolu. Każdy przedszkolak po kolei stara się rzucić woreczkiem do kosza- umieścić owcę w brzuchu smoka. Wspólne przeliczanie woreczków wrzuconych do kosza.
3. „Krakowiaczek” - zabawa muzyczno-ruchowa
W takt muzyki dzieci poruszają się
cwałem bocznym, trzymając prawą rękę wyprostowaną w kierunku tańca, a lewą
pod bokiem. Na sygnał nauczyciela np. klaśnięcie zmieniają ręce i
kierunek tańca.
III.
1. „Król na tronie siedzi w koronie”- zabawa grupowa
Nauczyciel
ustawia na środku sali krzesełko-tron, na którym kolejno będą siadać
wszystkie
dzieci. Zadaniem „króla” jest wydać rozkaz (zadanie dla poddanych) możliwy do
wykonania, np.: „Król na tronie siedzi w koronie i rozkazuje: wszyscy chodzą do
tyłu, itp.
2. "Mazurek Dąbrowskiego"- utrwalanie słów i melodii hymnu Polski.
3. Tworzenie kokard narodowych na akademię.
Inspiracja internetowa.
Piątek
I.
1. „Polska” - utrwalanie wiersza M. M. Skrobacz.
2. "Mazurek Dąbrowskiego"- utrwalanie słów i melodii hymnu Polski
3. "Warszawa-stolica"- utrwalanie rymowanki
II.
Inspiracja internetowa
Etapy wykonania pracy znajdziecie TUTAJ
2. "Kiedy pada deszcz, Polsko kocham Cię!"- utrwalanie piosenki i ćwiczenie układu tanecznego.
3. Zestaw zabaw ruchowych
III.
1. „"Smok ziejący ogniem"- praca przestrzenna
Inspiracja internetowa
I tak prezentuje się mój plan zajęć na przyszły tydzień.
Jeśli ktoś z Was ma jakieś ciekawe propozycje do powyższych tematów,
które mogłabym wykorzystać na zajęciach,
a które byłyby odpowiednie dla maluszków,
z miłą chęcią przygarnę i zamieszczę w powyższym poście :)
Wystarczy, że opiszecie je w komentarzu tak tutaj na blogu,
jak i na Fejsbukowym profilu bloga, pod postem reklamującym ten wpis :)
Do usłyszenia niebawem ! <3
Świetne materiały. Czerpie inspiracje z bloga które mogę wykorzystać na zajęciach z moimi dzieciaczkami��
OdpowiedzUsuńŚwietny plan. Super pomysły
OdpowiedzUsuńPomysły świetne, jednak mam wrażenie że w większości za trudne dla 3-latków.
OdpowiedzUsuńProszę mi wierzyć, że akurat dla moich ówczesnych 3-latków żadne aktywności nie stanowiły trudności. Aktualnie będę musiała nieco zmodyfikować ten plan, gdyż niektóre rzeczy faktycznie mogą okazać się za trudne dla moich obecnych maluszków. Pozdrawiam :)
Usuń