Tato, czy już lato?
Powiedz, proszę! Powiedz, tato,
po czym można poznać lato?
Powiedz, proszę! Powiedz, tato,
po czym można poznać lato?
Temat dnia: „ Nadchodzi lato ”
Proponowane aktywności:
1. Poranna gimnastyka dla smyka.
2. "Zabawy z porami roku" – rozwiązywanie zagadek Iwony Fabiszewskiej
R. mówi dzieciom zagadki o porach roku. Dzieci podają rozwiązanie i uzasadniają odpowiedź.
Na drzewach liście kolorowe.
W sadzie owoce zdrowe.
W spiżarni różne zapasy,
na trudne zimowe czasy (jesień)
Śniegiem pola zasypało,
gdzie nie spojrzysz, wszędzie biało.
Biały puszek z nieba leci,
już bałwanka lepią dzieci (zima)
Bociany z podróży wracają,
wokół kwiaty rozkwitają
Motyle pojawiły się na łące,
ale dni nie są jeszcze gorące (wiosna)
Jest gorąco, słońce świeci.
Na wakacje jadą dzieci.
W wodzie będą się pluskały
i na plaży w piłkę grały (lato)
3. "Pory roku - połącz w pary" - gra on-line.
R. powiększ widok gry na cały ekran. Wskazuj i odczytuj po kolei napisy.
Dz. połączcie obrazki z ich nazwami.
R. włącza kolejno fragmenty utworów. Dzieci po wysłuchaniu każdego fragmentu starają się odgadnąć,
z jaką porą roku jest on związany i wykonują krótkie improwizacje taneczne z kolorowymi chustami.
Jesień - https://www.youtube.com/watch?v=MR9XZQG7F-4
Zima - https://www.youtube.com/watch?v=u3ATvVg_2Rs
Wiosna - https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI
Lato - https://www.youtube.com/watch?v=jsCsR-SbPFs
R. zwraca uwagę na ostatnią porę roku – lato.
Wyjaśnia, że za 6 dni - w niedzielę, odchodzi wiosna, a jej miejsce zajmie lato.
Wspólne liczenie na palcach do 6; podawanie kolejnych dni tygodnia.
5. ,,Po czym poznajemy, że nadchodzi lato?” - ćwiczenie twórcze.
Dz. próbuje powiedzieć, po czym poznajemy, że nadchodzi lato.
6. ,,Tato, czy już lato?” - wysłuchanie wiersza B. Szelągowskiej
Tato, czy już lato?
Powiedz, proszę! Powiedz, tato,
po czym można poznać lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
po słodkich malinach,
po bitej śmietanie z truskawkami,
po kompocie z wiśniami,
po życie, które na polach dojrzewa,
po słowiku, co wieczorami śpiewa,
po boćkach uczących się latać,
po ogrodach tonących w kwiatach,
po świerszczach koncertujących na łące,
po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
po zapachu skoszonej trawy i róż,
I... już!
Rozmowa nt. wiersza:
- Jakie owoce kojarzą się z latem?
- Co robią latem zwierzęta wymienione w wierszu: bociany, świerszcze, biedronki?
- Jaki zapach kojarzony jest z latem?
7. "Tato, już lato!" - osłuchanie z piosenką
Posłuchajcie piosenki i zatańczcie do niej wg własnego pomysłu.
Udanej zabawy <3
***
Post powstał w ramach cyklu:
***
Post powstał w ramach cyklu:
Serdecznie dziękuję. Odsylam w tym tygdniu moich podopiecznych do Pani bloga. Jestem na urlopie, a jednak chciałam coś wysłać. Przepięknie opracowane. Bardzo czesto zagladam na bloga juz od lat. Kawał dobrej roboty. Jestem wdzięczna bardzo
OdpowiedzUsuń